  • 11. Data: 2004-08-30 20:52:49
    Temat: Re: Dziwny mandat w PKP
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > publicznego transportu zbiorowego kolejowego w pociągach osobowych,
    > pospiesznych i ekspresowych, na podstawie biletów jednorazowych, są
    > odpowiednio:
    > 1) legitymacja studencka, wydana przez polską szkołę wyższą,
    > 2) międzynarodowa legitymacja studencka International Student Identity
    > Card (ISIC)
    > - wraz z dowodem osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym
    > stwierdzenie wieku studenta, jeżeli nie jest on określony w tych
    > legitymacjach."
    >
    > nie kumam tylko co autor ustawy mial na mysli stawiajac myslnik po

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2004-08-30 20:57:33
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]

    > - wraz z dowodem osobistym lub innym dokumentem umożliwiającym
    > stwierdzenie wieku studenta, jeżeli nie jest on określony w tych

    A sprobuj dokonac wykladni tegoz przepisu.
    NoMAD

  • 13. Data: 2004-08-30 21:05:44
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Olo* *Kwasniak* [ o...@p...wp.pl ] napisał(a):

    > studentów - obywateli polskich.

    ano racja :P
    zatem interpretacja jest taka:
    student musi byc polakiem i musi studiowac za granica

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 14. Data: 2004-08-30 21:49:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    NoMAD wrote:
    > A sprobuj dokonac wykladni tegoz przepisu.

    Ciekawsza byłaby wykładnia §9, a szczególnie użytego w nim pojęcia
    'legitymacja studencka'.

    KG

  • 15. Data: 2004-08-30 21:55:02
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > nie inaczej

    > myslalem ze padne ze smiechu na ich glupote jak pierwszy raz sie
    > dowiedzialem o tym przepisie ;P

    Niby dlaczego? Przepis jest czytelny i nieglupio skonstruowany. Tyle tylko
    ze wiekszosc nie potrafi go zrozumiec. Nie ma wymogu bycia "studentem
    studiujacym za granica" zeby poslugiwac sie legitymacja ISIC i miec prawo do
    ulgi (oczywiscie przy spelnieniu innych przeslanek m.in. <26 lat).
    NoMAD

  • 16. Data: 2004-08-30 22:16:33
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Użytkownik "Gosia Woltmann" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Proponuję zapytać na grupie pl.misc.kolej , bo tam siedzą faktycznie
    znawcy
    > tych przepisów. Trzeba by się odwołać do regulaminu przewozów (bo on to
    > chyba reguluje), a nie sądzę, by ktoś to miał pod ręką nie związany z
    > tematem. Tam kilka razy widziałem, ze odpowiadano na takie pytania.

    Alez nigdzie pytac nie trzeba... :-)
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1495.htm tu jest odpowiednie
    rozporzadzenie.

    Wystarczy odrobina dobrej woli i odpowiednia wykladnia par 9 ust. 1 pkt 1
    no i oczywiscie tego nieszczesnego par 10 na ktory wszyscy zainteresowani
    sie powoluja, a ktory nie ma zastosowania w omawianej sprawie jako ze jego
    hipoteza nie odpowiada stanowi faktycznemu omawianego przypadku.

    Nikt nie chce zauwazyc ze par 10 dotyczy tylko "studentów - obywateli
    polskich studiujących za granicą" a do takich nasza bohaterka nie nalezy...
    mimo to wszyscy z uporem maniaka staraja sie oprzec swoje wywody na tymze
    przepisie. Czyz nie byloby to naruszeniem prawa materialnego i przez to
    klasycznym przykladem zarzutow apelacyjnych - notabene 100% zaslugujacych na
    uwzglednienie?

    Na marginesie - nie dostrzegaja ponadto subtelnej roznicy pomiedzy
    (upraszczajac):
    "Studenci - obywatele polscy studiujący za granicą moga jezdzic na
    legitymacji ISIC"
    "Na legitymacji ISIC moga jezdzic studenci - obywatele polscy studiujący za
    granicą".

    Oczywiscie twierdzenia wiekszosci oparte sa na przykladzie 2...

    Pomijajac to, MSZ do naszego kazusu ma zastosowanie tylko i wylacznie par 9
    ust 1 pkt 1 lit.b
    Reszte czyni wykladnia jezykowa i logiczna.
    NoMAD

  • 17. Data: 2004-08-30 22:17:59
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Ciekawsza byłaby wykładnia §9, a szczególnie użytego w nim pojęcia
    > 'legitymacja studencka'.

    otoz to....
    Widze ze tylko ty kumasz (kamASZ) o co chodzi.
    Wlasnie przedstawilem to w odp na post R.Tomasika.
    Zerknij.
    NoMAD

  • 18. Data: 2004-08-30 23:59:34
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    NoMAD wrote:
> [...]
    >
    > otoz to....
    > Widze ze tylko ty kumasz (kamASZ) o co chodzi.
    > Wlasnie przedstawilem to w odp na post R.Tomasika.

    Ale wg mnie cała dyskusja niepotrzebie dryfuje w stronę jałowych rozważan
    teoretycznych, bo sytuacja jest absolutnie jasna: -
    kwitek (niescisle nazywajmy go dalej mandatem) wystawiony jest na ojca
    pytajacej.
    A zatem może istnieć jedna z dwóch możliwości:
    1. Pytająca nie pokwitowała odbióru tego "mandatu" i wówczas może go sobie
    oprawić w ramki, jako miłą pamiątkę głupoty pracowników PKP. Nikt bowiem nie
    bedzie w stanie udowodnić, ze opisywana sytuacja miała miejsce i jakie były
    jej okoliczności.
    Krótko mówiąc nie ma dowodu, ze pytająca istotnie podróżowała tym pociągiem.
    2. Pytająca pokwitowała ten mandat.
    Również w tej sytuacji ciąg dalszy jest taki sam, jak w pkcie 1-ym, bo PKP
    żądać bedzie opłaty od ojca pytającej, który jako żywo do takiej opłaty w
    zaden sposób nie może byc zobowiązany ( bo przecież nim nie jechał) i nie ma
    możliwości wykazania, że owym pociągiem podróżował i potwierdził ten fakt
    swoim podpisem.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 19. Data: 2004-08-31 06:47:39
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *kam* [ X#k...@w...pl.#X ] napisał(a):

    > Ciekawsza byłaby wykładnia §9, a szczególnie użytego w nim pojęcia
    > 'legitymacja studencka'.

    aaaaa no tez racja :) o wlasnie... tu jest pies pogrzebany - juz wiem
    jakby co na co sie powolywac :)

  • 20. Data: 2004-08-31 08:11:47
    Od: "Gosia Woltmann" <g...@g...pl>

    Dzieki za wasze opinie, powiedzcie mi jeszcze co sadzicie o tym, ze kwitek
    nie jest przez konduktora podbity ani podpisany, a chyba waznosc dokumentu
    tego wymaga, czy moze sie myle??!! A poza tym niestety go podpisalam, ale
    zaznaczylam, ze z kara sie nie zgadzam. Nie chcialam tego podpisac, ale
    koles zaczal mnie straszyc, ze jak sie nie podpisze, to nie bede mogla sie
    odwolac.