  • 1. Data: 2004-08-30 00:42:48
    Temat: Czy cos mi za to grozi ?
    Od: "Axe" <a...@T...pl>

    Czy sprzedaz swojego glosu w wyborach prezydentckich/parlamentarnych
    komukolwiek jest karalne i scigane przez polskie prawo ?

  • 2. Data: 2004-08-30 07:37:26
    Temat: Re: Czy cos mi za to grozi ?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Axe wrote:

    > Czy sprzedaz swojego glosu w wyborach prezydentckich/parlamentarnych
    > komukolwiek jest karalne i scigane przez polskie prawo ?

    tak

    KG

  • 3. Data: 2004-08-30 09:47:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > tak

    To tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna?

  • 4. Data: 2004-08-30 10:00:47
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    wiadomości news:cgut21$36h$1@news2.ipartners.pl...

    > To tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna?

    Art. 248. 5) KK

    Kto w związku z wyborami do Sejmu, do Senatu, wyborem Prezydenta
    Rzeczypospolitej Polskiej, wyborami do Parlamentu Europejskiego, wyborami
    organów samorządu terytorialnego lub referendum:

    odstępuje innej osobie przed zakończeniem głosowania niewykorzystaną kartę
    do głosowania lub pozyskuje od innej osoby w celu wykorzystania w
    głosowaniu niewykorzystaną kartę do głosowania,

    - podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

  • 5. Data: 2004-08-30 10:01:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > To tak z ciekawości - jaka jest podstawa prawna?

    W kodeksie karny jest rozdział 'przestępstwa przeciwko wyborom i
    referendum'. Któryś z jego ostatnio wprowadzonych artykułów, nie
    pamiętam dokładnie.

    KG

  • 6. Data: 2004-08-30 11:26:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Elżbieta Tekieli wrote:

    > odstępuje innej osobie przed zakończeniem głosowania niewykorzystaną kartę
    > do głosowania lub pozyskuje od innej osoby w celu wykorzystania w
    > głosowaniu niewykorzystaną kartę do głosowania,

    No tak, ale to mówi o odstępowaniu lub pozyskiwaniu KARTY.

  • 7. Data: 2004-08-30 11:27:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > W kodeksie karny jest rozdział 'przestępstwa przeciwko wyborom i
    > referendum'. Któryś z jego ostatnio wprowadzonych artykułów, nie
    > pamiętam dokładnie.

    A, faktycznie - pobrałem nowszą wersję KK i rzeczywiście jest: 250a

  • 8. Data: 2004-08-30 11:34:53
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    wiadomości news:cgv2u6$72j$2@news2.ipartners.pl...

    > A, faktycznie - pobrałem nowszą wersję KK i rzeczywiście jest: 250a

    Ale to jest kara za przekupowanie kogoś, żeby głosował w określony
    sposób...a odstąpić można i płatnie i nie kazać danej osobie głosować na
    jakiegoś delikwenta :)