  • 21. Data: 2021-08-24 20:06:11
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Bardzo celnie. Te osoby powinny kierować się do przejść granicznych. Ale
    > one nie chcą, bo najprawdopodobniej nie spełniają warunków bycia uchodźcą.

    To z dupy wzięte czy z konwencji genewskiej?

  • 22. Data: 2021-08-24 20:26:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 19:36:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wiem, co powinni zrobić. Nie mam pomysłu na naprawę świata. Ale
    > wiem, że osoba nie mająca możliwości przeżycia w swoim kraju kilku
    > tygodni nie będzie wędrowała tysiącami kilometrów.

    a niby dlaczego nie?
    Tzn jak tam u siebie w kraju grozi jej smierc.

    > Rzuć okiem na mapę. Z
    > Gruzji do naszej białoruskiej granicy jest 2 tysiące kilometrów w linii
    > prostej, a to jakiś punkt tranzytowy.

    A owszem, piechota nie przejdzie w trzy dni.
    Ale przeciez sa rozne srodki transportu.

    > Jakby wojna była za naszą granicą, to bym rozumiał, ze trzeba ludzi
    > ratować.

    No ale przeciez jest wojna. W Syrii byla, w Libii, teraz w
    Afganistanie.
    A nie, przepraszam, to tylko demokratyczna zmiana wladzy ...

    > Ale jak ich stać na wycieczki, pożyją i na Białorusi. Ktoś ich
    > tam zaprosił.

    A to nie jest powiedziane.
    Czasy ci sie nie pomylily, ze wjazd tylko za zaproszeniem?

    > To niech ich utrzymuje, żywi, leczy. Jeśli Białoruś ma z

    A jak przestanie, to co nas bzdurny migrant interesuje.

    > tym problem, to możemy im podrzucić pomoc humanitarną jak nie lubię
    > PiS, tak mają u mnie ogromnego PLUSa za pomysł.

    Co by nie mowic, to w Afganistanie 35 mln ludzi mieszka.
    Jak tylko milion zechce uciec, to nie damy rady, ba - sami to
    i 100 tys nie damy rady.
    Chociaz .. Ukraincow wiecej przyjechalo.

    A jak wpuscic jednego, to Lukaszenko szybko sprowadzi nastepnych.

    Tylko ... taa .. na naprawe swiata nie masz pomyslu, pieprzyc
    Afganczykow, nie twoj problem.

    > To sobie Białoruś ich wydali zgodnie ze swoimi przepisami do kraju, z
    > którego ewentualnie nielegalnie przybyli. A jak przybyli legalnie, to
    > organizator ma problem. Czemu my mamy się tym przejmować?

    Jasne, czemu sie mamy przejmowac, ze Bialorus ich legalnie eksmituje
    do Talibow ...

    J.

  • 23. Data: 2021-08-24 20:29:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 20:04, n...@o...pl pisze:
    > Bzdury piszesz.
    > Na tym właśnie polega zostanie uchodźcą.
    > Wystarczy zagłoszenie funkcjonariuszowi granicznemu chęci ubiegania się o taki
    > status.

    Uchodźca nie może popełniać przestępstw w kraju, do którego chce ujść.
    nielegalne przekroczenie granicy jest przestępstwem. koło się zamyka.
    Nikt nielegalnie przekraczający granicę nie może być uchodźcą.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2021-08-24 20:30:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 20:06, n...@o...pl pisze:

    > To z dupy wzięte czy z konwencji genewskiej?

    Odpisałem Ci pod postem obok.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-08-24 20:47:28
    Od: n...@o...pl

    Tue, 24 Aug 2021 20:29:47 +0200, w
    <61253a9c$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Uchodźca nie może popełniać przestępstw w kraju, do którego chce ujść.
    > nielegalne przekroczenie granicy jest przestępstwem. koło się zamyka.
    > Nikt nielegalnie przekraczający granicę nie może być uchodźcą.

    Jesteś kretynem czy próbujesz z innych zrobić kretynów?

    "Kiedy osoba poszukująca ochrony międzynarodowej dociera do granicy
    bezpiecznego kraju np. Polski, podczas rozmowy z funkcjonariuszami służb
    granicznych, np. straży granicznej/policji (w Polsce - Straż Graniczna) powinna
    wyjaśnić, z jakich powodów wyjechała z kraju pochodzenia. Jeśli wskaże, że
    obawia się powrotu do swojego kraju pochodzenia, służby graniczne powinny
    umożliwić jej złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej."

    "Co istotne, cudzoziemiec, który ubiega się o ochronę międzynarodową, przebywa
    na terytorium RP legalnie. "

  • 26. Data: 2021-08-24 20:47:51
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Odpisałem Ci pod postem obok.

    Tak -- że z dupy sobie wyciągnąłeś.

  • 27. Data: 2021-08-24 21:17:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.08.2021 o 19:13, J.F pisze:

    > Ale po co maja sie kierowac do przejsc, skoro tam ich nie wpuscimy?

    Tam przynajmniej legalnie mogą wystąpić o azyl, bo w środku lasu, to
    marne szanse.
    Poza tym po drodze z Syrii, Iraku czy innego Afganistanu, zanim ci
    uchodźcy dotarli to naszej granicy był przynajmniej jeden nasz konsulat
    lub ambasada.

  • 28. Data: 2021-08-24 21:18:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.08.2021 o 20:05, n...@o...pl pisze:

    > Tego nie określa Ziutek z czapeczką straży czy random z usenetu, tylko
    > odpowiednie służby na podstawie odpowiednich procedur.

    W dupie byłeś gówno widziałeś. Straż Graniczna jest od pilnowania
    granicy, za to im płacimy. Nawet jak uchodźca ma prawo pobytu w naszym
    kraju, to nie ma prawa przekraczać granicy w dowolnym miejscu. Koniec,
    kropka.

  • 29. Data: 2021-08-24 21:29:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 24.08.2021 o 19:21, J.F pisze:

    > Stare zdjecia :-)

    Pytałeś jak jest, no to mniej więcej tak.

    > To gdzie ci uchodzcy koczuja - po polskiej czy bialoruskiej stronie
    > granicy ?

    Nie byłem w tym konkretnym miejscu, ale myślę że w pasie ziemi niczyjej,
    między naszymi a białoruskimi słupami granicznymi.

    > No ale to 15m, wedle powyzszego linku.

    Te 15 metrów, to jest z ustawy lub rozporządzenia, nie pamiętam już. Po
    prostu wrzuciłem link z wiki, bo tam są też zdjęcia.

    > Telewizja przyjedzie i pojedzie szybciej, albo zamieszka w hotelu ...
    > gdzie sie zamelduje.
    >
    > P.S. a hotele te meldunki to komu zglaszaja i jak ?

    Nie wiem jak to teraz technicznie wygląda, bo czasy i okoliczności
    trochę inne, poza tym służby trochę przez palce na to patrzą, ale za
    dawnych czasów, to u mnie w mieście zgłaszało się taki pobyt na milicji.
    Nie dawniej jak 2-3 lata temu jak byłem na wywczasach w górach, to w
    pensjonacie mieli normalnie książkę meldunkową i spisywali mnie z
    dowodu. Co oni z tym dalej robią to nie mam pojęcia.

  • 30. Data: 2021-08-24 21:30:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 21:17:33 +0200, nadir wrote:

    > Tam przynajmniej legalnie mogą wystąpić o azyl, bo w środku lasu, to
    > marne szanse.

    Z tego co cytowales - moze i w srodku lasu wystapic.
    Chyba, ze kiepski cytat :-)

    > Poza tym po drodze z Syrii, Iraku czy innego Afganistanu, zanim ci
    > uchodźcy dotarli to naszej granicy był przynajmniej jeden nasz konsulat
    > lub ambasada.

    Jak polecieli samolotem, to moglo byc nie po drodze.

    A po drugie - po co maja jechac do konsulatu, skoro tam ich zalatwimy
    odmownie, albo potrwa to pare lat? :-)

    J.