  • 21. Data: 2009-07-04 18:23:58
    Temat: Re: Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-)
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisali:
    > A np. ograniczenie regionalizacji DVD? Jak wezmę swój legalnie kupiony film
    > z Europy do Australii to on tam jest mniej mój?

    Jak kupisz legalna gre na konsole, to bedzie dzialac.

    > Te i podobne działania prawne podejmowane pod naciskiem bezpośrednio
    > zainteresowanych

    To chyba nie dziwne, ze bezposrednio zainteresowani nie lubia byc
    okradani. Chyba nikt nie lubi.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 22. Data: 2009-07-04 18:33:55
    Od: Michał <r...@x...cy>

    KRZYZAK pisze:
    > Okradanie producenta jest neutralne moralnie? Nie mamy w takim razie o
    > czym rozmawiac.

    W jaki sposób człowiek z lutownicą okrada producenta? Tylko prosto i
    powoli, żebyś mógł wystarczająco jasno umieścić w wypowiedzi swoje
    dopowiedzenia i nadinterpretacje.

    > A kilogram C-4 moze sluzyc do lepienia ludzikow.

    A nie może służyć do lepienia ludzików? Bo nie rozumiem twojej
    górnolotnej myśli.

    XX w. i jego totalitaryzmy wyprały ludziom totalnie mózgi, jeśli sądzą,
    że zakazy i nakazy są najlepszym sposobem na rozwiązywanie problemów.
    Niczym bydło sami pchają się do zagrody.

    W sumie to pewnie zaraz będę kończył, bo wątek już powoli zaczyna
    przypominać dyskusję jakich wiele w usenecie o tym jak to fajnie się
    łudzić, że omnipotentna władza nam zapewni wspaniałe życie bez
    zmartwień. Zapewne wyłapując groźnych, międzynarodowych przerabiaczy konsol.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 23. Data: 2009-07-04 18:38:01
    Od: Michał <r...@x...cy>

    KRZYZAK pisze:
    > To chyba nie dziwne, ze bezposrednio zainteresowani nie lubia byc
    > okradani.

    Może od razu napisz "mordowani", jeśli tak łatwo przeszedłeś od
    przerabiania konsol przez rzekome naruszenia praw autorskich do kradzieży.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 24. Data: 2009-07-04 18:44:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4a4f9e3e@news.home.net.pl KRZYZAK <k...@k...com>
    pisze:

    > Jak kupisz legalna gre na konsole, to bedzie dzialac.
    Nie zrozumiałeś, ale nie szkodzi.
    My tu zasadniczo o konsolach i to legalnie nabytych.
    Czemu nie miałby ktoś sobie coś w tej swojej własności przerobić?
    Ale tak wiesz logicznie, sensownie a nie jakieś pierdolizny (sorry),
    procenty, dywagacje, domysły.

    > To chyba nie dziwne, ze bezposrednio zainteresowani nie lubia byc
    > okradani.
    Tylko sposób bezczelno-totalitarny i dlatego do zwalczania.
    W dawnych czasach pewna znana firma produkująca m.in. drukarki laserowe
    wymyśliła taki patent, że po wydrukowaniu 10k stron ulegał zablokowaniu
    pewien układzik (chip) elektroniczny i drukarka nie działała. Po włożeniu
    nowego wszystko na kolejne 10k stron wracało do normy. Tylko, że chip był
    dostępny razem z nowym wałkiem (wówczas bardzo drogim). A po co? Aby nie
    orać na starym wałku do usioru, a potem ktoś zobaczy gówniane wydruki i że
    to z drukarki tej firmy.
    Chamskie, nie?
    Szybko znaleziono sposób obejścia tego "zabezpieczenia jakości" i firma
    zrezygnowała. Wg twoich poglądów powinna dążyć do penalizacji przeróbki.
    A inna firma produkująca m.in. plujki wydumała sobie tak, że nawet drukując
    wyłacznie na czarno trzeba mieć włożony kolorowy cartridge. Jak był pusty
    albo wysechł to sobie nie podrukujesz i musisz kupić, choć ci niepotrzebny.
    I co? Mała przeróbka i po krzyku.
    Wg ciebie pewnie z tym do sądu, co?

    > Chyba nikt nie lubi.
    Nie wiem. Badań nie przeprowadzałem.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2009-07-04 18:49:21
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    KRZYZAK pisze:

    > Tak, tak oczywiscie. Jestes taki naiwny, czy mnie za takiego uwazasz. Na
    > szczescie ustawodawca naiwny nie jest. Konsole przerabia sie wylacznie po
    > to, zeby uzywac piratow.

    I przestępstwo jest wtedy kiedy ma się do czynienia z
    tematem piractwa a nie z przerabianiem. Dla mnie to jakaś
    głupota. Jak można oskarżać kogoś o piractwo bez żadnych
    dowodów.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 26. Data: 2009-07-04 19:06:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2o87g$lkm$1@inews.gazeta.pl Piotr M <x...@x...xx>
    pisze:

    > Jak można oskarżać kogoś o piractwo bez żadnych dowodów.
    Np. podżeganie.
    Przerobiłeś komuś konsolę rozszerzając jej funkcjonalność tak, że m.in.
    można na niej uruchomić piracką grę to bezdyskusyjnie znaczy, że go
    krzyżacko namawiasz do pozyskania i uruchomienia pirackiej gry.
    I za to pod sąd.
    Na tym jednak nie koniec, to pikuś. Od tego nikt nie zginie.

    Ale dokonując komuś tuningu silnika w Seicento tak, że może on przekraczać
    prędkość nawet na autostradzie umożliwiasz właścicielowi stworzenie
    smierttelnego zagrożenia na drodze, a właściwie go do tego namawiasz. Mogą
    zginąć ludzie, w tym dzieci. A to już nie przelewki.
    Może za to od 25 lat do dożywoci dawać?

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-07-04 19:46:15
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Jotte pisze:
> [...]
    > można na niej uruchomić piracką grę to bezdyskusyjnie znaczy, że go
    > krzyżacko namawiasz do pozyskania i uruchomienia pirackiej gry.

    A jak zakład i komuś naostrzysz nóż i zrobisz taki idealny
    czubek, tak co by (jak powiedziałeś MIN) mógł sprawniej
    nożownikowi wejśc w ciało ofiary? Tez pod sąd? To jakiś
    absurd. Przecież tak jak napisałeś -min-, a co to oznacza?
    Wiadomo, bierzemy za innych odpowiedzialność, ale w tym
    przypadku to zamach na wolność.

    --
    pzdr, Piotr M

  • 28. Data: 2009-07-04 19:53:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h2obi6$6b7$1@inews.gazeta.pl Piotr M <x...@x...xx>
    pisze:

    > A jak zakład i komuś naostrzysz nóż i zrobisz taki idealny czubek, tak co
    > by (jak powiedziałeś MIN) mógł sprawniej nożownikowi wejśc w ciało ofiary?
    > Tez pod sąd?
    Bezwzględnie.

    > To jakiś absurd.
    Dla Krzyżaka nie.

    > Przecież tak jak napisałeś -min-, a co to oznacza?
    Oznacza skrót: między innymi. :)

    > Wiadomo, bierzemy za innych odpowiedzialność, ale w tym przypadku to
    > zamach na wolność.
    Wg (według) Krzyżaka - nie. ;)

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2009-07-04 20:06:15
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-07-04 19:11, KRZYZAK pisze:

    > Tak, tak oczywiscie. Jestes taki naiwny, czy mnie za takiego uwazasz. Na
    > szczescie ustawodawca naiwny nie jest. Konsole przerabia sie wylacznie po
    > to, zeby uzywac piratow.

    a torrentów tylko do ściągania piratów.

  • 30. Data: 2009-07-04 20:27:23
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 4 Lip, 20:23, KRZYZAK <k...@k...com> wrote:
    > Jak kupisz legalna gre na konsole, to bedzie dzialac.

    A wlasnie ze nie bedzie dzialac. Konsole tez sa blokowane regionalnie.

    Sproboj kupic gre w USA (oczywiscie taniej jak w UE) i odtworz ja na
    konsoli kupionej w europie. Powodzenia ;-)
    To samo tyczy sie Australii. Gry kupione w Australii nie dzialaja na
    konsolach z Europy i USA.
    Czyli widzisz - kupie plyte z gra w europie, przeprowadze sie np USA i
    co? Kupilem legala, ale nie moge z niego korzystac...
    Czy to jest normalne?

    Pozdrawiam
    Rafal