  • 1. Data: 2021-08-23 22:14:19
    Temat: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wyborcza.pl/7,75968,27486831,zolnierze-i-str
    aznicy-graniczni-powinni-byli-odmowic-wykonywania.ht
    ml

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-08-23 22:40:19
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-08-23 o 22:14, A. Filip pisze:

    > https://wyborcza.pl/7,75968,27486831,zolnierze-i-str
    aznicy-graniczni-powinni-byli-odmowic-wykonywania.ht
    ml

    Sieją zwykłą propagandę.
    Piszą takie kłamstwa:
    "A przecież żołnierze powinni znać konwencję dotyczącą statusu uchodźców."

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2021-08-24 09:57:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.08.2021 o 22:40, RadoslawF pisze:

    > Sieją zwykłą propagandę.
    > Piszą takie kłamstwa:
    > "A przecież żołnierze powinni znać konwencję dotyczącą statusu uchodźców."

    I znają. Ci uchodźcy nie są uchodźcami w rozumieniu prawa
    międzynarodowego i są na terenie obcego państwa. Powiadomić Białoruś, że
    jacyś "uchodźcy" będący na ich terenie wzywają pomocy i jeśli władze
    Białorusi poproszą, to oczywiście im pomóc.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-08-24 10:59:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > jacyś "uchodźcy" będący na ich terenie wzywają pomocy i jeśli władze
    > Białorusi poproszą, to oczywiście im pomóc.

    <ironia> Ależ to są uchodźcy! Wprawdzie z dalszych krajów niż Białoruś
    ale to w Łukaszenkostanie wpadli z deszczu pod rynnę tak jak ci uchodźcy
    co przez kanał (UE) uciekają do UK z Francji/UE :-) </ironia>

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-08-24 12:16:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 10:59, A. Filip pisze:
    > <ironia> Ależ to są uchodźcy! Wprawdzie z dalszych krajów niż Białoruś
    > ale to w Łukaszenkostanie wpadli z deszczu pod rynnę tak jak ci uchodźcy
    > co przez kanał (UE) uciekają do UK z Francji/UE :-) </ironia>

    Jak się rozniesie, że przez Białoruś można się dostać najdalej do
    Białorusi, to problem się sam rozwiąże. nikt nie będzie tędy się pchał.

    Nadal uważam, że największym problemem jest to, że przyjmujemy
    nielegalnych emigrantów i dajemy im socjal. Nie mam uniwersalnego
    rozwiązania, co z nimi zrobić. Zbudowanie okrętu desantowego w postaci
    takiej morskiej więźniarki i odstawianie na brzeg kraju, z którego
    pochodzą mogłoby ostudzić ich zapędy do nielegalnej emigracji.

    Tak, czy siak, dokąd będzie się to opłacać, to będą się pchali i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-08-24 12:24:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Aug 2021 09:57:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > jacyś "uchodźcy" będący na ich terenie wzywają pomocy i jeśli władze
    > Białorusi poproszą, to oczywiście im pomóc.

    A jak to technicznie wyglada?

    jest jakas linia graniczna, w domysle cienka, czy pas "drogi
    niczyjej"?
    Gdzie ci uchodzcy obozuja, i jak to sie stalo, ze nie po naszej
    stronie?

    No i jeszcze rzekomo nasze sluzby blokuja dostep obywateli w poblize
    miejsce zdarzenia ... do jakiej odleglosci im wolno ?

    J.

  • 7. Data: 2021-08-24 13:18:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 12:24, J.F pisze:

> [...]
    >
    > No i jeszcze rzekomo nasze sluzby blokuja dostep obywateli w poblize
    > miejsce zdarzenia ... do jakiej odleglosci im wolno ?

    Nie byłem tam na miejscu.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-08-24 15:40:42
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]

    > niczyjej"?
    > Gdzie ci uchodzcy obozuja, i jak to sie stalo, ze nie po naszej

    Mniej więcej tak to wygląda.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pas_drogi_granicznej

    > No i jeszcze rzekomo nasze sluzby blokuja dostep obywateli w poblize
    > miejsce zdarzenia ... do jakiej odleglosci im wolno ?

    I bardzo dobrze, przebywanie w pasie drogi granicznej lub przekraczanie
    granicy poza wyznaczonymi miejscami jest karane. Oczywiście nie dotyczy
    to strefy Schengen.
    Nie chce mi się sprawdzać, ale chyba nadal obowiązuje przepis, że w
    strefie nadgranicznej trzeba w ciągu 24 godzin zgłosić pobyt/zameldowanie?

  • 9. Data: 2021-08-24 15:55:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.08.2021 o 22:40, RadoslawF pisze:

    > Sieją zwykłą propagandę.
    > Piszą takie kłamstwa:
    > "A przecież żołnierze powinni znać konwencję dotyczącą statusu uchodźców."

    Wojsko czy Straż Graniczna mają przede wszystkim wykonywać rozkazy.
    A jeżeli chodzi o Konwencję Genewską dotyczącą uchodźców, to raz że nie
    jest ta łatwo i jednoznacznie określić czy dana osoba jest uchodźcą. W
    tym konkretnym wypadku, problemem jest w ogóle zidentyfikowanie tych
    osób, bo albo nie mają dokumentów, albo mają jakieś fałszywe.
    A dwa, z całej konwencji wystarczy, że żołnierz zna art. 2, który brzmi
    następująco:
    "Obowiązki ogólne
    Każdy uchodźca ma - w stosunku do państwa, w którym się znajduje -
    obowiązki, które obejmują w szczególności przestrzeganie prawa i
    przepisów, a także środków podjętych w celu utrzymania porządku
    publicznego."

  • 10. Data: 2021-08-24 16:18:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 15:55, nadir pisze:
> [...]
    > się znajduje - obowiązki, które obejmują w szczególności
    > przestrzeganie prawa i przepisów, a także środków podjętych w celu

    Bardzo celnie. Te osoby powinny kierować się do przejść granicznych. Ale
    one nie chcą, bo najprawdopodobniej nie spełniają warunków bycia uchodźcą.

    --
    Robert Tomasik