  • 1. Data: 2009-07-03 18:35:21
    Temat: Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-)
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? ;-) Czy
    policja wyskoczyla przed orkiestre? A moze pismaki cos przekrecily?

    Artykul z GW:
    http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,6784957,Pol
    icjanci_z_konsolami_do_gry.html

    Poniewaz nie dlugo bedzie w platnym archiwum wklejam tekst:

    Policjanci z konsolami do gry.
    150 przerobionych konsol do gry wpadło w ręce szczecińskich
    policjantów. Nie jest wykluczone, że policja będzie chciała dotrzeć do
    tych, którzy podobny kupili.

    - Funkcjonariusze odwiedzili dwa szczecińskie serwisy, które
    naprawiały konsole Oprócz konsol udało się także zabezpieczyć
    oprogramowanie, które umożliwia odtwarzanie nielegalnych gier - mówi
    reporterowi Radia TOK FM Przemysław Kimon z Komendy Wojewódzkiej
    Policji w Szczecinie.

    Wstępnie straty oszacowano na 72 tys. zł. Zatrzymanym serwisantom
    grozi do 5 lat więzienia. Podobna kara grozi osobom, które świadomie
    przerobiły lub kupiły przerobioną konsolę.

    Policja nie wyklucza próby dotarcia do klientów obu serwisów.

    Sebastian Wierciak Radio TOK FM
    Tekst pochodzi z portalu Gazeta.pl

    Pytanie: o co tu chodzi? Od kiedy do za przerabianie rzeczy grozi
    odpowiedzialnosc karna? ;-)

    Sytuacja: Pojde do sklepu, kupie mlotek z czerwona raczka i pozniej
    sobie go przemaluje na zielono. Na ile pojde siedziec? ;-)

    BTW: Na podstawie czego oszacowana straty? Kto cos stracil?

    BTW2: Jeszcze znalazlem tekst na www KWP:
    http://www.szczecin.kwp.gov.pl/wydarzenia/34-krymina
    lne/1450-przerabiali-konsole-

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-07-03 18:44:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 3 Jul 2009 11:35:21 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

    > Sytuacja: Pojde do sklepu, kupie mlotek z czerwona raczka i pozniej
    > sobie go przemaluje na zielono. Na ile pojde siedziec? ;-)

    Jeżeli młotek służy do odtwarzania programow komputerowych lub utworów A/V
    i przemalowanie go na zielono spowoduje że będziesz mógł ominąć ich
    zabezpieczenia, to pojdziesz siedziec.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-07-03 19:12:09
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Przecież to jest jakaś pomyłka :/. Kupuje X360. Ok. Do tego kupuję sobie gry
    za ~180zł sztuka. Pwoedzmy, że mam ich 5. Po domu grasuje 2,5 letnie
    dziecko, które na widok płyty łapie ją, biega po domu i krzyczy z uśmiechem
    "baja". Stan nośnika po takiej akcji jest delikatnie mówiąc opłakany.
    Rozwiązanie? Przerobienie konsoli i po każdorazowym zakupie gry wykonanie
    jej kopii zapasowej której używam na bierząco a oryginał za który zapłaciłem
    sporo leży sobie spokojnie zabunkrowany na wypadek potrzeby wykonania
    kolejnej kopii. MAm do tego prawo o ile zakupiłem oryginał.

    Może polska policja wpłynie na mnie, żebym karał dziecko za ruszanie moich
    płyt? Może mam je bić? :/... Ok, Nie będę potrzebował przeróbki, jeżeli
    wydawca wyda mi po zakupie kolejny nośnik z grą/filmem. Tss,
    niedoczekanie... Albo wiem. Gry będę trzymał w piwnicy i chodził sobie po
    2-3 razy dziennie po konkterny tytuł.

    Kto to widział? Policja się opierdala (przepraszam, ale to dosadne
    określenie), Przestępczość nie spada, ale statystyka się podnośi, bo
    przecież dochodzenie dało efekt zatrzymaniu procederu którego straty
    wyniosły 70k zł. Jaaasne... ciekawią mnie te przeliczenia :).

    Fakty są takie, że od czasów leciwego PlayStation gry konsole były, są i
    będą przerabiane. Ewentualnie wzrosną tego koszta i trudności w znalezieniu
    odpowiedniej osoby.

    P.S. Ciekawe kiedy z allegro znikną aukcje z AkctionReplay, które słóży do
    odpalania kopii gier - przecież to narzędzie do przestępstwa.

    Jednym słowem - parodia...

    --
    Pzdr., Wycior

  • 4. Data: 2009-07-03 21:11:59
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 3 Lip, 21:12, "Wycior" <w...@w...pl> wrote:

    > P.S. Ciekawe kiedy z allegro znikną aukcje z AkctionReplay, które słóży do
    > odpalania kopii gier - przecież to narzędzie do przestępstwa.

> [...]

    Nowe prawo. Kto przerabia do zuywnia piratow itd.

  • 5. Data: 2009-07-03 21:46:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 11:35:21 -0700, Rafal M napisał(a):

    > Pytanie: o co tu chodzi? Od kiedy do za przerabianie rzeczy grozi
    > odpowiedzialnosc karna? ;-)

    Art. 118(1) pr.aut.

    Dodam, że w komentarzu Ćwiąkalski pisze, że "przedmiot" to tylko "rzecz",
    ale Maciej Kliś (nie znam) już twierdzi, że także program komputerowy.

    Do tego jeszcze art. 77(1) oraz art. 79 ust. 6 pr.aut.

    > Sytuacja: Pojde do sklepu, kupie mlotek z czerwona raczka i pozniej
    > sobie go przemaluje na zielono. Na ile pojde siedziec? ;-)

    Podstaw sobie do norm powyżej, sam sobie odpowiesz :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-07-03 22:46:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Art. 118(1) pr.aut.
    >
    > Dodam, że w komentarzu Ćwiąkalski pisze, że "przedmiot" to tylko "rzecz",
    > ale Maciej Kliś (nie znam) już twierdzi, że także program komputerowy.

    Czyli wg. Klisia linuxy są nielegalne bo np. linuxowe programy do
    odtwarzania DVD olewają oznaczenia regionów oraz flagi blokady przewijania.

  • 7. Data: 2009-07-04 06:40:01
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Wycior <w...@w...pl> napisali:

    > Fakty s? takie, ?e od czasów leciwego PlayStation gry konsole by?y, s? i
    > bed? przerabiane. Ewentualnie wzrosn? tego koszta i trudno?ci w znalezieniu
    > odpowiedniej osoby.

    No i wlasnie specjalnie dla takich cwaniaczkow jest Art.118. Troche
    posiedzi, to przestanie cwaniakowac.

    Zdajesz sobie sprawe, ze producent sprzedaje konsole grubo ponizej
    kosztow, bo zarabiac zamierza wlasnie na grach. Cwaniaczek konsole kupi w
    sklepie, ale gre juz sobie ukradnie.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 8. Data: 2009-07-04 07:43:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 04 Jul 2009 00:46:08 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Czyli wg. Klisia linuxy są nielegalne bo np. linuxowe programy do
    > odtwarzania DVD olewają oznaczenia regionów oraz flagi blokady
    > przewijania.

    Jeśli już to nie Linuks, lecz biblioteka libdvdcss2 czy jak ona się
    nazywa.
    Tak, np. Canonical b. wyraźnie informuje, że można ją stosować wyłącznie
    na własną odpowiedzialność. Bodajże we Francji można za to iść pod
    gilotynę.

  • 9. Data: 2009-07-04 07:55:11
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Zdajesz sobie sprawe, ze producent sprzedaje konsole grubo ponizej
    > kosztow, bo zarabiac zamierza wlasnie na grach. Cwaniaczek konsole kupi w
    > sklepie, ale gre juz sobie ukradnie.

    A skąd wiesz że właśnie ukradnie? A może chce mój program puścić i aby to
    mógł
    zrobić musiał zmodyfikować konsolę. A ja ten program gratis udostępiam.

  • 10. Data: 2009-07-04 14:58:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    KRZYZAK wrote:

    > Zdajesz sobie sprawe, ze producent sprzedaje konsole grubo ponizej
    > kosztow, bo zarabiac zamierza wlasnie na grach. Cwaniaczek konsole kupi
    > w sklepie, ale gre juz sobie ukradnie.

    To niech go ukarzą za kradzież gry, a nie za przerobienie jego własności.

    --
    cokolwiek