  • 1. Data: 2008-05-27 06:52:54
    Temat: zakup sprzętu kupionego na raty
    Od: "Marek" <m...@g...com>

    Witam,

    Nurtuje mnie pytanie..

    Czy jeśli kupie sprzęt (komputer, pralke itd..)od kogoś kto kupił go na raty
    i zaraz po zakupie sprzedał go, to czy jest on legalny????.

    Wydaje mi się ze ponieważ towar stanowi własnosc banku do czasu spłacenia.

    ??
    pozdr

  • 2. Data: 2008-05-27 07:07:29
    Temat: Re: zakup sprzętu kupionego na raty
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > i zaraz po zakupie sprzedał go, to czy jest on legalny????.
    >
    > Wydaje mi się ze ponieważ towar stanowi własnosc banku do czasu spłacenia.

    Sprzęt o niskiej wartości, który traci połowę po pierwszym włączeniu?
    Nieee... Jakby co, bank woli wejść mu na pobory czy zabrać mu mieszkanie,
    niż zabierać "starą" pralkę.

    Natomiast, jeśli ktoś kupuje coś na kredyt, na lewe papiery (kradzione
    dokumenty), a ty odkupujesz je od niego, to nawet, jeśli nie masz
    świadomości, że kupiłeś sprzęt pochodzący z przestępstwa, to on
    i tak jest rekwirowany, jako dowód rzeczowy.

    Śledztwo może wykazać, ze wiedziałeś, że przedmiot pochodzi z przestępstwa;
    wtedy jesteś paserem.

    No ale odpowiedź na twoje pytanie jest inna: nie ma podstaw do twierdzenia, że
    sprzęt jest nielegalny. Być może człowiekowi opłącało się brać sprzęt z marketu
    w super promocji na raty 0%, sprzedać ci go za 120% ceny i kasę wsadzić na lokatę 8%.
    W taki sposób bez pieniędzy zarobi na czysto... 28% minus Belka od 8%, czyli 26%!
    Niegłupio?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-05-27 07:26:56
    Od: "Marek" <m...@g...com>

    cześć,

    no właśnie ..
    czy podpisnaie umowy kupna sprzedazy jest jakimś wyjściem?

  • 4. Data: 2008-05-27 07:44:23
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    > cześć,
    >
    > no właśnie ..
    > czy podpisnaie umowy kupna sprzedazy jest jakimś wyjściem?

    Dobrym wyjściem. Takim, że Policja będzie mogła łatwiej ustalić,
    skąd odebrać "skradziony" sprzęt.
    Jeśli chcesz zaoszczędzić, wejdź na ceneo...

    Wiele osób zgodzi się ze mną, że wszystko, na co zapracowaliśmy
    swoją ciężką pracą, kupiliśmy z prawego źródła i legalnie,
    jest źródłem zadowolenia, lepszego samopoczucia i służy nam lepiej.

    Nauczyłem się, że jeśli kupuję coś, o czym marzyłem, sam na to
    zarobiłem i stać mnie na to, to jestem kimś. Dziś stać mnie na to,
    jutro na coś 10x droższego. Jeśli "ukradłbym" to (w cudzysłowie),
    to dla siebie byłym cwaniaczkiem, złodziejem - i koniec.
    A tak, to jestem uczciwym człwiekiem, który potrafi osiągać swoje
    cele.

    Jeśli pytasz o to, to masz świadomość, skąd może pochodzić
    sprzęt, który chcesz kupić. Jest w tobie niepewność, i ona bedzie ci
    psuła humor pzez wszystkie lata, kiedy będziesz użytkował sprzęt
    pochodzący z dziwnego źródła.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-05-27 07:59:30
    Od: "Marek" <m...@g...com>

    czesc,

    ogłoszeń tego typu jest naprawde dużo i dlatego troszke męcze temat ....
    i chce dowiedziec się dlaczego czasami sa takie okazje w ogłoszeniach,

  • 6. Data: 2008-05-27 18:43:21
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > i zaraz po zakupie sprzedał go, to czy jest on legalny????.
    >
    > Wydaje mi się ze ponieważ towar stanowi własnosc banku do czasu spłacenia.

    Dokładnie. Bez wiedzy banku nie wolno sprzedawać takiego sprzętu. Jest to
    wyraźnie zastrzeżone w umowie ratalnej

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098