  • 11. Data: 2010-06-11 08:48:41
    Temat: Re: Darmowa służba zdrowia
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 11 Cze, 10:44, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości grup

    > jakies mozliwosci sa, ale nie aby refakturowac, tylko aby za granica zrobic,
    > a nfz musial to zwrocic, ale to tylko w szczegolnych przypadkach
    >
    > natomiast slyszalem ze unia opracowuje jakas nowa ustawe o "leczeniu bez
    > granic" i wtedy w ramach uni bedzie sobie mozna w dowolnym kraju unijnym
    > wykonac odpowiedni zabieg, a nfz bedzie musialo za two zwrocic,

    Ale NFZ zwroci tylko kwote nie wieksza niz koszt takiego zabiegu w
    Polsce.

  • 12. Data: 2010-06-11 08:50:36
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    > Czyli wg Ciebie lepiej aby sprzęt stał nieużywany, niż aby lekarze
    > leczyli na nim prywatnie? Przecież problemem nie jest to, że NFZ nie może
    > wykupić usług, ponieważ sprzęt jest zajęty, tylko że nie ma na to
    > pieniędzy.

    tak właśnie uważam, bo to nie jest ich sprzęt. skoro sprzęt stoi
    bezużyteczny to znaczy że jest go za dużo czyli pieniądze są niewłaściwie
    wydawane... ake w sumie wątek nie o tym.

    > A że są naiwniacy, którzy wierzą jeszcze w "darmową służbę zdrowia"
    > nawet jak na operację ratującą życie muszą czekać latami, czyli do
    > śmierci, to już nic na to się nie poradzi.

    to nie chodzi o wiarę :) jeżeli "państwo" zawiera ze mną umowę w wyniku
    której ja muszę płacić za coś na co nie mogę się doczekać, to czuję się
    wykiwany. choćby dla zasady chcę wyegzekwować coś za co teoretycznie
    zapłaciłem.

    > Kup córce operację prywatnie, jej życie chyba jest najważniejsze, a w
    > wyborach nie głosuj na socjalistów, którzy zabierają Ci pieniądze "na
    > leczenie" nie dając nic w zamian.

    oczywiście że życie moich dzieci jest dla mnie najważniejsze. zwróć uwagę że
    nie chcę czekać na operację państwową, tylko refakturować zabieg (w imię
    zasad)
    nie na socjalistów czyli na kogo?? :))

    > --
    > Liwiusz
    Piotr

  • 13. Data: 2010-06-11 08:52:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    P.H. pisze:

    > nie na socjalistów czyli na kogo?? :))

    Na oszołomów, czyli JKM.

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2010-06-11 08:54:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    P.H. pisze:

    > tak właśnie uważam, bo to nie jest ich sprzęt. skoro sprzęt stoi
    > bezużyteczny to znaczy że jest go za dużo czyli pieniądze są
    > niewłaściwie wydawane... ake w sumie wątek nie o tym.

    Czasem nie da się kupić połowy aparatury.

> [...]
    > której ja muszę płacić za coś na co nie mogę się doczekać, to czuję się
    > wykiwany. choćby dla zasady chcę wyegzekwować coś za co teoretycznie

    Generalnie wszystkie obietnice socjalistów służą wykiwaniu.

    > oczywiście że życie moich dzieci jest dla mnie najważniejsze. zwróć
    > uwagę że nie chcę czekać na operację państwową, tylko refakturować
    > zabieg (w imię zasad)
    > nie na socjalistów czyli na kogo?? :))

    Poszukaj, nawet wśród kandydatów na prezydenta możesz takowego wybrać.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-06-11 08:57:21
    Od: "Borzymir" <b...@z...pl.wytnij.te.koncowke>

    > Przecież taki jest. Możesz się ubezpieczyć prywatnie.

    a , ok, to musze sie rozejrzec :)

  • 16. Data: 2010-06-11 09:01:34
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 10:45:12 +0200, Johnson napisał(a):

    > Przecież taki jest. Możesz się ubezpieczyć prywatnie.

    Zamiast tych obowiązkowych. Bot ak jak proponujesz, to płacisz dwa razy, a
    dostajesz raz.
    --
    marcin

  • 17. Data: 2010-06-11 09:06:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zly pisze:

    > Zamiast tych obowiązkowych. Bot ak jak proponujesz, to płacisz dwa razy, a
    > dostajesz raz.

    Czy ja coś proponuje ?

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2010-06-11 09:10:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Cze, 10:50, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:

    > tak właśnie uważam, bo to nie jest ich sprzęt. skoro sprzęt stoi
    > bezużyteczny to znaczy że jest go za dużo czyli pieniądze są niewłaściwie
    > wydawane... ake w sumie wątek nie o tym.

    A skad wiesz, ze nie jest ich? :) Nie masz pewnosci, ze sprzet jest
    wlasnoscia skarbu panstwa, a nie jakiejs spolki/spoldzielni etc.

    Kolejna rzecz, ze jesli Panstwo kupilo sprzet ale nie stac go na 100%
    wykorzystanie tego sprzetu (tylko na 50%) to dlaczego nie korzystac z
    okazji i nie sprzedac pozostalych 50% "roboczogodzin" :)

  • 19. Data: 2010-06-11 09:12:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Cze, 11:01, zly <b...@N...fm> wrote:

    > Zamiast tych obowiązkowych. Bot ak jak proponujesz, to płacisz dwa razy, a
    > dostajesz raz.
    > --
    > marcin

    Nie jestem pewien czy chce zeby sie panstwo mieszalo do prywatnych
    ubezpieczen. Mam, chwale sobie, place tez na NFZ, wkurza mnie to ale
    co zrobic :) Boje sie, ze ingerencja panstwa w ubezpieczenia medyczne
    moze pogorczyc jakos tych uslug, a "poprawic" ich cene. Tak jak jest
    chociazby z OC gdzie jego obowiazkowosc i pewne parametry narzucane
    przez panstwo powoduje, ze czasami to ubezpieczenie jest drozsze niz
    by moglo byc ;)

  • 20. Data: 2010-06-11 09:15:14
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 11:06:56 +0200, Johnson napisał(a):

    > Czy ja coś proponuje ?

    "Możesz się ubezpieczyć prywatnie." Nie, wcale.
    --
    marcin