  • 11. Data: 2009-07-04 15:19:38
    Temat: Re: Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-)
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    zbyszek <z...@o...eu> napisali:
    > A sk?d wiesz ?e w?a?nie ukradnie? A mo?e chce mój program pu?ciae i aby to
    > móg?
    > zrobiae musia? zmodyfikowaae konsole. A ja ten program gratis udostepiam.

    Tak, tak a Samson mial pornografie dziecieca w celach pogladowych.
    Uzywanie urzadzenia przeznaczonego do lamania zabezpieczen jest nielegalne
    i kropka.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 12. Data: 2009-07-04 15:40:09
    Od: Michał <r...@x...cy>

    KRZYZAK pisze:
    > Tak, tak a Samson mial pornografie dziecieca w celach pogladowych.
    > Uzywanie urzadzenia przeznaczonego do lamania zabezpieczen jest nielegalne
    > i kropka.

    Jest nielegalne tylko dlatego, że zostało zdelegalizowane.

    Posiadanie przerobionej konsoli może służyć wielu innym legalnym celom,
    aniżeli korzystania z pirackiego oprogramowania. Choćby wykorzystaniu
    prawa wynikającego z art. 75 par. 2 uopaipp. W takim kontekście
    porównanie do delegalizacji samochodów by nie dopuścić do ofiar
    śmiertelnych wcale nie jest absurdalne. To kolejny przykład państwa
    policyjnego, które penalizuje jakieś czyny (moralnie neutralne) tylko
    dlatego by łatwiej walczyć z czynami zupełnie innymi.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 13. Data: 2009-07-04 16:09:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    h.googlegroups.com
    Rafal M <r...@g...com> pisze:

    > Pytanie: o co tu chodzi?
    To IMO proste, o dwie rzeczy - kasę i pozory.

    > Od kiedy do za przerabianie rzeczy grozi
    > odpowiedzialnosc karna?
    Na niektóre rzeczy od jakiegoś czasu.
    Np. za przerabianie broni gazowej na ostrą.
    Poza tym to nie pierwszy i nie jedyny przejaw głupiego prawa w tym głupim
    państwie.
    Oto następny - przerób sobie samochód na taki co wykrywa radary (zaznaczam -
    wykrywa, nie zakłóca ich działanie) przez zainstalowanie odpowiedniego
    urządzenia i to dostępnego w legalnym obrocie.
    Penalizowanie czerpania zysków z cudzego nierządu (choć sam nierząd
    penalizowany nie jest), czyli przerobienie np. swojej dziewczyny z
    "porządnej" katoliczki na prostytutkę. ;)

    > Sytuacja: Pojde do sklepu, kupie mlotek z czerwona raczka i pozniej
    > sobie go przemaluje na zielono. Na ile pojde siedziec? ;-)
    A jako niekarany czy w warunkach recydywy (powrotu do przestępstwa)? ;))

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2009-07-04 17:11:05
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Michał <r...@x...cy> napisali:

    > Posiadanie przerobionej konsoli może służyć wielu innym legalnym celom,
    > aniżeli korzystania z pirackiego oprogramowania. Choćby wykorzystaniu
    > prawa wynikającego z art. 75 par. 2 uopaipp.

    Tak, tak oczywiscie. Jestes taki naiwny, czy mnie za takiego uwazasz. Na
    szczescie ustawodawca naiwny nie jest. Konsole przerabia sie wylacznie po
    to, zeby uzywac piratow.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 15. Data: 2009-07-04 17:22:16
    Od: Michał <r...@x...cy>

    KRZYZAK pisze:

    > Tak, tak oczywiscie. Jestes taki naiwny, czy mnie za takiego uwazasz. Na
    > szczescie ustawodawca naiwny nie jest. Konsole przerabia sie wylacznie po
    > to, zeby uzywac piratow.

    Nie, mój drogi. To bezzasadne upraszczenie rozumowania i procesu
    dowodowego wyłącznie dla zaoszczędzenia fatygi.

    Dla jeszcze większego zmniejszenia swojej naiwności powinieneś
    postulować wyłapanie wszystkich najlepiej z natychmiastową
    eksterminacją. Świat będzie wtedy bardzo bezpieczny, panie
    Nie-Jestem-Naiwny-I-Łapię-Wszystkich-Jak-Leci. Przez takich totalniaków
    jak Ty dorobimy się pewnie kiedyś penalizacji myślozbrodni, bo nie można
    być tak naiwnym i pozwalać ludziom myślenia o przestępstwie.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 16. Data: 2009-07-04 17:42:28
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Michał <r...@x...cy> napisali:

    > Nie, mój drogi. To bezzasadne upraszczenie rozumowania i procesu
    > dowodowego wyłącznie dla zaoszczędzenia fatygi.

    Skoro w 99,9% modowanie sluzy do uzywania nielegalnych gier, to jak
    najbardziej zasadne. A im mniej fatygi przy wylapywaniu cwaniaczkow, tym
    lepiej.
    Mam juz 4 konsole i dzialaja swietnie zgodnie z przeznaczeniem. Smiac mi
    sie chce, jak slysze scieme o "kopiach bezpieczenstwa". Wiec daruj sobie
    wciskanie kitu.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 17. Data: 2009-07-04 17:55:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Tak, tak oczywiscie. Jestes taki naiwny, czy mnie za takiego uwazasz. Na
    > szczescie ustawodawca naiwny nie jest. Konsole przerabia sie wylacznie po
    > to, zeby uzywac piratow.

    Czytałam niedawno o tym, że policja złapała w mieszkaniach paru z
    przerobionymi konsolami.

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-07-04 18:00:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4a4f9484@news.home.net.pl KRZYZAK <k...@k...com>
    pisze:

    > Skoro w 99,9% modowanie sluzy do uzywania nielegalnych gier
    A skoro kto tak powiedział, że akurat tyle?
    I jak to twierdzenie udowodnił?

    > Mam juz 4 konsole i dzialaja swietnie zgodnie z przeznaczeniem.
    Może tak, może nie, każdy może napisać co mu sie podoba.

    > Smiac mi
    > sie chce, jak slysze scieme o "kopiach bezpieczenstwa".
    O śmianiu (i poznawaniu) jest takie znane przysłowie, więc lepiej ostrożnie
    z takimi oświadczeniami...

    Stosowanie różnych zabezpieczeń uniemożliwiających de facto tworzenie kopii
    bezpieczeństwa dawno już wzbudzało kontrowersje. Dotyczyło nie tylko płyt z
    grami, ale i nośników zawierających inne dane.
    Wystarczy poczytać.
    A np. ograniczenie regionalizacji DVD? Jak wezmę swój legalnie kupiony film
    z Europy do Australii to on tam jest mniej mój?

    Te i podobne działania prawne podejmowane pod naciskiem bezpośrednio
    zainteresowanych i odpowiednio silnych stron może i noszą znamiona
    legalności. Ale to nie znaczy, że trzeba się z nimi zgadzać i zawsze
    bezwolnie podporządkowywać. Prawo jest dla wszystkich, rozum dla elity.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-07-04 18:14:07
    Od: Michał <r...@x...cy>

    KRZYZAK pisze:

> [...]
    > Mam juz 4 konsole i dzialaja swietnie zgodnie z przeznaczeniem. Smiac mi
    > sie chce, jak slysze scieme o "kopiach bezpieczenstwa". Wiec daruj sobie

    Nie lubię sieciowych waśni, ale czuję się w obowiązku przeciwstawić
    takiemu totalniactwu, bo mam zamiar żyć jeszcze kilkadziesiąt lat i to
    żyć w miarę normalnie. To co prezentujesz jest typowym wygodnictwem
    umysłowym a nie zwalczaniem problemów.

    1. Przerabianie konsol jest neutralne moralnie. Penalizacja czynów
    neutralnych moralnie jest niebezpiecznym zwiastunem totalitaryzmów.
    Innego przeznaczenia niż wygoda władzy takie prawo nie ma.

    2. Udowodniłem już, że przerabianie konsol może być wykorzystane
    sensownie i legalnie. Podważanie tego jest typowym czekistowskim
    podważaniem rzymskiego ładu prawnego. I nie zbywaj nas gładkimi
    stwierdzeniami jaki to naiwny rzekomo nie jesteś, bo imho właśnie swoją
    naiwność w ten sposób prezentujesz. Naiwnie wierzysz, że cokolwiek
    zdziałasz. Koszty ogromne, zysk prawie żaden.

    3. Pealizacja z art 118 jest typowym efektem działania lobby, które nie
    tylko osiągnęły korzyść to jeszcze na koszt podatnika.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 20. Data: 2009-07-04 18:23:57
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Michał <r...@x...cy> napisali:

    > 1. Przerabianie konsol jest neutralne moralnie. Penalizacja czynów

    Okradanie producenta jest neutralne moralnie? Nie mamy w takim razie o
    czym rozmawiac.

    > 2. Udowodniłem już, że przerabianie konsol może być wykorzystane
    > sensownie i legalnie.

    A kilogram C-4 moze sluzyc do lepienia ludzikow.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)