  • 151. Data: 2021-08-27 16:46:21
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Problem w tym, ze na Białorusi nie ma wojny, więc jak gość
    > z Białorusi złoży wniosek o ochronę w Polsce, to dostanie decyzję
    > odmowną i zostaje na Białorusi, a on tam nie chce.

    Znowu udowadniasz nikłą znajomość prawa.

    "- Jak wynika z ubiegłorocznego wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka
    (ETPCz) przeciwko Polsce, na Białorusi migranci nie mogą liczyć na sprawiedliwą
    procedurę azylową. "

  • 152. Data: 2021-08-27 16:47:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    n...@o...pl pisze:

    > Wszystko reguluje konwencja genewska, ale przychodzi jakiś kulson z zerową
    > wiedzą prawną i wie-lepiej :D

    A dobijesz go i zacytujesz odpowiednie fragmenty konwencji?

    --
    A. Filip

  • 153. Data: 2021-08-27 16:48:05
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Ale nadal do czasu tej decyzji nie ma obowiązku wpuszczenia
    > wnioskodawcy

    "Jak zaznacza prawnik HFPC, zgodnie z przepisami unijnymi jeśli cudzoziemiec
    stanie na granicy i w jakikolwiek sposób wyrazi chęć ubiegania się o azyl, to
    wniosek musi zostać przyjęty, a on sam ma prawo pozostawać na terenie kraju aż
    do jego rozpatrzenia."

    "- Dopiero odrzucenie wniosku o azyl oznacza utratę podstawy prawnej pobytu w
    kraju"

    "Konwencja Genewska stanowi, że pod pewnymi warunkami migrantów nie należy
    karać za przechodzenie przez granicę. Chodzi o sytuację, kiedy przybywają z
    terytorium, na którym grozi im niebezpieczeństwo, a od razu po przekroczeniu
    granicy zgłoszą się do władz i przedstawią przyczyny dla których w ten sposób
    przekroczyły granicę. Taki sposób przekroczenia granicy nie powinien też mieć
    wpływu na sposób rozpatrzenia wniosku azylowego."

  • 154. Data: 2021-08-27 16:49:49
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Zajrzyj sam. nie mam monopolu na czytanie ustawy.

    Nie wiesz to po co piszesz?

    > Nie są. Spróbuj doręczyć wniosek dowodowy patrolowi na ulicy :-)

    A co mówi procedura składania wniosków dowodowych?

  • 155. Data: 2021-08-27 16:51:02
    Od: n...@o...pl

    RadoslawF <r...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    www.google.com -> Konwencja Genewska

  • 156. Data: 2021-08-27 16:53:13
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Nic. Strażnik graniczny nei jest Strażą Graniczną

    Niemożliwe. To straźnik graniczny pracuje w piekarni?

    >, więc równie dobrze
    > możesz zwinąć ów wniosek w kulkę i rzucić. Mniej więcej taką to ma moc
    > prawną.

    Spróbuj może podyskutować na forum wędkarskim, bo tutaj tylko się ośmieszasz.

    "Jeżeliby którakolwiek z tych osób wnioskowała czy mówiła o tym, że chce azylu
    i wyraziła wprost oczekiwanie czy żądanie, że szuka ochrony międzynarodowej, to
    brak wpuszczenia takiej osoby do Polski i przyjęcia od niej takiego wniosku
    przez funkcjonariuszy zdecydowanie stanowi naruszenie prawa międzynarodowego.
    Taka osoba musi być wpuszczona do kraju. Niezależnie od tego, czy taki wniosek
    składa na przejściu granicznym czy w dowolnym miejscu na granicy"

  • 157. Data: 2021-08-27 16:57:36
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > Może tego uchodźcy mają stosować się do prawa kraju przyjmującego a
    > nielegalne przekroczenie granicy chyba z jakiegoś powodu jest
    > nielegalne? [Artykuł 2 Konwencj [A]]
    > Zakładam że zacytujesz inny paragraf i zejdziemy na zwykły prawniczy
    > konflikt "a który paragraf konwencji ma pierwszeństwo".

    Możesz zamiast pierdolenia poprostu doczytasz do końca?

    Artykuł 31
    Uchodźcy przebywający nielegalnie w państwie przyjęcia

    1.
    Umawiające się Państwa nie będą nakładały kar za nielegalny wjazd lub pobyt na
    uchodźców przebywających bezpośrednio z terytorium, na którym ich życiu lub
    wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1, i weszli lub
    przebywają na ich terytorium bez zezwolenia, pod warunkiem że zgłoszą się
    bezzwłocznie do władz i przedstawią wiarygodne przyczyny swojego nielegalnego
    wjazdu lub pobytu.

  • 158. Data: 2021-08-27 16:58:04
    Temat: Re: "bezpośrednio z terytorium, na którym ich życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1,"
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > *Białoruś* odpowiada tej definicji? IMHO ni wuja bez odwołanie się do
    > treści artykułu 1.

    Tak i jest na to nawet wyrok TSUE.

  • 159. Data: 2021-08-27 16:59:00
    Od: n...@o...pl

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał(-a):

    > Słowo klucz: bezpośrednio.
    >
    > Na Białej Rusi żadne niebezpieczeństwo im nie zagrażało,
    > ergo wyłączenie nie działa.

    A wyrok TSUE nie istnieje?

  • 160. Data: 2021-08-27 16:59:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 11:33, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Na Białej Rusi żadne niebezpieczeństwo im nie zagrażało,
    > ergo wyłączenie nie działa.

    Bo ja wiem - skoro im się nie dają cofnąć, to chyba da się to podciągnąć.

    --
    Shrek