  • 11. Data: 2021-08-24 18:06:26
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > I znają. Ci uchodźcy nie są uchodźcami w rozumieniu prawa
    > międzynarodowego i są na terenie obcego państwa. Powiadomić Białoruś, że
    > jacyś "uchodźcy" będący na ich terenie wzywają pomocy i jeśli władze
    > Białorusi poproszą, to oczywiście im pomóc.

    Jakoś RPO ma odmienne zdanie od twojego. Komu wierzyć jasna sprawa.

  • 12. Data: 2021-08-24 18:53:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 18:06, n...@o...pl pisze:
    > Jakoś RPO ma odmienne zdanie od twojego. Komu wierzyć jasna sprawa.

    Ale to nie ma nic wspólnego z wiarą. Po pierwsze w ogóle o jakimkolwiek
    statusie możemy mówić, jak się znajdą legalnie na terenie Polski. Ktoś
    tu dziś zacytował stosowny przepis. Oni próbują zacząć wizytę u nas od
    popełnienia przestępstwa.

    Po drugie byłby problem, gdyby oni jakoś tam przywędrowali na Białoruś i
    tam byli prześladowani. Ale skoro przyjechali ją zwiedzać jako turyści i
    nic im tam nie grozi, to czemu my mamy ich ewakuować do nas?

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2021-08-24 19:12:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 18:53:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > statusie możemy mówić, jak się znajdą legalnie na terenie Polski. Ktoś
    > tu dziś zacytował stosowny przepis. Oni próbują zacząć wizytę u nas od

    Tak to juz z uchodzcami bywa.
    Powinni czekac u siebie w kraju, az ich zabija lub ambasada raczy
    odpowiedziec na wniosek ?

    > Po drugie byłby problem, gdyby oni jakoś tam przywędrowali na Białoruś i
    > tam byli prześladowani. Ale skoro przyjechali ją zwiedzać jako turyści i
    > nic im tam nie grozi, to czemu my mamy ich ewakuować do nas?

    No, gdzies tam w tle nie widac OMONu z palkami?

    Ale nawet jak teraz sa legalnie, to co bedzie za miesiac czy dwa?

    J.

  • 14. Data: 2021-08-24 19:13:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 16:18:42 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bardzo celnie. Te osoby powinny kierować się do przejść granicznych. Ale
    > one nie chcą, bo najprawdopodobniej nie spełniają warunków bycia uchodźcą.

    Ale po co maja sie kierowac do przejsc, skoro tam ich nie wpuscimy?

    J.

  • 15. Data: 2021-08-24 19:21:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 15:40:42 +0200, nadir wrote:

    > Mniej więcej tak to wygląda.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pas_drogi_granicznej

    Stare zdjecia :-)

    To gdzie ci uchodzcy koczuja - po polskiej czy bialoruskiej stronie
    granicy ?

    > I bardzo dobrze, przebywanie w pasie drogi granicznej lub przekraczanie
    > granicy poza wyznaczonymi miejscami jest karane.

    No ale to 15m, wedle powyzszego linku.

    > Nie chce mi się sprawdzać, ale chyba nadal obowiązuje przepis, że w
    > strefie nadgranicznej trzeba w ciągu 24 godzin zgłosić pobyt/zameldowanie?

    Telewizja przyjedzie i pojedzie szybciej, albo zamieszka w hotelu ...
    gdzie sie zamelduje.

    P.S. a hotele te meldunki to komu zglaszaja i jak ?

    J.

  • 16. Data: 2021-08-24 19:24:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 19:13, J.F pisze:
    > Ale po co maja sie kierowac do przejsc, skoro tam ich nie wpuscimy?

    Tu też ich nie wpuścimy. niech dalej zwiedzają Białoruś. To piękny kraj.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-08-24 19:25:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 19:21, J.F pisze:
    > P.S. a hotele te meldunki to komu zglaszaja i jak ?

    Hotele mają książkę meldunkową (teraz elektroniczną przeważnie) i można
    tam dokonać sprawdzenia.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2021-08-24 19:36:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 19:12, J.F pisze:
    > Tak to juz z uchodzcami bywa.
    > Powinni czekac u siebie w kraju, az ich zabija lub ambasada raczy
    > odpowiedziec na wniosek ?

    Nie wiem, co powinni zrobić. Nie mam pomysłu na naprawę świata. Ale
    wiem, że osoba nie mająca możliwości przeżycia w swoim kraju kilku
    tygodni nie będzie wędrowała tysiącami kilometrów. Rzuć okiem na mapę. Z
    Gruzji do naszej białoruskiej granicy jest 2 tysiące kilometrów w linii
    prostej, a to jakiś punkt tranzytowy.

    Jakby wojna była za naszą granicą, to bym rozumiał, ze trzeba ludzi
    ratować. Ale jak ich stać na wycieczki, pożyją i na Białorusi. Ktoś ich
    tam zaprosił. To niech ich utrzymuje, żywi, leczy. Jeśli Białoruś ma z
    tym problem, to możemy im podrzucić pomoc humanitarną jak nie lubię
    PiS, tak mają u mnie ogromnego PLUSa za pomysł.

    > No, gdzies tam w tle nie widac OMONu z palkami?
    >
    > Ale nawet jak teraz sa legalnie, to co bedzie za miesiac czy dwa?

    To sobie Białoruś ich wydali zgodnie ze swoimi przepisami do kraju, z
    którego ewentualnie nielegalnie przybyli. A jak przybyli legalnie, to
    organizator ma problem. Czemu my mamy się tym przejmować? Na całym
    świecie dziennie pewnie tysiące osób mają ten problem. Wszystkich mamy
    przyjmować?

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-08-24 20:04:15
    Od: n...@o...pl

> [...]

    > statusie możemy mówić, jak się znajdą legalnie na terenie Polski. Ktoś
    > tu dziś zacytował stosowny przepis. Oni próbują zacząć wizytę u nas od

    Bzdury piszesz.
    Na tym właśnie polega zostanie uchodźcą.
    Wystarczy zagłoszenie funkcjonariuszowi granicznemu chęci ubiegania się o taki
    status.

    > Po drugie byłby problem, gdyby oni jakoś tam przywędrowali na Białoruś i
    > tam byli prześladowani. Ale skoro przyjechali ją zwiedzać jako turyści i
    > nic im tam nie grozi, to czemu my mamy ich ewakuować do nas?

    Po podpisaliśmy konwencję genewską i mamy to rozpatrzyć?

  • 20. Data: 2021-08-24 20:05:51
    Od: n...@o...pl

    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > Wojsko czy Straż Graniczna mają przede wszystkim wykonywać rozkazy.
    > A jeżeli chodzi o Konwencję Genewską dotyczącą uchodźców, to raz że nie
    > jest ta łatwo i jednoznacznie określić czy dana osoba jest uchodźcą. W
    > tym konkretnym wypadku, problemem jest w ogóle zidentyfikowanie tych
    > osób, bo albo nie mają dokumentów, albo mają jakieś fałszywe.

    Tego nie określa Ziutek z czapeczką straży czy random z usenetu, tylko
    odpowiednie służby na podstawie odpowiednich procedur.

    jw.