  • 1. Data: 2018-02-07 17:30:10
    Temat: Dura Schengen Lex - Już za 100 złoty nie polecisz do Singapuru :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,areszt-
    zamiast-wakacji-w-singapurze-brza-zalegly-mandat-na-
    100-zlotych,248607.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-02-07 18:09:58
    Od: j...@j...org

    On Thursday, February 8, 2018 at 1:30:19 AM UTC+9, A. Filip wrote:
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,areszt-
    zamiast-wakacji-w-singapurze-brza-zalegly-mandat-na-
    100-zlotych,248607.html

    Straż graniczna precyzuje, że samo otrzymanie mandatu nie skutkuje
    zatrzymaniem na lotnisku. W tym przypadku Anna Gliszczyńska była poszukiwana,
    ponieważ sąd prawdopodobnie zamienił niezapłacony mandat na karę aresztu.

  • 3. Data: 2018-02-07 18:30:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    j...@j...org pisze:
> [...]
    > ponieważ sąd prawdopodobnie zamienił niezapłacony mandat na karę aresztu.

    Czy _ten_ sąd Ziobro już przejął?

    Jak dla mnie sprawa sprowadza się do "konsekwencji" czyli czy tak jak
    było na lotnisku to jest tak jak ma dalej być. Ja zakładam że takie
    "idiotyźmiki systemów" będą wychodzić więc kluczowe jest jak się po nich
    poprawia system.

    Bo jak dla mnie jak Straż Graniczna może zatrzymywać na granicy za takie
    duperele jeśli np. umożliwi (przynajmniej na większych lotniskach) dokonywanie
    przelewów "świątek, piątek czy niedziela". No chyba że aż taka
    "uciążliwość" jest celowym zastraszaniem obywateli przez państwo.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-02-07 18:40:04
    Od: j...@j...org

    On Thursday, February 8, 2018 at 2:30:21 AM UTC+9, A. Filip wrote:
    zamiast-wakacji-w-singapurze-brza-zalegly-mandat-na-
    100-zlotych,248607.html

    > Czy _ten_ sąd Ziobro już przejął?

    W szafie z bielizną też ci Ziobro siedzi?

> [...]
    > przelewów "świątek, piątek czy niedziela". No chyba że aż taka
    > "uciążliwość" jest celowym zastraszaniem obywateli przez państwo.

    No jak cwaniara chciała zaoszczędzić 100 zł na mandacie... to nie zaoszczędziła.

    A z komentarzy pod artykułem:

    Za takie coś to bym się wstydził pokazać twarz i nazwisko, a paniusia jeszcze
    się tym afiszuje... :D

  • 5. Data: 2018-02-07 19:07:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    j...@j...org pisze:
> [...]
    >
    > A z komentarzy pod artykułem:
    >
    > Za takie coś to bym się wstydził pokazać twarz i nazwisko, a paniusia jeszcze

    To nie Piekara co się od komornika dowiedział o wyroku zaocznym na
    niemal pół miliona? Jak to było tak jak ma być/zostać to jej wstyd jej
    niczym w porównaniu z bezwstydem RP3.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2018-02-07 19:48:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-07 o 19:07, A. Filip pisze:

    > To nie Piekara co się od komornika dowiedział o wyroku zaocznym na
    > niemal pół miliona? Jak to było tak jak ma być/zostać to jej wstyd jej
    > niczym w porównaniu z bezwstydem RP3.

    W tym przypadku nie masz racji.
    Skoro nie pracowała i sąd przyklepał areszt jak ktoś napisał to
    jest sama sobie winna.
    I o ile wyrok jaki dostał Piekara ośmiesza nasze sądownictwo
    to ten już nie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2018-02-07 20:15:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

> [...]
    > jest sama sobie winna.
    > I o ile wyrok jaki dostał Piekara ośmiesza nasze sądownictwo

    _Dla mnie_ różnica między obydwoma sprawami sprowadza się zasadniczo do
    tego że za 6_000 PLN skasowanych kosztów sądowych to już naprawdę wypada
    dupę ruszyć.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2018-02-07 20:58:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    > poszukiwana,
    > ponieważ sąd prawdopodobnie zamienił niezapłacony mandat na karę

    Nie bylo jakiejs dolnej granicy grzywny ?
    Chodzi mi po glowie, ze byla, ale teraz nie widze.

    A tak swoja droga ... jakby nie zaplacila mandatu otrzymanego gdzies
    za granica, jakies np 50 euro za przekroczenie predkosci w Niemczech ?

    J.

  • 9. Data: 2018-02-07 21:41:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-07 o 20:15, A. Filip pisze:

    > _Dla mnie_ różnica między obydwoma sprawami sprowadza się zasadniczo do
    > tego że za 6_000 PLN skasowanych kosztów sądowych to już naprawdę wypada
    > dupę ruszyć.

    Sprawdź czy faktycznie tyle skasowano.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-02-07 22:01:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Sprawdź czy faktycznie tyle skasowano.
    > Pozdrawiam

    Według "googlanie na szybko" tak [1]. AFAIR tyle podawały też inne źródła.
    Zapewne jest to kwota "zaokrąglona". Nie kojarzę by rzecznik prasowy
    sądu tą informacje "oprotestował w medialnie znaczącym terminie" a wiec
    musimy ją uznać zaocznie za prawdziwą :-)

    Jak rozumiem zapisy KPC koszty postępowania zaocznego (te 6_000 PLN)
    Piekara poniesie czy mu termin apelacji przywrócą i wygra apelacje
    czy też nie. Wiec _JA_ oceniam standardy postępowania drogiego sądu
    także w kontekście tej skasowanej "już nie małej" opłaty sądowej.
    Jak opłata/cena taka jakość usługi - nie tak powinno być w kapitalizmie?

    [1] https://www.tvp.info/35670863/wellman-kontra-piekara
    -pisarz-wydal-oswiadczenie

    --
    A. Filip