  • 21. Data: 2010-06-11 09:16:44
    Temat: Re: Darmowa służba zdrowia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zly pisze:

    > "Możesz się ubezpieczyć prywatnie." Nie, wcale.

    Jak nie jak tak.

    --
    @2009 Johnson

  • 22. Data: 2010-06-11 09:16:48
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 02:12:19 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Nie jestem pewien czy chce zeby sie panstwo mieszalo do prywatnych
    > ubezpieczen.

    No ale o to właśnie chodzi, żeby się nie mieszało. I nie wymuszało swojego.

    --
    marcin

  • 23. Data: 2010-06-11 09:23:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    P.H. napisał(a):

    > Moja córka potrzebuje zabiegu. Państwo czas oczekiwania ~1 rok. Prywatnie -
    > ci sami lekarze i anestezjolodzy - od ręki.
    > Czy jest jakaś szansa żeby refakturować NFZ tak, aby odzyskać koszty zabiegu
    > "prywatnego"?

    Teoretycznie będzie:
    http://www.ptp.na1.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=view&id=451&Itemid=63

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 24. Data: 2010-06-11 09:35:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Cze, 11:16, zly <b...@N...fm> wrote:

    > No ale o to właśnie chodzi, żeby się nie mieszało. I nie wymuszało swojego.
    >
    > --
    > marcin

    Ale sie miesza i wymusza. Badzmy realistami bedzie wymuszac bo nie
    chodzi o zapewnienie nam sluzby zdrowia tylko golenie nas z kasy. I o
    ile z tym musze sie pogodzic to absolutnie uwazam za jakas chora
    pomylke stymulowanie Panstwa do ingerowania w "prywatne"
    ubezpieczenia. Panstwo juz nam "otworzylo" rynek ubezpieczen OC czy
    chociazby OFE i zawsze ze szkoda dla klienta.

    Jesli zaczna instytucjonalnie grzebac w ubezpieczeniach medycznych to
    znow bedziemy w plecy.

  • 25. Data: 2010-06-11 09:43:18
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Cze, 11:15, zly <b...@N...fm> wrote:

    > "Możesz się ubezpieczyć prywatnie." Nie, wcale.
    > --
    > marcin

    ubezpieczyc koszty leczenia mozna nikt tego nie zabrania, nie mozesz
    tego zrobic zamiast NFZ - mozesz to zrobic dodatkowo co i tak sie
    oplaca

  • 26. Data: 2010-06-11 10:15:53
    Od: "taki jeden wyborca" <t...@j...com>

    > Zamiast tych obowiązkowych. Bot ak jak proponujesz, to płacisz dwa razy, a
    > dostajesz raz.
    > --
    Z tymi prywtanymi ubezpieczeniami nie jest wcale tak różowo. One są
    stosunkowo tanie pod warunkiem, że ubezpieczający nie ma wiecej niż np. 60
    lat. Potem ich cena jest zaporowa. Dlaczego? Ano dla tego, ze zdecydowaną
    większośc (ponad 90 %) kosztów opieki medycznej człowiek "generuje" na
    starość. A prywtany ubezpieczyciel działa zgodnie z zasadami biznesu, który
    musi "się dopiąć".
    Poza tym, w większości przypadków, w stanach nagłych i poważnych i tak
    pacjenci z ubezpieczeniem prywatnym lądują w szpitalu publicznym. Tylko
    ewentualnie sala jest lepsza ale "stół" ten sam.
    Pzdr
    Taki jeden wyborca

  • 27. Data: 2010-06-11 11:02:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-11, zly <b...@N...fm> wrote:

    [...]

    > Zamiast tych obowiązkowych. Bot ak jak proponujesz, to płacisz dwa razy, a
    > dostajesz raz.

    A ile to tego płacisz na NFZ? 1.25% dochodu (bo 7.75% idzie z podatku,
    który i tak byś zapłacił)? Znajdź prywatnego ubezpieczyciela, który
    w takiej kwocie się zmieści. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2010-06-11 11:04:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > A ile to tego płacisz na NFZ? 1.25% dochodu (bo 7.75% idzie z podatku,
    > który i tak byś zapłacił)?

    To ciekawa teoria: podatki płaci *cudzymi* pieniędzmi?

    --
    @2009 Johnson

  • 29. Data: 2010-06-11 11:15:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-06-11, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > To ciekawa teoria: podatki płaci *cudzymi* pieniędzmi?

    Uważam, że wyraziłem się jasno. Zamiast się czepiać, może skupmy się
    na meritum? 1,25% dochodu - poproszę o prywatnego który za taką kasę
    da ten sam zakres ubezpieczenia co NFZ.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2010-06-11 11:17:07
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Poszukaj, nawet wśród kandydatów na prezydenta możesz takowego wybrać.

    dyktatora chcacego odebrac prawa glosu kobietom i chcacym tworzyc getta dla
    chorych na aids itp, jak np wyrzucic
    niepelnosprawnych z normalnych szkol .

    --
    Szukasz programu do firmy? Zobacz DUMPINGOWIEC
    Wszystkomający program dla firm - HIT !!!