  • 1. Data: 2010-06-11 12:02:29
    Temat: Jak wsadzić kogoś spowrotem do wariatkowa?
    Od: "M.G." <b...@b...com>

    Mam mały problem. Nie miałem kontaktu przez kilka lat z siostrą bo go ze
    mną zerwała i nie wiedziałem co się z nią dzieje. Szwagier umieścił moją
    siostre w szpitalu psychiatrycznym. Wtedy ona, kiedy udało jej się
    dostać do telefonu zadzwoniła do mnie i naopowiadała mi różne rzeczy o
    złym traktowaniu przez jej męża i o tym że ją umieścił w szpitalu.
    Okazało się że to co mi powiedziała nie jest prawdą a on słusznie ją tam
    wsadził.
    Oczywiście udało mi się ją z tego szpitala wyciągnąć i mam z nią teraz
    problemy. Pierwsze co zrobiła to WRÓCIŁA DO SWOJEGO MĘŻA, ale po kulku
    dniach przyjechała do mnie z różnymi roszczeniami z dzieciństwa, a nawet
    zaczęła ubliżać mnie, mojej rodzinie.
    Kiedy ją wypisałem ze szpitala podpisałem w książce że zabieram ją na
    własną odpowiedzialność. Na dodatek lekarz który ją wypisał zmienił jej
    typ choroby na jakiś łagodniejszy.
    Czy można to jakoś odkręcić bo to co ona w podziękowaniu robi jest dla
    mnie bardzo uciążliwe i wstydliwe w całej rodzinie i przed sąsiadami.

    Chciałbym ją tam spowrotem umieścić.

  • 2. Data: 2010-06-11 12:48:19
    Temat: Re: Jak wsadzić kogoś spowrotem do wariatkowa?
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-11 14:02, M.G. pisze:
> [...]
    > Czy można to jakoś odkręcić bo to co ona w podziękowaniu robi jest dla
    > mnie bardzo uciążliwe i wstydliwe w całej rodzinie i przed sąsiadami.

    Oczywiście kontaktowałeś się ze szpitalem w tej sprawie?

  • 3. Data: 2010-06-11 13:28:59
    Od: "M.G." <b...@b...com>

    CUT napisał(a):

    > Oczywiście kontaktowałeś się ze szpitalem w tej sprawie?

    Jeszcze nie, ale mam taki zamiar.
    Chciałbym tylko wiedzieć jakie są szanse.

  • 4. Data: 2010-06-11 13:52:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M.G. wrote:
> [...]
    > Czy można to jakoś odkręcić bo to co ona w podziękowaniu robi jest dla
    > mnie bardzo uciążliwe i wstydliwe w całej rodzinie i przed sąsiadami.

    pogadaj ze szwagrem, on wie jak to sie robi.

  • 5. Data: 2010-06-11 14:23:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hut8kr$gea$1@inews.gazeta.pl M.G. <b...@b...com>
    pisze:

> [...]
    > Czy można to jakoś odkręcić bo to co ona w podziękowaniu robi jest dla
    > mnie bardzo uciążliwe i wstydliwe w całej rodzinie i przed sąsiadami.

    Co za historia! Matoł chce niezrównoważoną rzekomo siostrę wsadzić Z
    POWROTEM do wariatkowa.
    A przecież sam ją stamtąd wyjął na własną - jak twierdzi - odpowiedzialność.
    Teraz się rozmyślił i już nie chce odpowiedzialności?

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-06-11 15:45:17
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote
    > Z POWROTEM do wariatkowa.
    > A przecież sam ją stamtąd wyjął na własną - jak twierdzi -
    > odpowiedzialność.
    > Teraz się rozmyślił i już nie chce >odpowiedzialności?

    Chciał dla jej dobra, dać szanse, teraz zobaczył z czym to się je i tyle.

  • 7. Data: 2010-06-11 15:48:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "M.G." <b...@b...com> wrote
    > Chciałbym ją tam spowrotem umieścić.

    Czy ona jest ubezwłasnowolniona?
    Skontaktuj się ze szpitalem.
    Jeśli to nie pomoże składasz wniosek o przymusowe leczenie z uwagi na stan
    zdrowia, zagrożenie, brak możliwości zadbania przez nią o własne zdrowie
    etc. do sądu rodzinnego.
    Sąd zarządza badanie przez biegłego psychiatrę i ją tam umieszcza lub nie.
    Poczytaj ustawę o ochronie zdrowia psychicznego.

  • 8. Data: 2010-06-11 16:00:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hutlld$3o5$1@z-news.wcss.wroc.pl Piotr [trzykoty]
    <t...@o...pl> pisze:

    > Chciał dla jej dobra, dać szanse, teraz zobaczył z czym to się je i tyle.
    Przecież pisałem, że to matoł. Dowiódł tego w niejeden sposób. Dla jej dobra
    to ją przyjęto na leczenie zamknięte. W wyniku diagnozy lekarskiej, jak
    mniemam. Ambulatoryjnie się pewnych schorzeń leczyć nie da.
    A człowiekiem - także ciężko chorym, być może ubezwłasnowolnionym, czy wręcz
    przede wszystkim takim - zabawiać się nie można.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-06-11 17:49:56
    Od: "jhru" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sąd zarządza badanie przez biegłego psychiatrę i ją tam umieszcza lub nie.
    > Poczytaj ustawę o ochronie zdrowia psychicznego.

    Jakiś czas temu poznałem temat i muszę powiedzieć ,że ciężka sprawa
    ,najłtawiej byloby ,gdyby możan było wykazać spełnienie warunkow określonych

    w art 23 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego:

    art. 23. 1. Osoba chora psychicznie może być przyjęta do szpitala
    psychiatrycznego bez zgody wymaganej w art. 22 tylko wtedy, gdy jej
    dotychczasowe zachowanie wskazuje na to, że z powodu tej choroby zagraża
    bezpośrednio własnemu życiu albo życiu lub zdrowiu innych osób.
    2. o przyjęciu do szpitala osoby, o której mowa w ust. 1, postanawia lekarz
    wyznaczony do tej czynności po osobistym jej zbadaniu i zasięgnięciu w miarę
    możliwości opinii drugiego lekarza psychiatry albo psychologa.
    3. Lekarz, o którym mowa w ust. 2, jest obowiązany wyjaśnić choremu
    przyczyny przyjęcia do szpitala bez zgody i poinformować go o jego prawach.
    4. Przyjęcie do szpitala, o którym mowa w ust. 1, wymaga zatwierdzenia przez
    ordynatora (lekarza kierującego oddziałem) w ciągu 48 godzin od chwili
    przyjęcia. Kierownik szpitala zawiadamia o powyższym sąd opiekuńczy miejsca
    siedziby szpitala w ciągu 72 godzin od chwili przyjęcia.
    5. Czynności, o których mowa w ust. 2, 3 i 4, odnotowuje się w dokumentacji
    medycznej.

    cała procedura ubezwłasnowolnienia jest trudna do przeprwadzenia i
    czasochłona.

    na drugi raz to trzeba słuchać lekarza a nie być samemu lekarzem

    jhru

  • 10. Data: 2010-06-12 09:14:01
    Od: "M.G" <b...@b...com>

> [...]
    > odpowiedzialność.
    > Teraz się rozmyślił i już nie chce odpowiedzialności?

    Zostałem przez nią wprowadzony w błąd. Okazuje się, że szwagier miał rację.