eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-) › Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
  • Data: 2018-02-08 08:03:14
    Temat: Re: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
    Od: j...@j...org szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, February 8, 2018 at 3:07:21 PM UTC+9, Marcin Debowski wrote:

    > Aha, i jak długo tak robić? 5 lat w 3 miejscach?

    Taki problem pójść na pocztę 3 razy w ciągu 5 lat? Przeprowadzka rodzi pewne
    obowiązki, powinno się mieć tego świadomość.

    > A wiesz, że w
    > niektórych krajach taka usługa ma limity czasowe?

    Zazwyczaj rok. Wystarczająco długo, aby otrzymać "zagubiony mandat".

    > Wiesz, informuje się
    > nawet stosowne urzady o takiej wyprowadzce, ale co to da, jak coś
    > wyjdzie jakiś czas po kolejnej przeprowadzce ale juz po ustaniu
    > przesyłania poczty?

    Mandat rok później? Sprawa w sądzie za coś innego niż mandat, o czym nie mieliśmy
    pojęcia? No oczywiście, wszystko jest możliwe; choć ten rok czasu z przekierowanymi
    listami mocno prawdopodobieństwo takiego zdarzenia zmniejsza.

    > Nie wszystko da się ogarnąc i w związku z tym
    > wyjsciowe pytanie. Aż się dziwie, że nie pojawił się argument: przeciez
    > mozna siedziec w jednym miejscu i pracy całe zycien. No można, większosc
    > tak siedzu.

    Wspomniana w artykule paniusia raczej nie zmieniła kraju zamieszkania kilka razy.

    > Tak sie waśnie robi, ale patrz wyżej.

    No nie wiem. Wyprowadzałem się z kilku krajów, i się nie dało. "Email? Nie mamy
    takiej rubryki w systemie".