  • 1. Data: 2004-11-16 09:39:46
    Temat: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Ello.

    Często na grupie pojawia się pytanie o tzw dialery. Dziś w "Trybunie
    Śląskiej" byl artykuł na temat nieszczęśnika, który dostał rachunek na kwote
    2 tys zl - jak sie okazało dialer połaczył go z Tuvalu, Wyspami Cooka i sw.
    Tomasza. Ponizej publikuję odpowiedz szefa biura prasowego TPSA w Katowicach
    p.Zbigniewa Drohobyckiego, dotyczącego tego konkretnego przypadku ale też
    pewnie jest przejawem stanowiska TPSA w sprawie dilaerów.

    "Zdecydowane dzialanie restrykcyjne prowadzone przez TP spowodowały, ze
    nieuczciwi uslugodawcy posługujacy się dialerami przenieśli swoją
    działalność poza granice kraju. Ich uslugi są więc dostępne w serwisach
    internetowych działajacych na zagranicznych serwerach - poza polską strefą
    internetową. TP nie jest właścicielem tych serwerów, a tym bardziej
    oprogramowania na nich instalowanego. Jako operator telekomunikacyjny
    dostarcza jedynie usługę, o rodzaju wybieranych połaczeń decyduje jednak
    klient. Kilka lat temu TP zablokowała dostęp do wysokopłatnych numerów
    audioteleksowych dzialających między innymi na Antylach Holenderskich. Nasze
    działanie zostało jednak uznane za praktyki ograniczające konkurencję i
    została na nas nałozona kara. W obecnej sytuacji mozemy jedynie proponować
    klientom wprowadzenie indywidualnych blokad na życzenie, zachęcać do
    korzystania z bezpłatnego oprogramowania chroniącego przed dialerami oraz
    uczulać na niebezpieczeństwo. TP prowadzi od dłuższego czasu specjalny
    program - "Bezpieczni w sieci". W sprawie klienta przeprowadzono szczególowe
    sprawdzenie okolicznosci powstawnia reklamowanych połaczeń. Wykluczono
    możliwość podłaczenia osób trzecić oraz błednego zarejestrownaia połaczeń,
    czy naliczenia należności. Sporne połączenia mają charakter
    teleinformatyczny i zostały wykonane z komputera klienta. Nie ma podstaw aby
    uznać reklamacje klienta. Jeśli należność nie zostanie uregulowana, wobec
    klienta zostanie wszczęte postępowanie windykacyjne w ramach którego wzywamy
    klienta do zaplaty, w tym czasie linia klienta może zostać zablokowana
    jednostronnie, a po upływie 3 miesięcy także obustronnie, a po 136 dniach
    będziemy zmuszeni rozwiazać umowę z klientem. Rozwiązanie umowy nie zwalnia
    klienta od obowiazku uregulowania zadłużenia. Klient może skorzystać z prawa
    dochodzenia swoich roszczeń na drodze sądowej"

    Źródło - Trybuna Śląska nr 268(19787) z dn.16 listopada 2004

    HaNkA

  • 2. Data: 2004-11-16 10:39:27
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cnchtq$nh$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Ello.
    >
    > Źródło - Trybuna Śląska nr 268(19787) z dn.16 listopada 2004

    Moim zdaniem wszystko jest OK
    Kazdy klient odpowiada za swoje polaczenia i tak powinno byc
    Grzegorz S.

  • 3. Data: 2004-11-16 11:39:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz S. napisał(a):

    > Kazdy klient odpowiada za swoje polaczenia i tak powinno byc

    Moim zdaniem operator powinien defaultowo blokowac numery 070x. W tej chwili
    taka blokada jest ekstra platna...

    j.

  • 4. Data: 2004-11-16 11:42:50
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    > Moim zdaniem operator powinien defaultowo blokowac numery 070x. W tej
    chwili
    > taka blokada jest ekstra platna...

    Chyba się mylisz. Blokowałam sobie polaczenia 0700 i 0300 i jest to usluga
    bezpłatna.

    HaNkA

  • 5. Data: 2004-11-16 11:45:38
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-16 12:42 HaNkA ReDhUnTeR said the following:
    [...]

    > Chyba się mylisz. Blokowałam sobie polaczenia 0700 i 0300 i jest to usluga
    > bezpłatna.

    W El-Necie nie.

    KJ

  • 6. Data: 2004-11-16 11:52:41
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W El-Necie nie.

    A myślałam, ze mówimy o TPSA:-)

    HaNkA

  • 7. Data: 2004-11-16 11:58:37
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem operator powinien defaultowo blokowac numery 070x. W tej
    chwili
    > taka blokada jest ekstra platna...

    Dlaczego ma blokowac defaultowo?
    Jak kupuje telefon to chce z niego dzwonic tam gdzie mam ochote
    Jak ktos nie chce to sobie blokuje
    Grzegorz S.

  • 8. Data: 2004-11-16 12:02:29
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-16 12:52 HaNkA ReDhUnTeR said the following:
    [...]

    > A myślałam, ze mówimy o TPSA:-)
    No fakt nie spojrzałem na subj. A z tekstu Twojego i poprzednika nie
    wynikało.
    KJ

  • 9. Data: 2004-11-16 12:06:12
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    > Moim zdaniem operator powinien defaultowo blokowac numery 070x.

    A dlaczego? Ja nie chce, żeby mnie defaultowo za niepełnosprawnego
    umysłowo uważać.
    Poza tym TP jest spółka publiczną i ma przynosić zysk a nie strate.
    Zarządowi spółki, który by dobrowolnie ograniczał zysk grozi posądzenie o
    działanie na szkode spółki a to jest karalne.

    vertret

  • 10. Data: 2004-11-16 12:09:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No fakt nie spojrzałem na subj. A z tekstu Twojego i poprzednika nie
    > wynikało.

    No tak, skoro w tresci tytulu watku jest napisane TPSA to mozna
    zalozyc ze mowimy o EL-Necie... ;PPP

    j.