  • 231. Data: 2021-08-31 10:45:31
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.08.2021 A. Filip <a...@p...pl> napisał/a:

    > A co Straż Graniczna może zrobić na terytorium Białorusi?
    > Bezprawie wtargnąć naruszając suwerenność innego państwa
    > z powodu "paru" potencjalnych nielegalnych imigrantów?

    Otóż to. Zatem, jeśli są na Białej Rusi jest to problem
    Białej Rusi właśnie.

    Straż Graniczna nie wpuszcza ich natomiast do Polski
    z prostego powodu- od tego jest. Ludzie stojący na straży
    prawa mają zapobiegać popełnieniu przestępstwa, bez wnikania
    w motywy potencjalnego sprawcy ("no dobrze, skoro Pan
    jest głodny to może Pan ukraść ten bochenek chleba").

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 232. Data: 2021-08-31 11:05:02
    Temat: Re: "bezpośrednio z terytorium, na którym ich życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1,"
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Byłeś na wyborach tu i tam?
    U nas Kaczyński (także Tusk czy inni) ustala jedną listę, tam Putin i Łukaszenko
    ustalają wszystkie listy.

    -----

  • 233. Data: 2021-08-31 11:24:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Aug 2021 18:42:48 +0200, J.F napisał(a):

    > Jakby istotnie byla "nieprzebyta" to moze i lepiej, ale jesli jest
    > tylko "bezludna", to gorzej, bo sie czlowiek rzuca w oczy.

    No właśnie nie jest bezludna, nawet w górach, a przedmieścia Użgorodu,
    ponad stutysięcznego miasta, dochodzą do granicy ze Słowacją.

    > No ale na szlaku mozna straznika postawic ...

    Żadnego nie widziałem. Gdybym sam chciał nielegalnie przekroczyć granicę,
    skorzystałbym raczej z krzaków i pewnie słowackie służby doszły do
    podobnych wniosków.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 234. Data: 2021-08-31 11:30:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 Aug 2021 11:24:18 +0200, Olin wrote:

    > No właśnie nie jest bezludna, nawet w górach, a przedmieścia Użgorodu,
    > ponad stutysięcznego miasta, dochodzą do granicy ze Słowacją.

    Jak jeszcze po slowackiej stronie podobnie, to istotnie przekroczyc
    latwo

    > Żadnego nie widziałem. Gdybym sam chciał nielegalnie przekroczyć granicę,
    > skorzystałbym raczej z krzaków i pewnie słowackie służby doszły do
    > podobnych wniosków.

    A ty ich przechytrzysz i pojdziesz szlakiem :-)

    Na samym przejsciu/granicy pewnie jakis straznik jest, ale
    moze nalezy kontrolowac gdzies dalej, jakby ktos granice obszedl
    bokiem :-)

    J.

  • 235. Data: 2021-08-31 12:04:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 13:41, n...@o...pl pisze:

    > no pewnie wejdą sobie w afganistanie na facebooka z posiadanego laptopa i
    > dowiedzą się
    > litości - nie obrażaj swojej inteligencji

    Ty obrażasz sobie. Może i Afgańczycy nie mają netu, ale Białorusini już
    tak. Jak chwilę posiedzą na Białorusi, to zaczną tam swoje zwyczaje
    wprowadzać. Po za tym, to nei jest tak, że Łukaszenka sobie może sprawę
    "olać". Ma na swoim terytorium uchodźców i też musi się nimi zająć.
    Kilkoma, top nie problem, ale jak sobie ich setki sprowadził, to zaczyna
    mieć problem. Dlatego kraje starają się to weryfikować na granicy i nie
    wpuszczać do siebie zbyt wiele osób, zwłaszcza takich, co uchodźcami nie
    są.

    --
    Robert Tomasik

  • 236. Data: 2021-08-31 12:06:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 08:12, Kviat pisze:
    > Więc trzeba zgodnie z moralnością ukarać tych przestępców trzymając
    > niewinnych ludzi na granicy.

    Kto im tam każe siedzieć? Mogą sie cofnąć. Zauważ, ze na samym początku
    mieliśmy tam jakieś dzieci i kobiety. Ale jak sie okazało, ze to jednak
    może dłużej potrwać, to kobiety i dzieci podmieniono na mężczyzn. Z
    wycofaniem kobiet i dzieci nie było problemu, a z tymi 30 wojownikami jest.

    --
    Robert Tomasik

  • 237. Data: 2021-08-31 12:10:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Aug 2021 12:06:51 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kto im tam każe siedzieć?

    Chłopaki od ciepłego człowieka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 238. Data: 2021-08-31 12:11:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 11:30, J.F pisze:
    > A ty ich przechytrzysz i pojdziesz szlakiem :-)
    >
    > Na samym przejsciu/granicy pewnie jakis straznik jest, ale
    > moze nalezy kontrolowac gdzies dalej, jakby ktos granice obszedl
    > bokiem

    O ile pomiędzy Polską i Słowacją jest masa szlaków granicznych
    przecinających granicę. Ani na Ukrainie, ani na Słowacji piesze, czy
    rowerowe wycieczki nie są zbyt modne po prostu. Mają tam szlaki, ale one
    są pustawe, jak u nas w głębi kraju.

    --
    Robert Tomasik

  • 239. Data: 2021-08-31 12:16:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Aug 2021 11:30:55 +0200, J.F napisał(a):

    > Na samym przejsciu/granicy pewnie jakis straznik jest,

    Należę do pechowców, bo na Kremenarosie, ani na szlaku do Novej Sedlicy
    żadnego nie widziałem, ale to była zdaje się niedziela, więc może akurat
    nie pracowali.

    > ale moze nalezy kontrolowac gdzies dalej, jakby ktos granice obszedl
    > bokiem :-)

    W istocie, to ma większy sens.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 240. Data: 2021-08-31 12:57:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.08.2021 o 12:16, Olin pisze:

    > Należę do pechowców, bo na Kremenarosie, ani na szlaku do Novej Sedlicy
    > żadnego nie widziałem, ale to była zdaje się niedziela, więc może akurat
    > nie pracowali.

    To że nikogo nie widziałeś nie znaczy że nikogo nie ma.
    Cały bajer w pilnowaniu granicy polega na tym, żebyś nie widział że
    jesteś obserwowany. Są miejsca gdzie strażnicy mają być głośni i
    widoczni, są takie gdzie się chowają, czasem dosłownie po krzakach.