  • 141. Data: 2021-08-27 12:23:52
    Temat: Re: "bezpośrednio z terytorium, na którym ich życiu lub wolności zagrażało niebezpieczeństwo w rozumieniu artykułu 1,"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 27 Aug 2021 12:11:52 +0200, J.F napisał(a):

    > No ... oni tez moga miec skrzywienie w jedna strone.

    Wolę ich skrzywienie niż Filipka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 142. Data: 2021-08-27 12:33:59
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, że nie przez Ukrainę.

    -----

  • 143. Data: 2021-08-27 12:35:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciapatych z Guantanamo to wypuścili biali, czy czarni?

    -----

  • 144. Data: 2021-08-27 12:37:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Olin twierdzi, że zagraża od jego kolegów: wsadzają na trzy miesiące bez wyroku za
    to, że Polska ich oddała Białorusi.

    -----

  • 145. Data: 2021-08-27 13:15:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 12:23:52 +0200, Olin wrote:

    > Wolę ich skrzywienie niż Filipka.

    Ale jesli chcemy znac stan prawny, to lepiej posluchac dwoch
    skrzywionych opinii, niz tylko jednej :-)

    J.

  • 146. Data: 2021-08-27 13:17:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 11:58:53 +0200, Olin wrote:

    > Słowacja nie graniczy z Białorusią, w przeciwieństwie do Łotwy.

    A slusznie, ale ... nie mozna przez Ukraine ?

    > Najpierw ciepły człowiek chciał zdestabilizować Litwę, bo najbardziej mu
    > zalazła za skórę, ale kiedy Litwini się ogarnęli operacja "Śluza" poszła na
    > Łotwę i Polskę. Długo pewnie nie potrwa bo ograniczono loty z Iraku na
    > Białoruś.

    To poleca przez Moskwe, albo pojada autokarem :-(

    J.

  • 147. Data: 2021-08-27 14:03:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-26 o 13:32, n...@o...pl pisze:

> [...]
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    > Bo nie jest to nielegalne, ale unormowane przepisami.

    Podasz linka do tych przepisów?

    pozdrawiam

  • 148. Data: 2021-08-27 14:07:16
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-26 o 13:20, J.F pisze:

    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    > Hm ...
    >
    > "Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    > 1. w trakcie wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podczas
    > kontroli granicznej (należy wówczas poinformować funkcjonariusza
    > Straży Granicznej o chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),"
    >
    > I tylko nie wiadomo - traktowac symbolicznie, czy literalnie - wiec
    > postarac sie o pojazd, np rower :-)

    Koczowania w strefie granicznej chcesz traktować jako "wjazd do kraju"?
    Zaproś ich na oficjalne przejście i tam niech wjadą/wejdą.

    > Oraz
    > "3. za pośrednictwem komendanta oddziału lub komendanta placówki
    > Straży Granicznej, obejmującego terytorialnym zasięgiem działania
    > siedzibę strzeżonego ośrodka strzeżonego, aresztu dla cudzoziemców,
    > aresztu śledczego lub zakładu karnego - w przypadku, gdy osoba która
    > chce złożyć wniosek udzielenie ochrony międzynarodowej przebywa w ww.
    > miejscach detencji."
    >
    > czyli trzeba przeskoczyc plot, dac sie zlapac, i juz mozna skladac.

    Chyba że straż graniczna złośliwie nie aresztuje i nie zaprowadzi
    do odpowiedniej placówki.

    > I jeszcze
    > "2. podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    > zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej)"
    >
    > I nic tu nie pisza, ze pobyt ma byc legalny ...

    Nie piszą też że koczowanie na granicy jest pobytem który
    uprawnia do .... .

    Pozdrawiam

  • 149. Data: 2021-08-27 15:51:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 14:07:16 +0200, RadoslawF wrote:

    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    > Koczowania w strefie granicznej chcesz traktować jako "wjazd do kraju"?

    Nie mowie o koczowaniu, tylko o przekraczaniu granicy.
    Piechota, albo pojazdem, aby byl wjazd.

    > Zaproś ich na oficjalne przejście i tam niech wjadą/wejdą.

    A powyzej jest mowa o oficjalnym przejsciu, czy niekoniecznie?

    Jest za to mowa o kontroli granicznej, czyli musi byc straznik i
    kontrola :-)
    Wystarczy, ze straznik w poblizu granicy dokumentow zaząda? :-)

    > Chyba że straż graniczna złośliwie nie aresztuje i nie zaprowadzi
    > do odpowiedniej placówki.

    To wtedy patrz nizej.

    > Nie piszą też że koczowanie na granicy jest pobytem który
    > uprawnia do .... .

    Ja tam ciagle nie wiem, jak to "na granicy" wyglada.
    Jest jakas linia graniczna, plot na niej, oni ja przekroczyli,
    czy nie i koczuja na Bialorusi ?

    J.

  • 150. Data: 2021-08-27 16:38:19
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Złożenie wniosku o uznanie
    > za uchodźcę oraz przekroczenie granicy, to dwa osobne zdarzenia prawne.
    > Oczywiście mogliby przyjść na przejście graniczne i przekazać wniosek,
    > ale jeśli nie mają wizy, to nie zostaną wpuszczeni do Polski. Będą na
    > Białorusi czekać na rozpatrzenie wniosku.

    Wszystko reguluje konwencja genewska, ale przychodzi jakiś kulson z zerową
    wiedzą prawną i wie-lepiej :D