eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-) › Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
  • Data: 2018-02-08 06:51:13
    Temat: Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
    Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, February 8, 2018 at 1:30:28 PM UTC+9, Marcin Debowski wrote:

    > Aha, szczególnie jak się przeprowadzasz co 2-3 lata do innego kraju.
    > Sporo jest takich osób.

    Jak ktoś się przeprowadza co kilka lat do innego kraju, to powinien mieć choć trochę
    oleju w głowie? Przykładowo, przed wyprowadzką można, a nawet należy pójść na pocztę,
    wypełnić specjalny formularz, wskazać datę wyprowadzki i pod jaki adres dostarczać
    pocztę i/lub czy ją skanować i wysyłać na wskazany email. W części krajów da się to
    zrobić przez internet.
    Już nie mówię o konieczności wymeldowania się, uregulowania opłat, zapłacenia
    podatków itd.

    > Jest jakaś ogólno EU ewidencja zamieszkania z
    > synchronizacją baz danych i dostepem do nich na poziomie np. starostw?

    Pewnie o ile kogoś nie zamordowałeś to nie.

    Ale do dziś zachodzę w głowę, dlaczego nie da się pójść do urzędu, i powiedzieć:
    wyprowadzam się z kraju i jadę za granicę. Nie mam jeszcze za granicą stałego adresu.
    Jakby urząd skarbowy, czy jakikolwiek inny urząd miał do mnie jakieś pytania, to
    proszę mi wysłać email na j...@k...com z prośbą o kontakt.