  • 1. Data: 2009-07-03 17:07:14
    Temat: Zrzeczenie się części współwłasności samochodu
    Od: "Maciek" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sytuacja wygląda następująco. Posiadam samochód, którego współwłaścicielem
    jest mój brat (co by liczyły mu się lata ubezpieczenia). Założyłem niedawno
    działalność gospodarczą i chcę wciągnąć samochód do środków trwałych firmy i
    go amortyzować. Korzystniej oczywiście byłoby liczyć odpisy amortyzacyjne od
    całej wartości samochodu, chciałbym więc najpierw spisać z bratem umowę.. no
    właśnie - nieodpłatnego przekazania mi 49% współwłasności auta? Ten 1%
    chciałbym mu zostawić z wiadomych ubezpieczeniowych powodów. Jaką formę
    powinna mieć ta umowa i czy jest to najlepsze rozwiązanie (z podatkowego
    punktu widzenia)? Rozumiem, że gdyby traktować tą umowę jako darowiznę, to gdy
    jej wartość nie przekroczy kwoty wolnej od podatku, nie będę musiał zgłaszać
    niczego do US?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciek