eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-) › Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
  • Data: 2018-02-08 07:07:20
    Temat: Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-02-08, j...@j...org <j...@j...org> wrote:

    > Jak ktoś się przeprowadza co kilka lat do innego kraju, to powinien
    > mieć choć trochę oleju w głowie? Przykładowo, przed wyprowadzką można,
    > a nawet należy pójść na pocztę, wypełnić specjalny formularz, wskazać
    > datę wyprowadzki i pod jaki adres dostarczać pocztę i/lub czy ją
    > skanować i wysyłać na wskazany email. W części krajów da się to zrobić
    > przez internet. Już nie mówię o konieczności wymeldowania się,
    > uregulowania opłat, zapłacenia podatków itd.

    Aha, i jak długo tak robić? 5 lat w 3 miejscach? A wiesz, że w
    niektórych krajach taka usługa ma limity czasowe? Wiesz, informuje się
    nawet stosowne urzady o takiej wyprowadzce, ale co to da, jak coś
    wyjdzie jakiś czas po kolejnej przeprowadzce ale juz po ustaniu
    przesyłania poczty? Nie wszystko da się ogarnąc i w związku z tym
    wyjsciowe pytanie. Aż się dziwie, że nie pojawił się argument: przeciez
    mozna siedziec w jednym miejscu i pracy całe zycien. No można, większosc
    tak siedzu.

    > Pewnie o ile kogoś nie zamordowałeś to nie.
    >
    > Ale do dziś zachodzę w głowę, dlaczego nie da się pójść do urzędu, i
    > powiedzieć: wyprowadzam się z kraju i jadę za granicę. Nie mam jeszcze
    > za granicą stałego adresu. Jakby urząd skarbowy, czy jakikolwiek inny
    > urząd miał do mnie jakieś pytania, to proszę mi wysłać email na
    > j...@k...com z prośbą o kontakt.

    Tak sie waśnie robi, ale patrz wyżej. Jest to taka egzotyka, że np.
    polski US obudzi się na 3 miesiące przed datą przedawnienia, sprawdzi
    zeznanie i czegoś sie doszuka? Po takim czasie ktos może juz zaliczyć ze
    2-3 kraje. Jedynym rozwiązaniem byłaby wspólna ewidencja zamieszkania
    lub posiadanie stałego adresu do korespondencji, ale to ostatnie nie musi
    zawsze działać.

    --
    Marcin