  • 1. Data: 2004-08-30 09:27:54
    Temat: Dziwny mandat w PKP
    Od: "Gosia Woltmann" <g...@N...gazeta.pl>

    Mam kilka pytan dotyczacych sytuacji, ktora ostatnio mnie spotkala podczas
    podrozy pociagiem. A zaczelo sie tak: Nie mialam przy sobie zwyklej
    legitymacji studenckiej, ale miedzynarodowa legitymacje studencka ISIC. Nie
    bylam pewna czy PKP taka akceptuje, ale pani w informacji, a potem takze w
    kasie powiedziala mi, ze owszem mam znizke studencka, musze tylko poza ta
    legitymacja pokazac tez dowod lub paszport. Tak wiec podrozowalam na bilecie
    ulgowym, pierwszy konduktor skasowal bilet,i uznal, ze wszystko bylo w
    porzadku, kolejny zapytal czy studiuje w Polsce czy za granica, jak
    powiedzialam, ze w Polsce, to kazal doplacic do calego, bo ta legitymacja
    dziala tylko dla studentow studiujacych za granica. Taki jest przepis, glupi
    moim zdaniem, poniewaz zeby wyrobic ISICA trzeba byc studentem studiow
    dziennych w Polsce!!! Ale pominmy juz sensownosc przepisow, ( ktorych
    zreszta nie kazdy przedstawiciel PKP zna i wprowadza ludzi w blad)opisze
    sytuacje z konduktorem, bo dalej tez bylo ciekawie. Otoz oczywiscie do Pana
    Konduktora nie docieraly moje tlumaczenia, ze mam taki bilet poniewaz
    poinformowano mnie ze mam znizke, poza tym stempel poprzedniego konduktora
    jest dowodem na to, ze go zaakceptowal bez problemu. Powiedzialam, ze nie
    doplace do calego wiec wypisal mi mandat, ale jak go wypisal, to jest
    najlepsze. Otoz wypisal go nie na mnie tylko na mojego ojca ( dane wzial z
    paszportu z miejsca, gdzie wpisuje sie dane osoby bliskiej ) a poza tym nie
    podbil ani nie podpisal mandatu. Byc moze zrobil to tylko na swojej kopi,
    ale na oryginale, ktory ja dostalam nie!! A i jeszcze jedno, zanim poprosil
    o legitymacje, podbil mi najpierw bilet. Prosze o pomoc, zastanawiam sie czy
    pisac odwolanie, bo nie wiem czy tak wypisany mandat jest w ogole wazny,
    dokument bez stempla i podpisu,poza tym blednie wypisany??!! Z gory dziekuje

  • 2. Data: 2004-08-30 09:58:05
    Temat: Re: Dziwny mandat w PKP
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Gosia Woltmann napisał:
    > Mam kilka pytan dotyczacych sytuacji, ktora ostatnio mnie spotkala podczas
    > podrozy pociagiem.

    Nie przejmuj się ;) Pracownicy PKP to wesołki ;)

    > A zaczelo sie tak: Nie mialam przy sobie zwyklej
    > legitymacji studenckiej, ale miedzynarodowa legitymacje studencka ISIC.

    Zdarza się ...

> [...]
    > kasie powiedziala mi, ze owszem mam znizke studencka, musze tylko poza ta
    > legitymacja pokazac tez dowod lub paszport.

    Sprawdzić regulamin przewozów ... jest to sprecyzowane , nie powoływać
    się i nie wierzyć na słowo ... W ichnim regulaminie, w prawie
    przewozowym wszystko jest zapisane ... Zapoznać się ...

> [...]
    > powiedzialam, ze w Polsce, to kazal doplacic do calego, bo ta legitymacja
    > dziala tylko dla studentow studiujacych za granica.

    W świetle powyższego - nie wiem jak jest ... Bo nie znam zapisów w tej
    kwestii , jako , że przejazdy ulgowe mnie nie dotyczą niestety ;)

> [...]
    > sytuacje z konduktorem, bo dalej tez bylo ciekawie. Otoz oczywiscie do Pana
    > Konduktora nie docieraly moje tlumaczenia, ze mam taki bilet poniewaz

    Dajcie mi konduktora który nie jest odporny na wiedzę, a zapłacę góry
    złota ;)

    > poinformowano mnie ze mam znizke, poza tym stempel poprzedniego konduktora
    > jest dowodem na to, ze go zaakceptowal bez problemu. Powiedzialam, ze nie
    > doplace do calego wiec wypisal mi mandat,

    Nie mandat ... a wystawił wezwanie do dokonania opłaty ...
    Bezpodstawne, po części, bo jednak studentką jesteś i przysługuje ci
    ulga ... Biuro Przejazdów Bezbiletowych w Gnieźnie ... ul. Lecha 10 62
    - 210 Gniezno ...mail : b...@g...com tel 0-61 424 37 54 ... Piszesz
    "odwołanie" anulują karę i naliczają opłatę manipulacyjną ... , którą
    możesz olać ... nie będą jej dochodzić na drodze postępowania sądowego
    ... bo to już byłaby abstrakcja ...

> [...]
    > podbil ani nie podpisal mandatu. Byc moze zrobil to tylko na swojej kopi,

    Złożyć skargę ... że głupi jest i w ogóle po pijaku pracuje ... Jak
    jest buc czepialski napisz skargo-odwołanie, że bilet miałaś ok , że
    legitymację miałaś ok ... on był nawalony jak bela, wypisał wezwanie
    nie na ciebie tylko na ojca ... czyli był naszpadlony tak, że nie
    rozopoznał z kim rozmawia ;>

    > ale na oryginale, ktory ja dostalam nie!! A i jeszcze jedno, zanim poprosil

    A ty podpisywałaś ?

> [...]
    > dokument bez stempla i podpisu,poza tym blednie wypisany??!! Z gory dziekuje

    W odwołaniu : Kopia legitymacji, kopia biletu, kopia wezwania ...
    Jeśli chcesz dorób do tego ideologię jak wyżej opisałem ... i dalej to
    już olej sprawę ... być może wpadną na genialnmy pomysł i wystapią o
    nakaz zapłaty(wobec kogo ???) wniesiesz wtedy zarzuty do nakazu i
    jedyne czym się spór skończy przed sądem to tym, że do przedstawiciela
    PKP sędzia zwracał się będzie jedynie per "Ty głupku" ... Acz myślę ,
    że po owym odwołaniu sprawa się zakończy ...

    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl
    Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/