  • 51. Data: 2004-11-16 18:05:50
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Czyli fakt zostawienia kluczykow w stacyjce zwalnia z odpowiedzialnosci
    > zlodzieja?

    Złodzieja? Nie. Ale zwalnia z odpowiedzialności ubezpieczyciela (polisa
    AC) oraz producenta samochodu/alarmu.

  • 52. Data: 2004-11-16 18:06:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Domyślnie w przeglądarkach wyłączam wszystkie aktywne elementy stron
    > WWW. Włączam je tylko wyjątkowo i to tylko dla zaufanych stron (np.
    > internetowe banki).

    No popatrz... A jak ja mowie, ze TPSA powinna domyslnie wylaczac
    pewne rzeczy to kwitujesz to traktowaniem jak idiote...

    j.

  • 53. Data: 2004-11-16 18:08:14
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    > Analogia samochodowa: ukryta wada konstrukcyjna, a zostawienie kluczyków w
    > stacyjce.

    Czy zatem 'defaultowe' blokowanie 0-700 nie jest wystarczajaco dobrze
    uzasadnione 'ukrytymi wadami konstrukcyjnymi', ktorych operator swiadomosc
    ma? Chodzi o wady systemow operacyjnych, ale i dodatkowo samej sieci
    operatora
    (wpiac sie komus w kabelki jest latwiej, niz dobrze zabezpieczyc
    oprogramowanie)

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 54. Data: 2004-11-16 18:11:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Złodzieja? Nie. Ale zwalnia z odpowiedzialności ubezpieczyciela (polisa
    > AC) oraz producenta samochodu/alarmu.

    Czyli zlodziej dalej jest podstawowym winowajca? ;P
    O! Ubezpieczyciel to dobry przyklad. A co jak to auto bylo kupione na raty
    pod zastaw bankowy i polisa zawarta byla z bankiem/kredytodawca?

    j.

  • 55. Data: 2004-11-16 18:46:38
    Od: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>

    > Wiem, że jestem bezpieczny. Przynajmniej jeśli chodzi o wszelkie sprytne
    > programy przemycane przez strony WWW.

    > Jasne. Zacznij mi jeszcze opowiadać o wirusach przemycających się w
    > JPEGach.

    Uhm :) Czyli absolutnie nie ma mozliwosci, by odpowiednio spreparowany
    dowolnego formatu plik, spowodowal nieprzewidziane dzialanie programu
    go przetwarzajacego? W koncu tworcy oprogramowania to ludzie nieomylni :)
    a tutaj mamy stek bzdur: http://www.pcworld.pl/news/70592.html

    > Wymyśl mi sposób, w jaki czysty HTML oraz obrazki (które są elementami
    > biernymi) mogłyby w jakiś sposób doprowadzić do zainstalowania się mi
    > czegoś w komputerze.

    Patrz wyzej. Czysty HTML to bylby prawdziwy hardcore (programista
    przegladarki musialby wbudowac taki 'ficzer' ;), ale kiedys jednym
    znacznikiem wykladalo sie IE, wiec kto wie co w srodku siedzi ;)))

    > Cóż - i w tej kwestii się mocno mylisz.

    Nie sadze, chyba, ze masz samochodofobie :)

    > Nie. Ale za to potrafię go zamknąć, złożyć blokadę, włączyć alarm i wiem,
    > że np. nie należy zostawiać gotówki albo innych kuszących 'fantów' na
    > siedzeniu, skąd mogłyby być łatwo skradzione po wybiciu szyby.

    Ale jakby Ci go ukradli to czulbys sie jak idiota i wiedzial, ze jestes
    idiota?
    Bez obrazy. Chodzi o analogie do Twojego postow, z ktorych wynika, ze
    ktos komu dialer sie zainstalowal, to idiota.

    > I, uwaga-uwaga, tę wiedzę uzyskałem nie posiadając ani nie używając
    > samochodu.

    Dobrze to o Tobie swiadczy :)

    > A komputerowi lamerzy popełniają właśnie tego typu 'grzechy'.

    Popelniaja. I wiem, ze duzy odsetek wynika z faktu nie podjecia
    jakichkolwiek
    krokow w celu zabezpieczenia sie przed tym. Podobnie bezmyslne klikanie
    w pojawiajace sie okienka. Tym nie mniej, nawet jak jest sie swiadomym
    uzytkownikiem komputerow (zwlaszcza na poziomie dostepnym dla
    przecietnej ksiegowej, sprzedawcy samochodow, architekta,
    lekarza, humanisty, gospodyni domowej) nie znajdzie sie sposob, by
    dialer sie zainstalowal i natrzepal konkretny rachunek. Stad, wracajac
    do mysli przewodniej ("Dlaczego operator ma każdego 'defaultowo'
    traktować jako idiotę?") mozna by wyjsc na przeciw takim sytuacjom
    a) uswiadomic wszystkich starych i nowych uzytkownikow,
    b) 'defaultowo' ograniczyc mozliwosc naduzyc (omawianych i innych), by
    nie bylo kwestii spornych.
    Ale, ze to nie lezy w interesie operatora ....

    BTW: kredyty "argentyskie" z jakiegos powodu zdelegalizowali, a przeciez
    chyba sama idea jest dopuszczalna. Wystarczy tylko miec swiadomosc
    i znac sie na rzeczy.

    Pozdrawiam,
    Rymasz

  • 56. Data: 2004-11-16 18:49:04
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    Arek wrote:
    > Bo kurwa nie czytam i nie muszę czytać co jest napisane na ekranie,
    > szczególnie gdy jest UKRYTE w minaturowym jednowierszowym okienku i
    > wymaga długiego przewinięcia.
    Jak dostajesz umowę od operatora telefonii i tam masz dużo tekstu
    drobnym maczkiem to też uważasz, że niem musisz tego czytać ? - powiem
    ci jako informatyk - dlaczego ludziom się psują komputery - bo w pewnym
    moencie dochodzą do mylnej pewnosci siebie i ciagle klikają OK - to
    bzdura totalna i na prawdę wystarczy IQ > 50 żeby wiedzieć, że taka
    obsługa komputera nie jest prawidłowa - ja Ciebie nie rozumiem,
    pracowników u sibeiw pracy jakoś nauczyłem by nie "klikali" na firmowych
    komputerach.

    JMJ

  • 57. Data: 2004-11-16 18:53:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Maria Jackowski napisał(a):

    > pracowników u sibeiw pracy jakoś nauczyłem by nie "klikali" na firmowych
    > komputerach.

    Moim zdaniem tylko Ci sie tak wydaje... ;) Niestety problem wystepujacy
    pomiedzy krzeslem a klawiatura jest nierozwiazywalny ;P

    j.

  • 58. Data: 2004-11-16 19:06:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Nov 2004, Andrzej Lawa wrote:

    > + januszek wrote:
    [...]
    > + > W tej chwili taka blokada jest ekstra platna...
    > +
    > + Kiedyś, dawno temu była - teraz jest bezpłatna.

    Chyba mnie boje czekają - muszę sprawdzić za co mam 3 zł opłaty :]
    (niewykluczone że tak ma być - nie pamiętam co blokowałem :>)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 59. Data: 2004-11-16 19:11:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Nov 2004, januszek wrote:

> [...]
    >+ No popatrz... A jak ja mowie, ze TPSA powinna domyslnie wylaczac
    >+ pewne rzeczy to kwitujesz to traktowaniem jak idiote...

    Ale ty nie widzisz pewnej różnicy: on sobie SAM wyłącza wszystko
    co domyślnie jest WŁĄCZONE. "Po zainstalowaniu wyłączyć".
    Takoż i ja z operatorem publicznym uczyniłem (każąc m.in. 0-700
    wyłączyć skoro mi niepotrzebne).
    Coś dziwnego ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 60. Data: 2004-11-16 19:36:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > co domyślnie jest WŁĄCZONE. "Po zainstalowaniu wyłączyć".
    > Takoż i ja z operatorem publicznym uczyniłem (każąc m.in. 0-700

    Az mnie sie narodowa debata na temat obowiazku zapinania pasow
    bezpieczenstwa z przed parunastu latek przypomniala ;)))

    j.