  • 21. Data: 2013-11-27 22:45:08
    Temat: Re: Czy tu prawo nie działa wstecz?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:l75ogf$40f$1@node2.news.atman.pl...
    > to sobie wyobraz. masz 5 lat na dostosowanie. dalej bedziesz mogl palic,
    > ale tym, co znajdzie sie na liscie dozwolonych paliw.

    A jak sobie egzekucje tego w praktyce wyobrażasz? Oczywiście idea słuszna,
    tylko przede wszystkim wymaga po prostu środków finansowych.

    > a do tego mozesz starac sie o dofinansowanie zmiany pieca.

    Rozumiem. Pytanie, jak to będzie w praktyce działać.

    > do nowoprojektowanych to bym wrzucil, ze maja byc 4 zsypy kazdy na osobna
    > frakcje smieci, bo teraz to jest wielka gowniana ekspozycja kolorowych
    > smietnikow porostawianych gdziebadz...

    A da się to technicznie zrobić?

  • 22. Data: 2013-11-27 23:56:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hikikomorisan wrote:

    > Przeciez dali 5-letni okres przejsciowy.

    A tego jakoś nie doczytałem, ale i tak
    bez sensu. Tzn nie wyobrażam sobie, żeby
    Ci co palą w piecach czymkolwiek
    (z powodu biedy a nie z głupoty)
    mieli szansę na przestawienie się.
    Kto to sfinansuje?

  • 23. Data: 2013-11-28 01:01:42
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 27.11.2013 23:56, cef wrote:

    > A tego jakoś nie doczytałem, ale i tak
    > bez sensu. Tzn nie wyobrażam sobie, żeby
> [...]

    To maja 5 lat wyniesc sie z miasta.

    Dlaczego maja tu mieszkac, skoro TRUJA innych.

    Bieda upowaznia do szkodzenia innym?

    Ten zakaz palenia w piecach, nie wynika z urzedniczej milosci do
    niepalenia weglem. To presja spolecznej inicjatywy i zmasowanego ataku
    mieszkancow na urzednikow. To efekt wysokiego zanieczyszczenia powietrza
    w Krakowie, a nie widzimisie "bo tak".

    Moim zdaniem 5 lat to za dlugo - powinno byc gora 2 lata. Bo juz teraz
    znow smierdzi spalenizna z piecy. A do tego malo ze smieradzi, to
    jeszcze widac jak stacje rejestrujace pokazuja pozim zanieczyszczanie
    wielokrotnie przekraczajacy normy zdrowotne.

    Wiec - albo przestana ludzie truc, albo niech sie truciciele wynosza z
    miasta.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 24. Data: 2013-11-28 01:03:17
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 27.11.2013 22:45, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > A jak sobie egzekucje tego w praktyce wyobrażasz? Oczywiście idea
    > słuszna, tylko przede wszystkim wymaga po prostu środków finansowych.

    Mam nadzieje, ze wymysla skuteczny sposob kontroli.

    > Rozumiem. Pytanie, jak to będzie w praktyce działać.

    Normalnie. Jak jestes krewnym to dostaniesz ;)

    > A da się to technicznie zrobić?

    A co nie da sie kilku tuneli zsypowych zrobic? Da sie. Tak jak sie robi
    dwa to sie zrobi cztery.

    Koszty beda wieksze oczywiscie :]

  • 25. Data: 2013-11-28 01:06:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mam nadzieje, ze wymysla skuteczny sposob kontroli.

    Tylko co to da? Ludzie nie będą mieli kasy, by to przebudować i tyle.

    > Normalnie. Jak jestes krewnym to dostaniesz ;)

    A jak nie, to skąd się nowe piece wezmą?

  • 26. Data: 2013-11-28 02:36:41
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-11-28 01:06, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko co to da? Ludzie nie będą mieli kasy, by to przebudować i tyle.

    > A jak nie, to skąd się nowe piece wezmą?
    Dzisiaj przeczytałam (ale już nie moge tego znaleźć), że bodajże W
    Radomiu mają zakładac kaloryfery i mieszkaniec płaci za montaż 1/3, do
    reszty jest dopłata.

    --
    animka

  • 27. Data: 2013-11-28 04:04:04
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 28.11.2013 01:06, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l76187$nk6$2@node1.news.atman.pl...

    > Tylko co to da? Ludzie nie będą mieli kasy, by to przebudować i tyle.

    No to wyjazd z centrum miasta! To ze kogos nie stac na zaprzestanie
    trucia innych to ma byc co? Ulaskawienie?

    > A jak nie, to skąd się nowe piece wezmą?

    Z opcji, ze za niemanie bedzie surowa kara.

  • 28. Data: 2013-11-28 07:03:31
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-27 22:13, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    > Podatek dochodowy akurat rozumiem. Ale zdrowotny?

    Nie wiem jak i do czego miałbym Cię przekonywać, czy tłumaczyć. Bo
    tłumaczyć w sensie "uzasadniać" wysokość składki zdrowotnej zależną od
    dochodu - nie zamierzam, bo podobnie jak Ty uważam to za najdelikatniej
    mówiąc niesłuszne. Banda tłumaczy to tak, jak napisałem: zarabiasz
    więcej, więc można Ci więcej zabrać. Świadczy to, że składka nie jest
    "składką celową", tylko znów haraczem, podatkiem.

    Mogę za to poprzeć, że równie niesłuszna (niesprawiedliwa, krzywdząca,
    bandycka) jest progresywna skala PIT. Jeśli jeden zarabia miesięcznie 1k
    (wiem - płaca min. jest wyższa) i płaci 18%, czyli 180zł miesięcznie, a
    drugi zarabia 100k, to powinien (nie powinien, ale to inna dyskusja,
    tutaj chwilowo akceptuję PIT) też płacić 18%, czyli 18000zł. Wszak to
    jest procentowy podatek od dochodu. Tymczasem fiskus kradnie mu 32%
    (pomijając "łamaność" tej linii i inne odliczenia).

    Podatki osobiste - sprawiedliwe są tylko dwa: pogłówne (wszyscy płacą
    taką samą kwotę "od łebka") i katastralny (% od stanu posiadania).
    Pierwszy idzie na świadczenia państwa wobec obywatela (w końcu takie
    same wobec wszystkich), a drugi - na świadczenia państwa wobec mienia
    obywateli.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 29. Data: 2013-11-28 07:08:40
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-28 01:01, hikikomorisan pisze:

> [...]
    > niepalenia weglem. To presja spolecznej inicjatywy i zmasowanego ataku
    > mieszkancow na urzednikow. To efekt wysokiego zanieczyszczenia powietrza

    Ten zakaz palenia węglem i nacisk na przestawienie się na gaz nie wynika
    z troski o środowisko, a ze starannego planowania w dłuższej
    perspektywie. Cena węgla jest ustalana w sposób rynkowy pomiędzy
    producentami, a konsumentami. Cena prądu i gazu jest regulowana przez
    państwo i jeśli już wszyscy będą palić gazem, to im się przywali cenę
    dwukrotnie wyższą.
    Wkrótce kolejne miasta zrobią to samo.

    > Wiec - albo przestana ludzie truc, albo niech sie truciciele wynosza z
    > miasta.

    Jeśli komuś w mieście śmierdzi, to niech się wynosi na wieś. Albo niech
    wykupi domy tych, którzy mu trują.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 30. Data: 2013-11-28 07:15:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj przeczytałam (ale już nie moge tego znaleźć), że bodajże W
    > Radomiu mają zakładac kaloryfery i mieszkaniec płaci za montaż 1/3, do
    > reszty jest dopłata.

    Sama inicjatywa jest super, tylko co zrobią w praktyce z tymi, co bedą
    mieli to wszystko w d...? Zanim to uregulują, to wiele lat minie.