  • 251. Data: 2004-11-25 12:19:47
    Temat: Re: Dialer- moje prywatne stanowisko.
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Rodrig Falkenstein pisze:

    > Tym, że numer 0-700 jet numerem premium, a numery premium charakteryzują
    > się tym, że za połączenie z nimi nalezy zapłacić ich włascicielowi.

    Zaraz zaraz.. nie na skroty..
    Czym jes NUMERY roznia...
    ze jak zaczyna sie od 0 700 to drozej, a jak od 0 607 to taniej..
    jedna szustka wiecej i troche poprzestawiane.. no to czemu drozej ?

    > Bo to jest tak. TPSA, odpowiadając na zaptrzebaowanie rynku uruchomiła
    > numery Premium. Każdy może sobie taki numer wydzierżawić i wstawić tam co
    > tylko mu się żywnie podoba, moga to być dyszenia gorącej panienki albo
    > przepis na gorącą zupę.

    cieplo cieplo.....
    Odpowiadajac na zapotrzebowanie TP SA uruchomila USLUGE, polegajaca na tym,
    ze mozna OTRZYMAC OPLATE, proporcjonalna do czasu polaczenia..

    To nie numerki/cyferki sie roznia tylko USLUGI i to za te inna usluge sie
    placi..
    > Osoba dzierzawiąca numer otrzymuje prawo do
    > pobierania za połączenie z nim okreslonwj sumy pieniędzy za minutę.

    A niby dlaczego TP SA ma placic komus "za polaczenie z nim" ?
    bo dobra ciotka z ameryki jest ?

    Nooooo chyba ze TP SA swiadczy mujakas usluge.... wtedy zrozumiale...

    (Wlasciwie to mnie to nie obchodzi dokad mi TP SA nie wciska kitu,
    ze kazs sobieplacic "za zestawienie i utrzymanie polaczenia)

    > Te
    > pieniądze ma zapłacić im telekomunikacja za łączenie z owym numerem swoich
    > abonentów. Jednocześnie dierżawca numeru musi zapłacić Telekomunikacji za
    > dzierżawę łączy, numeru i pomysłu. Żeby pieniądze dwa razy nie krążyły to
    > się odpowiednią sumę potraca z tego co tepsa ma zapłacić dzierązwcy. Teraz
    > jasne?

    Jasne..
    jak zadzwonie na radio taxi, by mi wino przywiezli, to sklep ma zaplacic
    taksowkarzowi za taksowke, a taksowkasz im za flaszke..

    ja tylkoplace 300 zl za usluge
    kurs premium taksowka - a czego, to taksowkarza nie obchodzi,

    > Może tak:
    > Kowalski ma lokal, ale nie ma pomysłu. Malinowski dzierżawi lokal od
    > Kowalskiego i urządza tam restaurację. Kowalski organizuje wesele dla
    > Wiśniewskiego po 100 zł od osoby. Kowalski zabiera gości wiśniewskiego do
    > restauracji Malinowskiego i płaci mu 70 zł od osoby, bo potrąca zaliczkę
    > na koszty dzierżawy. Następnie Kowalski żąda od wiśniewskiego aby ten mu
    > zapłacił 100 zł od osoby. Teraz jasne?

    Coraz cieplej.....
    ZA CO placi KOWALSKIEMU WISNIEWSKI ?
    JAKA USLUGE swiadczy Kowalski ?
    "udostepnienie lokalu premium", czy organizacje wesela obslugiwanego przez
    Malinowskiego ?

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 252. Data: 2004-11-25 12:22:28
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > No popatrz. A ktoś cię przykładając lufę do głowy zmusza do wykręcania
    > numerów 0-700?

    I w ten sposob ucieka sie od odpowiedzi na pytanie, ktore moze
    nas zbic z tropu....

    JAKA usluge spwadczy poczta i ZA CO chce pieniedzy od adresata ?

    Boguslaw

  • 253. Data: 2004-11-25 12:36:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boguslaw Szostak wrote:

    [ciach]

    > Ano to, ze jak prostytukla kotka sobie w pokoju
    > trzymala bedzie i bedzie pobierala oplaty "za glaskanie kota"
    > a potem za darmo *piiii.. to nie bedzie znaczylo,
    > ze swiadczy uslugi w zakresie udostepniania glaskania kota.

    > NAZWA - POZYCJA CENNIKAA niemoze byc PODSTAWA KLASYFIKACJI uslugi.
    >
    > TP SA moze sobie te usluge nazwac nawet "pakiet pip pip"
    > nic mi do tego..

    > Tak sie kazdy tlumaczyc moze.
    > Zlodzie zlapanyza reke powie "to nie moja reka"
    >
    > To, co TP SA sobie isze w cenniku to TP SA sprawa.
    > Nazwanie prostytucji "glaskaniem kota" nie sprawi,
> [...]

    Ty mi nie imputuj swoich dewiacji seksualnych, OK?

    > Nikt przy zdrowychzmyslach nie zaplacilby "za zestawienie placzenia"
    > takich pieniedzy.

    W następnym etapie zaczniesz awanturować się o zablokowanie połączeń
    międzynarodowych?

    > kazdy MA SWIADOMOSC ze palci za to couzyska od tego po
    > drugiej stronie.. i dlatego placi - no chyba, ze gooszukamy....

    Nikt 'przy zdrowych zmysłach' nie zapłaciłby nawet grosza za zestawienie
    jakiegokolwiek połączenia, gdyby nie to, że 'po drugiej stronie' ma ku
    temu jakiś posów. A już ile jest ktoś gotów za to zapłacić i jaki jest
    to powód, to nie problem TPSA.

    [ciach]

    > Kazdy PASER moglbysie tlumaczyc, ze "reszta go nie interesuje",
    > swiadczy uslugi.. i tyle..

    Paser nie świadczy usług. Paser popełnia przestępstwo. Poproś mamę,
    niech ci poczyta na dobranoc zamiast bajeczki - kodeks karny.

    > Kazdy moglby sie tlumaczyc, ze ma fakture z naliczoneym VAT i nic go nie
    > interesuje, a tunasi kochani ustawodawcy zrobili nam psikusa
    > iprzychodza mile panie z US albo UKS i WCALE ICH NIE INTERESUJA
    > nasze zainteresowania.. Kaza placic VAT, bo dostawca nie zaplacic.

    Toteż właśnie - TPSA musi rozliczyć - także z US.

    > To jest PANSKIE zdanie, z ktorym ja sie nie zgadzam.

    Możesz też utrzymywać, że Ziemia jest płaska - wolny kraj...

    [ciach]

    > Moze bedzie to dla Pana zaskoczeniem
    > cennik nie jest ZRODLEM PRAWA w RP.

    Prawo nakazuje przestrzegania umów. Cennik jest częścią umowy. Ignorując
    cennik - łamiesz prawo.

    > Jesli usluga w cenniku jest niewlasciwie sklasyfikowana mile Panie z US lub
    > UKS moga niezla kare dowalic...

    ROTFL

    Złóż donos. Najlepiej kilka. Może w nagrodę dostaniesz wyrok z 51KW
    (złośliwe wprowadzanie w błąd).

    > O tym co jest, a co niejest zgodne z prawem w RP decyduja sady..

    Póki co regulaminu (w tym cennika) TPSA nikt nie zakwestionował.
    Przynajmniej tego obecnego (było zdaje się parę wymuszonych zmian w
    kwestii procedury reklamacyjnej).

    > Brak argmentow nadrabia Pan tupetem..

    Ja mam argumenty. A ty tylko epitety i tanie biadolenie.

    > Nie mam obowiazku posiadania telefonu,

    Owszem.

    > mam prawo oszustwonazywac oszustwem,
    > chocbynie wiem jak pana to zloscilo...

    A co to, to już nie - najpierw musisz to oszustwo udowodnić.

    [ciach]

    > A na przyklad KODEKS CYWILNY mowi, ze punkty umowy niezgodne z prawem
    > nie obowiazuja. Ze juz nie wspomne o rejestrze klauzul niedozwolonych w
    > umowach z konsumentami..
    >
    > I co pan na to ?

    Żebyś spróbował dowieść tego w sądzie. Jak oberwiesz po uszach kosztami
    sądowymi, to może otrzeźwiejesz.

    [ciach]

    > To bardzo dobre tlumazcenie dla czerpiacych zyski z oszustwa...
    > Ciekawe, czy dla TP SA tez..

    Przestępstwo trzeba udowodnić. Także oszustwo. Poproszę o prawomocny
    wyrok sądu karnego przeciwko TPSA w tej sprawie. JEsteś w stanie go
    dostarczyć?

    > Nie brozka, bo DLA NIEGO zciaga kase i z nim sie dzieli..

    Nie ściąga kasy dla niego i się z nim nie dzieli. Nawet pomijając
    kwestię usługodawców zagranicznych.

    Kasę ściąga dla siebie m.in. dla pokrycia kosztów poniesionych za
    zestawienie danego połączenia. Koszta obejmują m.in. faktury wystawiane
    dla TPSA przez innych operatorów/usługodawców na podstawie zawartych
    między nimi umów.

    [ciach]

    > Alez ja sie nie awanturuje...

    Jasne. A Goebbels wcale nie pluł jadem na Żydów.

    > Ja tylko stwierdzam, ze WEDLUG MNIE
    > pod pozorem uslug telekomunikacyjnych TP SA sprzedaje uslugi.
    >
    > Prosze wskazac gdzie to awanturnictwo .

    Właśnie tu. Twierdzisz, że ty masz rację, a cała reszta świata (już
    nawet pomijając mnie) się myli.

    [ciach]

    > Pudlo....
    >
    > zaplacilem za umieszczenie ogloszenia na www.gratka.pl

    Za to zapłacił operator.

    > Tam jak bykjest napisane,
    > ze mozna oplacic wysylajac SMS..wiec slorzystalem..

    Jak sam pisałeś - opis usługi nie wpływa na jej istotę.

    [ciach]

    > Teraz - ktopobiera za te usluge pieniadze i jak ?

    To tłumaczyłem już tyle razy, że jeśli do tej pory nie pojąłeś, to już
    nigdy nie pojmniesz.

    [ciach]

    > Czy zastanowil sie an co napisal ?
    >
    > TP SA KRYJE USLUGODAWCOW (wg pana uzcciwych biznesmenow)
    > przed ICH KLIENTAMI, ktoryc w tej rozmowie z Panem bronie.

    TPSA nie ma prawa ujawniać danych 'osobowych' abonentów, jeśli oni sobie
    tego nie życzą.

    Zaś abonent nie powinien wybierać numerów do nieznanych osób.

    Póki nie zostanie udowodnione przestępstwo założenie jest takie, że to
    abonent świadomie i dobrowolnie wybrał numer.

    > W NORMALNYM OBROCIE gospodarzcym jest to nie dopomyslenia,
    > by uslugodawca byl tak dobrze schowanyprzed klientem,
    > ze dopiero prokuratora trzeba, bysie dowiedziec
    > ktos wadczy usluge..

    Zauważ, że tutaj to samo działa w drugą stronę - usługodawca też nie
    pojęcia o kliencie.

    > DLATEGO twierdze, ze TP SA chroni rowniez oszustow.

    Póki nie udowodnisz oszustwa - są uczciwi. Nazywając ich oszustami -
    popełniasz pomówienie.

    [ciach]

    > Ja tu tylko wyglaszam swoje opinie..
    > Nie jestem "strona" w sprawie ( w szczegolnosci nie jestem pokrzywdzonym)
    > Lecz nie mam tej nowie wspanialej moralnosci, ze malo uwaznego
    > oszukac NALEZY. Gardze takimi "przedsiebiorcami" i nie zamierzam "siedziec
    > cicho" gdy mam okazje siedziec cicho kiedy okradaja innych..

    Jeśli nie zamierzasz zrobić nic konkretnego, a tylko się awanturować i
    'bić pianę'... Cóż - *plonk*

    > Ja tylko twierdze, ze proceder ukrywania rzezcywistych uslugodawcow
    > sprzyja kryciu oszustow..

    Podobnie obrót gotówkowy sprzyja przestępstwom. Kiedy dobierzesz się do
    mennicy?

  • 254. Data: 2004-11-25 12:38:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Waldek Godel wrote:
    > Zresztą należy tu wskazać jeszcze inne rzeczy które matka najwyższych cen
    > ma za skórą:
    > - w razie reklamacji i wątpliwości, dostawca treści nie dostanie od mamusi
    > tepsy ani grosza. Ale klient musi zapłacić, chyba, że przypadkiem mu ktoś

    Podstawa tego twierdzenia?

    Bo TPSA dostaje od usługodawców działających pod 0-700 fakty VAT z
    których musi się rozliczyć.

  • 255. Data: 2004-11-25 12:48:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rodrig Falkenstein napisał(a):

    > Poczta ustala cennik i go pobieras. Oprócz zwykłych paczek są tam też
    > paczki specjalne - priorytetowe, ekspresowe, traktowane ostrożnie,
    > dlaczego niby miałoby tam nie być "paczki z allegro"?

    Rozumiem, ze taka usluga "paczka z allegro" za ktora oplata wynosila by 10x
    oplata zwyklej paczki polegalaby na tym, ze sprzedawca dostawalby potem
    od poczty polowe tej kwoty? Przez co bylby bezposrednio zainteresowany
    zeby takie paczki klientowi wysylac a nie te zwykle, tanie? ;)

    j.

  • 256. Data: 2004-11-25 13:08:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 13:09:14 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie ma. Ale mogło by być. Za to wśród międzynarodowych zapewnew
    > znajdziesz taką stawkę.

    A są jakieś 0-700 międzynarodowe, czy trollujesz w tym momencie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 257. Data: 2004-11-25 13:12:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 25 Nov 2004 13:38:23 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Podstawa tego twierdzenia?

    http://www.tp.pl/otp/serwis_prasowy/archiwum/show.ph
    p?mid=1413
    http://www.tp.pl/otp/serwis_prasowy/archiwum/show.ph
    p?mid=1419

    Wprowadzane obecnie nowe umowy TP z service providerami, firmami
    oferującymi usługi za pośrednictwem linii o podwyższonej płatności (0-700),
    zaostrzają system kontroli i zwiększają ich odpowiedzialność za praktyki
    nieuczciwe wobec Klientów. Dotyczy to także dialerów internetowych.

    To "zwiększenie odpowiedzialności" to nic innego jak opóźnienie wypłat i
    wstrzymywanie ich, jeżeli reklamacji/zgłoszeń nieprawidłowości jest za
    dużo.
    A z drugiej strony - sam sobie zobacz ile jest informacji o ludziach którym
    nabito rachunki włamując się do skrzynek i pomogły dopiero interwencje
    dziennikarzy. A co z tymi co nie mają znajmomych w mediach? Grzecznie
    płacą.

  • 258. Data: 2004-11-25 13:36:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Waldek Godel wrote:

    > A są jakieś 0-700 międzynarodowe, czy trollujesz w tym momencie?

    A czy śledzisz wątek/umiesz korzystać z archiwum?

    Było o tym parę razy.

    A nawet, gdyby nie było, to jaki przepis reguluje ceny? Jest może jakiś
    zapis nakazujący cenom za połączenia lokalne być niższymi od połączeń
    zamiejscowych?

  • 259. Data: 2004-11-25 13:41:30
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    [...]

    > Ty mi nie imputuj swoich dewiacji seksualnych, OK?

    Skad u Pana takie skojarzenia seksualne z powyzszym cytante ?

    > W następnym etapie zaczniesz awanturować się o zablokowanie połączeń
    > międzynarodowych?

    Ja WCALE sie nie awanturuje.

> [...]
    > jakiegokolwiek połączenia, gdyby nie to, że 'po drugiej stronie' ma ku
    > temu jakiś posów. A już ile jest ktoś gotów za to zapłacić i jaki jest

    Podstawowe Pytanie brzmi

    ZA CO klient placi?

    Za to, ze moze "sie polaczyc" ?

    no toza co ten na drugim koncu druta dostaje pieniadze ?
    za to ze mogl ktos doniego zadzwonic ?

    Kogo chce pan oszukac - siebie ?

    Placi, bo CHCE USLUGE a tamten dostaje, bo taka susluge siadczy.
    Swiadczy dzieli temu, ze mu TP SA zaproponowala sprzedaz uslugi za swym
    posrednictwem. a ile mu palci i jaksobie tonazwala - nie moj problem.

    > [ciach]

    > Paser nie świadczy usług.

    Alez tylko "sprzedaje towar"...

    > Paser popełnia przestępstwo. Poproś mamę,
    > niech ci poczyta na dobranoc zamiast bajeczki - kodeks karny.

    TU kodeks karny NADAZYL za przestepcami... poczekajmy..

    > Toteż właśnie - TPSA musi rozliczyć - także z US.

    Wygodnie nie zauwazyc, e mile Panie z US NIE INTERESUJA SIE tym,
    co sobie mysli odatnik. Podatnik nie moze powiedziec "nie obchdozi mnei co
    zrobil ten po tamtej stronie... ODPOWIADA ZA NIEGO..

    > Możesz też utrzymywać, że Ziemia jest płaska - wolny kraj...

    Pan moze utrzymywac, ze jest wklesla - powodzenia.

    > [ciach]

    > Prawo nakazuje przestrzegania umów. Cennik jest częścią umowy. Ignorując
    > cennik - łamiesz prawo.

    Z wyjatkiem tych, ktore sa sprzeczne z prawem..

    > ROTFL

    Przeszedlby Panu smiech, gdyby MilePanie z US stwierdzily,
    ze w zwiazku z niewlasciwym sklasyfikowaniem sulugi musi Pan pare ladnych
    ysiecy doplacic..
    Na razie milego smienia - smiech to zdrowie.
    Dedykuje panu taka mysl

    Z czego sie smiejecie ? - Z SIEBIE sie smiejecie..

    > Złóż donos. Najlepiej kilka. Może w nagrodę dostaniesz wyrok z 51KW
    > (złośliwe wprowadzanie w błąd).

    Takie postepowanie pozostawie Panu.

    > Póki co regulaminu (w tym cennika) TPSA nikt nie zakwestionował.

    Slusznie - poki co...

    Rejestr klauzul niedozwolonych sklada sie z samych takich zapisow, ktorych
    KIEDYS "poki co" nikt nie zakwestionowal.

    > Przynajmniej tego obecnego (było zdaje się parę wymuszonych zmian w
    > kwestii procedury reklamacyjnej).

    poczekajmy...

    > Ja mam argumenty. A ty tylko epitety i tanie biadolenie.

    Ja nie biadole, ja tylko wyglaszam swoja opinie,
    ze pod pozorem "polaczen premium" TP SA sprzedaje
    (posrednictwo) uslugi, "oplacane sposobem taryfikacji"

    > Owszem.

    > A co to, to już nie - najpierw musisz to oszustwo udowodnić.

    Jesli Jest COS oszustwem, to mam prawo nazwac to oszustwem.

    Jak na razie jedynie nazywam "posrednictwem
    w sprzedazy uslug" to, co robi TP SA i mowie, ze to, co robi TP SA sprzyja
    oszustom...

    A jeslichodzi o udowadnianie wsprawach cywilnych
    to ciezar dowodu spoczywa na tym,
    ktory che z tego wywiesc skutek prawny.

    Wiec na razie nie musze nic udowadniac..

    > [ciach]

    > Żebyś spróbował dowieść tego w sądzie. Jak oberwiesz po uszach kosztami
    > sądowymi, to może otrzeźwiejesz.

    Ja? A po co ?
    Moze pan sprobuje ?

    > [ciach]

    > Przestępstwo trzeba udowodnić. Także oszustwo. Poproszę o prawomocny
    > wyrok sądu karnego przeciwko TPSA w tej sprawie. JEsteś w stanie go
    > dostarczyć?

    Wg Pana jesli nie bylo wyroku, nie ma oszustwa..
    Wg mnie jest.. co dalej ?

    > Nie ściąga kasy dla niego i się z nim nie dzieli. Nawet pomijając
    > kwestię usługodawców zagranicznych.

    Wedlug mnie przekrazca pan granice smiesznosci...

    Poczta postepuje uczciwiej...

    Bierze za dostarczenie paczki i pieniadze dla nadawcy

> [...]
    > zestawienie danego połączenia. Koszta obejmują m.in. faktury wystawiane
    > dla TPSA przez innych operatorów/usługodawców na podstawie zawartych

    Pan nam w zywe oczy wmawia, ze tylko "za polaczenie"
    ale tamten dostaje pieniadze, bo operatorzy to takie dobre ciotki...

    haaa ha..........

    > [ciach]

    > Jasne. A Goebbels wcale nie pluł jadem na Żydów.

    ladniePanu nerwy puszzcaja, ze o Goebelsie i zudach
    juz Pan pisze...

    > Właśnie tu. Twierdzisz, że ty masz rację, a cała reszta świata (już
    > nawet pomijając mnie) się myli.

    Ja nie twierdze, NA PEWNO mam racje.
    Taka jest moja opinia...jak ktos mnieprzekona zmienie ja...

    ALe na to trzeba ARGUMENTY a nie wyzwiska.

    > [ciach]

    > Za to zapłacił operator.

    Operator zaplacil za mnie... dobry dowcip...

    > Jak sam pisałeś - opis usługi nie wpływa na jej istotę.

    SLusznie...
    zaplacilem za umieszczenie ogloszenia..
    Taki byl ZGODNY ZAMIAR OBU STRON
    i taki byl SKUTEK czynosci.

    > [ciach]

    > To tłumaczyłem już tyle razy, że jeśli do tej pory nie pojąłeś, to już
    > nigdy nie pojmniesz.

    Pojme - dawno pjalem..

    Za uasluge pobiera pieniadze TP SA i przekazuje czesc uslugodawcy..

    > [ciach]

    > TPSA nie ma prawa ujawniać danych 'osobowych' abonentów, jeśli oni sobie
    > tego nie życzą.

    Na jakiej podstawie "nie ma prawa" ?

    > Zaś abonent nie powinien wybierać numerów do nieznanych osób.

    Wiec nie wybiera..

    "Nieznana osoba" sama wybiera to polaczenie "przez internet",
    podkladajac program dzialajacyjak wirus..- bez wiedzy
    "zbyt malo doswiadczonego uzytkownika"

    > Póki nie zostanie udowodnione przestępstwo założenie jest takie, że to
    > abonent świadomie i dobrowolnie wybrał numer.

    "to nie moja reka i zanim mnie nie skaza tej wersji bedziemy sie trzymac"

    Pomagalem w obaleniu podobnie skonstruowanej lini obrony.
    Obrona pekla jak banka mydlana, ale nie moge podac szczegolow.
    Pan ozcywisciemoze minie wierzyc.

    "towarzystwo twierdzilo ze nic nie wie i NIC go tonie obchodzi"
    Zmienilo zdanie i zaplacilo...

    > Zauważ, że tutaj to samo działa w drugą stronę - usługodawca też nie
    > pojęcia o kliencie.

    Na tym WLASNIE polega posrednictwo.

    > Póki nie udowodnisz oszustwa - są uczciwi. Nazywając ich oszustami -
    > popełniasz pomówienie.

    Popeniam pomowienie gdy konkretna osobe nazwe oszustem.
    jesli choc jednego oszusta choc na chiwle ten mechanizm
    chroni toprawda jest, ze ten mechanizm chroni rowniez oszustow.

    > [ciach]

    > Jeśli nie zamierzasz zrobić nic konkretnego, a tylko się awanturować i
    > 'bić pianę'... Cóż - *plonk*

    Pan sie awanturuje..
    Niepotrafipan obronic wlasnego zdania i stad ten potok pomowien..

    Nigdy .. zaskoczony ?

    Boguslaw

  • 260. Data: 2004-11-25 15:34:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004, Andrzej Lawa wrote:
    [...]
    > + TPSA nie ma prawa ujawniać danych 'osobowych' abonentów, jeśli oni sobie tego
    > + nie życzą.

    A z czego to wynika że tak powiem ??
    Z prawa telekomunikacyjnego ??
    Bo że "usługodawca" *nie może* być osobą fizyczną NIE prowadzącą
    działalności gospodarczej to chyba jest oczywiste ?
    No to z ustawy "o ochronie danych osobowych" - nawet jakby to była
    "firma-człowiek" NIE korzysta. A jak firma-spółka handlowa to
    wręcz nie podlega.
    Możesz objaśnić z czego wywiodłeś że "nie ma prawa" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...