  • 11. Data: 2008-05-27 17:01:20
    Temat: Re: Firma windykacyjna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:

    > Sugerujesz, że się pomylił? Roszczenie przedawnione faktycznie nadal
    > istnieje (wierzyciel może domagać się zapłaty) a jedynie podniesienie
    > zarzutu przedawnienia powoduje oddalenie powództwa.

    Chcesz powiedzieć, że to jest prawda?

  • 12. Data: 2008-05-27 18:20:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@U...com> napisał w wiadomości

    Ja bym na Twoim miejscu zaczął od wezwania do przesłania przez nich dowodu
    doręczenia tych książek oraz dowodu zamówienia ich przez ojca. Przynajmniej
    w kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez kogoś z tej
    firmy. Dodał bym, ze do czasu przesłania tych dokumentów w ogóle nie
    będziesz zajmował stanowiska w przedmiocie zasadności roszczenia, albowiem
    ojciec jest chory w sposób wykluczający możliwości porozumienia się z nim i
    ustalenie stanu faktycznego. I faktycznie nie odpowiadał na kolejne pisma
    do czasu przysłania przez nich dokumentów (których najpewniej nie mają).

    Możesz spróbować zadać w piśmie pytanie im, czy czasem sie to nie
    przedawniło. Jeśli chwycą haczyk i odpiszą, ze nie, to podpowiedź będzie
    zawierała znamiona oszustwa.

  • 13. Data: 2008-05-27 18:26:45
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 27 Maj, 19:01, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >  >>> wyegzekwowania na drodze sądowej.
    >
    > Chcesz powiedzieć, że to jest prawda?- Ukryj cytowany tekst -

    Co jest prawdą? Że wierzytelność przedawniona istnieje, a wierzyciel
    może żądać świadczenia? Oczywiście, że tak !

  • 14. Data: 2008-05-27 18:43:13
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    [cut]

    Imho z firmami widykacyjnymi nie ma co rozmawiac. I tak nikt z ich
    pracownikow nie bedzie na tyle kompetentny, zeby rzeczowo mozna bylo z
    nim porozmawiac i wyjasnic sprawe. Szkoda czasu, pieniedzy i nerwow.
    Efekt bedzie tylko taki, ze po probach kontaktu z nimi stana sie tylko
    bardziej nachalni.

  • 15. Data: 2008-05-27 19:50:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:

    > Co jest prawdą? Że wierzytelność przedawniona istnieje, a wierzyciel
    > może żądać świadczenia? Oczywiście, że tak !

    to może jeszcze raz

    Czy poniższy tekst jest
    a) prawdą
    b) g..... prawdą

  • 16. Data: 2008-05-27 20:00:01
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 27 Maj, 21:50, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >  >>  >>> naturalny), tyle tylko, że wierzyciel nie może domagać się jego
    >  >>  >>> wyegzekwowania na drodze sądowej.- Ukryj cytowany tekst -

    Jakie Twoim zdaniem są skutki przedawnienia ?

  • 17. Data: 2008-05-27 20:09:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:

    > Jakie Twoim zdaniem są skutki przedawnienia ?

    że dłużnik może uchylić się od zaspokojenia roszczenia i ma sie to nijak
    do prawa dochodzenia wierzytelności na drodze sądowej.
    Wierzyciel jak najbardziej może dochodzić wierzytelności na drodze
    sądowej. Ba nawet sprawę wygra, dostanie tytuł i komornik go jak
    najbardziej wykona. Z tym, że dłużnik może się od tego uchylić, ale
    musi to zrobić. Samo nie zrobi się nic.

  • 18. Data: 2008-05-27 20:13:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > że dłużnik może uchylić się od zaspokojenia roszczenia i ma sie to nijak
    > do prawa dochodzenia wierzytelności na drodze sądowej.

    Oczywiście, a zabijać tez można, co najwyżej potem się dostanie dożywocie.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 19. Data: 2008-05-27 20:14:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Oczywiście, a zabijać tez można, co najwyżej potem się dostanie dożywocie.

    ???

  • 20. Data: 2008-05-27 20:15:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze: