  • 1. Data: 2004-08-30 06:21:29
    Temat: Samochod na kredyt - sprzedajacy
    Od: " Umiar" <u...@g...pl>

    Witam, zadawalem wczesniej pytanie ale zginelo wsrod innych postwo wiec
    ponawiam:
    Sprzedaje autko komus, kto bierze na nie kredyt w banku. Samochod bedzie
    zastawem.
    Czy biorac kredyt samochod musi juz byc zarejestrowany na kredytobiorce?
    Bo sprawa sie komplikuje dlatego, ze on wplaca mi 1/4 ceny, ja mu wysylam
    tablice i dowod rej.
    on rejestruje autko na miekki dowod, bierze kredyt, przelewa pieniadze na
    moje konto i przyjezdza po odbior autka. A jesli nie wplaci mi pieniedzy?
    JAk ja moge dochodzic swoich praw w momencie gdy autko stoi na niego? Do
    kogo nalezy samochod ?

    Umiar

  • 2. Data: 2004-08-30 06:38:22
    Temat: Re: Samochod na kredyt - sprzedajacy
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Umiar napisał:
> [...]
    > JAk ja moge dochodzic swoich praw w momencie gdy autko stoi na niego? Do

    Wg mnie najbezpieczeniej będzie jeśli załatwicie całą sprawę przez komis
    samochodowy. Ty będziesz miał gotówke od razu, kupujący będzie miał
    kredyt na preferencyjnych warunkach, a o to, czy zapłaci czy nie, nie
    będziesz sie martwić Ty, tylko komis. A wyjdzie tylko kilkaset zł drożej..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-08-30 06:55:25
    Od: " " <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    scream <s...@...pl> napisał(a):
> [...]
    > kredyt na preferencyjnych warunkach, a o to, czy zapłaci czy nie, nie
    > będziesz sie martwić Ty, tylko komis. A wyjdzie tylko kilkaset zł drożej..

    Zgadza sie, ale wiesz, koles ma juz kredyt zalatwiony, wszystko jest
    zamkniete, teraz tylko umowa sprzedazy i final. Skoro mowisz ze komis, ale
    czy komis nie staje w podobnej sytuacji co ja, przeciez tez kredytobiorca
    rejestruje autko. Chcialbym wiedziec, czy moge tego samochodu zgodnie z
    prawem nie przekazac kupujacemu, jesli nie zaplaci drugiej czesci kwoty? Czy
    on moze domagac sie ode mnie tego samochodu? Jest jeszcze umowa sprzedazy w
    ktorej pisze ze ma mi do okreslonego terminu przelac kwote na moje konto.

    Umiar

  • 4. Data: 2004-08-30 07:15:52
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik u...@g...SKASUJ-TO.pl napisał:
> [...]
    > ktorej pisze ze ma mi do okreslonego terminu przelac kwote na moje konto.

    no to wg mnie krecisz bat na wlasna dupe :) jesli dasz mu ten samochod,
    to mozesz go juz nigdy nie zobaczyc, gotowki takze.. jest wielu
    kombinatorow.. Wszystko zalezy od waszych ustalen w umowie. Samochod
    bedzie jego po wplaceniu 100% naleznosci na Twoje konto - tak powinno
    byc, inaczej moze Cie latwo wyrolowac.

  • 5. Data: 2004-08-30 07:23:28
    Od: "Umiar" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    scream <s...@...pl> napisał(a):
> [...]
    > kombinatorow.. Wszystko zalezy od waszych ustalen w umowie. Samochod
    > bedzie jego po wplaceniu 100% naleznosci na Twoje konto - tak powinno

    W umowie jest tak ze do okreslonego terminu wplaca kase, wtedy ja mu
    przekazuje samochod. Wczesniej dostaje tylko dowod rej i tablice zeby go
    zarejestrowac i dostac kredyt na ten samochod. Przeciez takie cos nie jest
    nowoscią u nas, codziennie ktos kupuje auto na kredyt.

    POzdrawiam
    Umiar

  • 6. Data: 2004-08-30 11:18:27
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 sie o godzinie 09:23, na pl.soc.prawo, Umiar napisał(a):

    > W umowie jest tak ze do okreslonego terminu wplaca kase, wtedy ja mu
    > przekazuje samochod. Wczesniej dostaje tylko dowod rej i tablice zeby go
    > zarejestrowac i dostac kredyt na ten samochod.

    Dostaje *tylko* tablice i dowód rejestracyjny??
    Rzeczywiście skromnie :P
    W zupełności mu to wystarczy, w świetle prawa zostanie właścicielem
    samochodu /współwłaścicielem/ ponieważ chce wziąść kredyt pod zastaw
    samochodu.
    Tobie zostanie kawałek karteluszka i marne grosze które Ci wpłaci przy
    odbierze *tylko* dowodu rejestracyjnego.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-08-30 12:09:14
    Od: " " <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Ch. napisał:
> [...]
    > W zupełności mu to wystarczy, w świetle prawa zostanie właścicielem
    > samochodu współwłaścicielem ponieważ chce wziąść kredyt pod zastaw

    A jesli pieniadze z kredytu z banku ida bezposrednio na moje konto a
    wczesniej od banku otrzymam promese z potwierdzeniem ze ów kupiec otrzymal
    kredyt? Kredyt samochodowy.

    Umiar

  • 8. Data: 2004-08-30 13:37:59
    Od: #Dan# <d...@p...pl>

    Użytkownik Umiar napisał:

> [...]
    > JAk ja moge dochodzic swoich praw w momencie gdy autko stoi na niego? Do

    1) oddajesz mu dowod dopiero po okazaniu dokumentu bankowego
    stwierdzajacego (nie jestem pewny a dokumentow przy sobie
    nie mam) zawarcia umowy kredytowej (promesa banku)
    2) bank przelewa pieniadze bezposrednio na twoje konto gdy
    nowy wlasciciel pokaze dowod rejestracyjny przepisany na siebie

  • 9. Data: 2004-08-30 18:20:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kredyt na preferencyjnych warunkach, a o to, czy zapłaci czy nie, nie
    > będziesz sie martwić Ty, tylko komis. A wyjdzie tylko kilkaset zł drożej..

    To wcale nie jest ta bezpieczny sposób. Prawdopodobieństwo, że bank, który
    dał promesę kredytową nie przeleje pieniędzy jest stosunkowo niewielkie.
    Prawdopodobieństwo, ze komis nie wypłaci pieniędzy całkiem realne. Takich
    przypadków się wiele się wiele zdarzało. Z pieniędzy otrzymanych z banku
    uregulują zobowiązania wobec poprzedniego klienta.

  • 10. Data: 2004-08-30 18:22:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <u...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > A jesli pieniadze z kredytu z banku ida bezposrednio na moje konto a
    > wczesniej od banku otrzymam promese z potwierdzeniem ze ów kupiec otrzymal
    > kredyt? Kredyt samochodowy.

    I właśnie tak zrób. Z tym, ze dla porządku bodaj telefonicznie potwierdź ową
    promesę. No i samochodu nie wydawaj bez fizycznego otrzymania pieniędzy na
    konto, bo potwierdzenie przelewu nie problem podrobić. W razie czego powołuj
    się na prawo zastawu na rzeczy. Dopóki samochód jest u Ciebie masz do tego
    prawo. Możesz to wpisać również w umowę.