  • 61. Data: 2004-11-16 19:44:06
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Czyli zlodziej dalej jest podstawowym winowajca? ;P
    > O! Ubezpieczyciel to dobry przyklad. A co jak to auto bylo kupione na raty
    > pod zastaw bankowy i polisa zawarta byla z bankiem/kredytodawca?

    Podejrzewam, że gapę czeka spłacanie rat do końca (ubezpieczyciel się
    'wypnie', a bank kasy będzie się domagać).

    Oczywiście zakładając, że sprawa nie zabezpieczenia się wyda.

  • 62. Data: 2004-11-16 19:47:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > No popatrz... A jak ja mowie, ze TPSA powinna domyslnie wylaczac
    > pewne rzeczy to kwitujesz to traktowaniem jak idiote...

    OK, analogia:
    Sytuacja 1: sam zakładasz (z rozsądku) prezerwartywę.
    Sytuacja 2: za każdym razem, kiedy przebywasz sam na sam z osobą o płci
    odpowiedniej dla Twojej orientacji, ujawnia się agent z ministerstwa
    zdrowia i nakłada ci gumkę na wypadek, gdybyś np. zapomniał albo nie
    potrafił.

  • 63. Data: 2004-11-16 19:48:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rymasz wrote:

    > (wpiac sie komus w kabelki jest latwiej, niz dobrze zabezpieczyc
    > oprogramowanie)

    To są dwie różne sprawy.

  • 64. Data: 2004-11-16 20:00:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rymasz wrote:

    > Uhm :) Czyli absolutnie nie ma mozliwosci, by odpowiednio spreparowany
    > dowolnego formatu plik, spowodowal nieprzewidziane dzialanie programu
    > go przetwarzajacego? W koncu tworcy oprogramowania to ludzie nieomylni :)
    > a tutaj mamy stek bzdur: http://www.pcworld.pl/news/70592.html

    Powiedzmy: nieścisłości. Pliki graficzne powinny być odczytywane i
    wyświetlane - żaden zewnętrzny kod nie ma prawa zostać uruchomiony.

    Natomiast 'geniusze' z mikrosyfa dopuścili do sytuacji, w której plik
    mógł zostać pobrany jako jpeg (na podstawie rozszerzenia), a potem
    uruchomiony jako program (po rozpoznaniu po nagłówku, że to program).

    Non stop przychodzą mi na adres-podpuchę listy z załącznikami udającymi
    coś innego, niż są.

    > Patrz wyzej. Czysty HTML to bylby prawdziwy hardcore (programista
    > przegladarki musialby wbudowac taki 'ficzer' ;), ale kiedys jednym

    Dokładnie.

    > znacznikiem wykladalo sie IE, wiec kto wie co w srodku siedzi ;)))

    Parę razy specjalnie wchodziłem na strony, na których był taki kod
    'wywalający'. Dla sprawdzenia. I żopa - nic mi się nie wywaliło ani nie
    zainstalowało.

    > Nie sadze, chyba, ze masz samochodofobie :)

    Nie potrzebuję samochodu (mieszkam w Warszawie).

    > Ale jakby Ci go ukradli to czulbys sie jak idiota i wiedzial, ze jestes
    > idiota?

    Gdybym zostawił go bez zabezpieczeń? Oczywiście.

    > Bez obrazy. Chodzi o analogie do Twojego postow, z ktorych wynika, ze
    > ktos komu dialer sie zainstalowal, to idiota.

    Cóż - nikt nie jest nieomylny. Gdyby mi się coś takiego przytrafiło (tj.
    zaniedbanie podstawowych zasad bezpieczeństwa) - złożyłbym daleko idącą
    samokrytykę ;)

    [ciach]

    > do mysli przewodniej ("Dlaczego operator ma każdego 'defaultowo'
    > traktować jako idiotę?") mozna by wyjsc na przeciw takim sytuacjom
    > a) uswiadomic wszystkich starych i nowych uzytkownikow,

    Optymista ;)

    Idź na przystanek i popatrz na tych ludzi tępo wgapiających się w napis
    głoszący, że otworzenie drzwi wymaga naciśnięcia przycisku. A MZA całą
    kampanię 'ciepłych przycisków' na przystankach porozlepiała.

    > b) 'defaultowo' ograniczyc mozliwosc naduzyc (omawianych i innych), by
    > nie bylo kwestii spornych.

    W sumie mi to wisi - i tak sobie zablokowałem. Na wypadek 'wpięcia'.

    > Ale, ze to nie lezy w interesie operatora ....

    Ano.

    > BTW: kredyty "argentyskie" z jakiegos powodu zdelegalizowali, a przeciez
    > chyba sama idea jest dopuszczalna. Wystarczy tylko miec swiadomosc
    > i znac sie na rzeczy.

    Ano niestety.

  • 65. Data: 2004-11-16 20:01:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > odpowiedniej dla Twojej orientacji, ujawnia się agent z ministerstwa
    > zdrowia i nakłada ci gumkę na wypadek, gdybyś np. zapomniał albo nie

    hehehe ;) Dobre ;) W kazdym razie problem sprowadzilismy do absurdu... :)
    Absurdu dlatego, ze prezerwatyw nie zaklada sie na urzadzenia komutacyjne...
    Mieszanie problemow wynikajacych z upowszechnieniem sie nowoczesnej
    technologii z intymnymi momentami w zyciu jest dla mnie absurdem wlasnie. ;)

    Jak pisalem wczesniej nie koniecznie musi to byc defaultowa blokada.
    Wystarczy, ze TPSA przeprowadzi np akcje promocyjna i do rachunkow
    dolaczy ulotke - "Walcz z dialerami, zablokuj 0700, teraz bezplatnie" etc.
    Czyli wezmie na siebie odpowiedzialnosc i walke z ograniczeniem ryzyka
    zwiazanego z Internetem przez modem etc. A nie zwalac odpowiedzilnosc
    na klientow i loic kase...

    j.

  • 66. Data: 2004-11-16 20:06:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Parę razy specjalnie wchodziłem na strony, na których był taki kod
    > 'wywalający'. Dla sprawdzenia. I żopa - nic mi się nie wywaliło ani nie
    > zainstalowało.

    Spokojnie. Kiedy (i jezeli) Linux trafi pod strzechy i zacznie go uzywac
    duzo wiecej osob nizli te w porywach do 5%, czyli gdzies tak 1/3 userow
    to sie nagle okaze, ze i na niego cos wymysla - bo wtedy bedzie warto ;)
    Zapewne bedzie to cos nowego, jeszcze dzis nie znanego - ale jestem
    pewien, ze bedzie na pewno ;)

    j.

  • 67. Data: 2004-11-16 20:10:25
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Nov 2004 16:18:38 +0100,
    osoba podpisana: HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]>
    napisała:

    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W KF - sprawdz czy nadal jest to usluga płatna ponieważ zgodnie z
    > nowelizacja z 3 września bodajże operatorzy swiadczący usługi powszechne
    > maja obowiązek zablokować za darmo polaczenia z numerami o tzw podwyższonej
    > platności, a więc np 0700[ oczywiście na życzenie abonenta]
    Tylko wskazani operatorzy niestety :-(
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Nie przerywaj mi, kiedy ja przerywam

  • 68. Data: 2004-11-16 20:10:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Spokojnie. Kiedy (i jezeli) Linux trafi pod strzechy i zacznie go uzywac
    > duzo wiecej osob nizli te w porywach do 5%, czyli gdzies tak 1/3 userow

    Hmm... Może powinienem wyrażniej zaznaczyć, że wtedy miałem jeszcze Win98...

    > to sie nagle okaze, ze i na niego cos wymysla - bo wtedy bedzie warto ;)
    > Zapewne bedzie to cos nowego, jeszcze dzis nie znanego - ale jestem
    > pewien, ze bedzie na pewno ;)

    Skrypty javy zasadniczo mogą i teraz bronić. Ale w odróżnieniu od
    wingrozy, linux ma sensowne rozdzielenie zasobów użytkowników. Np. do
    łączenia się z 'wątpliwymi' stronami mogę stworzyć użytkownika z minimum
    praw dostępu (np. bez dostępu do modemu), 'uwięzionego' we własnym
    katalogu domowym. I odpalać przeglądarkę jako ten użytkownik. Notabene
    tak zrobiłem w przypadku osiołka.

  • 69. Data: 2004-11-16 20:20:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    [...]

    > Hmm... Może powinienem wyrażniej zaznaczyć, że wtedy miałem jeszcze Win98...

    Dobra, dobra ;)

> [...]
    > praw dostępu (np. bez dostępu do modemu), 'uwięzionego' we własnym
    > katalogu domowym. I odpalać przeglądarkę jako ten użytkownik. Notabene

    W XP tez tak mozna. Sek w tym, ze malo kto tak robi. A nie robi tego
    dlatego, ze jest "idiota" tylko dla tego, ze nie ma swiadomosci tego co
    robi. W szkolach tego nie ucza... Idiota taki ktos staje sie dopiero
    wtedy kiedy mowi mu sie, ze zle robi a on mimo tego dalej to robi.

    j.

  • 70. Data: 2004-11-16 20:27:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa rzecze:
    > Jasne. Zacznij mi jeszcze opowiadać o wirusach przemycających się w
    > JPEGach.

    A teraz dałeś do pieca.
    Kiedyś nawet miałem link do strony z takim obrazkiem jpg,
    jak mi się uda go znaleźć i dalej będzie aktywny to Ci pokaże i co wtedy
    zrobisz ze swoim przekonaniem, że "to zawsze wina użytkownika" ? :)

    Arek