  • 1. Data: 2013-11-27 07:36:21
    Temat: Czy tu prawo nie działa wstecz?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W Krakowie radni sejmiku uchwalili zakaz palenia węglem i drewnem (z
    wyjątkiem pieców/kotłów "eko" i okazjonalnego używania kominków).
    Czy tu przypadkiem tzw. prawo nie działa wstecz?
    Gdyby uchwalono zakaz stosowania takich pieców w nowych budynkach, to
    nie widzę przeszkód, ale tu chyba działa to wstecz.
    Jacek
    PS
    według mnie jest takich przypadków więcej:
    np. wydłużenie wieku emerytalnego (ale nie dla mundurowych - dla nich
    działa tylko w stosunku do nowo zatrudnionych)

  • 2. Data: 2013-11-27 08:21:46
    Temat: Re: Czy tu prawo nie działa wstecz?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2013 07:36, Jacek pisze:
> [...]
    > Gdyby uchwalono zakaz stosowania takich pieców w nowych budynkach, to
    > nie widzę przeszkód, ale tu chyba działa to wstecz.

    Nie. Nie będziesz karany za palenie w przeszłości.

  • 3. Data: 2013-11-27 08:44:01
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-27 07:36, Jacek pisze:
> [...]
    > Gdyby uchwalono zakaz stosowania takich pieców w nowych budynkach, to
    > nie widzę przeszkód, ale tu chyba działa to wstecz.

    Ależ - piec możesz mieć. Możesz palić w nim gazem albo prądem. Nie
    możesz tylko węglem (i drewnem?). To tak, jak zakaz wjazdu do Berlina
    samochodami niespełniającymi którejś-tam wersji czystości spalin.

> [...]
    > np. wydłużenie wieku emerytalnego (ale nie dla mundurowych - dla nich
    > działa tylko w stosunku do nowo zatrudnionych)
    Patrz pragmatycznie :)
    Co-by-to było, gdyby mundurowi przyszli pod URM sobie poprotestować i
    zaczęli palić to-i-owo czy z-tego-i-tamtego :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-11-27 09:15:56
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-27 08:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie. Nie będziesz karany za palenie w przeszłości.

    A jak będę spalał "paliwo alternatywne"? ;-)
    Zmielę np. butelki PET, stare buty, reklamówki i płaszcz po ś.p. dziadku
    i do pieca.........

    Paliwo alternatywne (wtórne, zastępcze, ...) - są to
    odpady palne, rozdrobnione, o jednorodnym stopniu
    wymieszania, powstałe w wyniku zmieszania odpadów
    innych niż niebezpieczne, z udziałem lub bez udziału
    paliwa stałego, ciekłego lub biomasy, które w wyniku
    przekształcenia termicznego nie powodują przekroczenia
    poziomów emisji określonych w Rozporządzeniu Ministra
    Środowiska w sprawie standardów emisyjnych z instalacji
    odnoszących się do procesu współspalania odpadów.
    Paliwo alternatywne - kod 19 12 10 (wg katalogu
    odpadów) - w dalszym ciągu jest odpadem,
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 10 lutego 2004 roku w sprawie
    rodzajów odpadów innych niż niebezpieczne oraz rodzajów instalacji i
    urządzeń w których
    dopuszcza się ich termicznie przekształcanie (Dz. Ust. 2004, Nr 25, poz.
    221)
    NIE OBOWIĄZUJE !

  • 5. Data: 2013-11-27 09:18:30
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2013-11-27 08:44, sqlwiel pisze:

    > Ależ - piec możesz mieć. Możesz palić w nim gazem albo prądem. Nie
    > możesz tylko węglem (i drewnem?).

    Nawiasem mowiac, palenie drewnem tez jest nie eko? Tak z ciekawosci
    pytam bo mi sie zawsze wydawalo, ze drewno to raczej czyste w spalaniu jest.

    BTW,
    Wiadomo, ze lepiej pradem - ostatnio na SciFi byl program o elektrowni
    Belchatow - zuzywa 500ton(!!!) wegla brunatnego na godzine...
    Liczac tak srednio 1,5t wegla kamiennego/sezon ogrzewania mieszkania w
    kamienicy i zakladajac, ze sezon ma 4 miesiace, po 30 dni, po 24h to
    elektrownia spali prawie JEDEN I POL MILIONA ton wegla czyli tyle co
    960tys mieszkan w ciagu sezonu :)

    Wiem wiem, ma filtry...

    --
    jarek

  • 6. Data: 2013-11-27 09:24:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2013 09:18, Jarek Pudelko pisze:

    > Nawiasem mowiac, palenie drewnem tez jest nie eko? Tak z ciekawosci
    > pytam bo mi sie zawsze wydawalo, ze drewno to raczej czyste w spalaniu
    > jest.

    Zależy, co rozumiesz przez "czyste".

    Problemem z paleniem węglem czy drewnem w miastach są cząsteczki stałe.

    Patrz: londyński smog.

    Jak założysz sobie elektrofiltry wyłapujące te cząsteczki stałe - nie
    będzie problemu.

    [ciach]

    No właśnie.

  • 7. Data: 2013-11-27 10:11:59
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > poziomów emisji określonych w Rozporządzeniu Ministra
    > Środowiska w sprawie standardów emisyjnych z instalacji

    Jak zmielisz PETy, buty i kota sąsiadów, to pewnie przekroczysz poziomy
    emisji które sam przytoczyłeś, czyli nie będzie to paliwo alternatywne.

  • 8. Data: 2013-11-27 14:48:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości
    >Ależ - piec możesz mieć. Możesz palić w nim gazem albo prądem. Nie
    >możesz tylko węglem (i drewnem?). To tak, jak zakaz wjazdu do Berlina
    >samochodami niespełniającymi którejś-tam wersji czystości spalin.

    Tylko czym palic ?
    Piec na wegiel jest piecem na wegiel. Moze da sie drewnem.
    Jak urzad wydawal pozwolenia na budowe, to jakos akceptowal.

    To czy teraz urzad nie powinien zaplacic odszkodowania ?

    P.S. A zakaz palenia starymi oponami jest ?

    J.

  • 9. Data: 2013-11-27 15:15:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2013 14:48, J.F pisze:

    > Tylko czym palic ?

    Np. spirytusem ;)

    > Piec na wegiel jest piecem na wegiel. Moze da sie drewnem.
    > Jak urzad wydawal pozwolenia na budowe, to jakos akceptowal.

    Bo takie były przepisy i jakby nie akceptował, to by miał awanturę.

    > To czy teraz urzad nie powinien zaplacic odszkodowania ?

    Nie.

  • 10. Data: 2013-11-27 17:02:12
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2013-11-27 14:48, J.F pisze:

    > Tylko czym palic ?
    > Piec na wegiel jest piecem na wegiel.

    Niekoniecznie. Zresztą już Ci ktoś odpisywał, że można taki piec
    zaadoptować do ogrzewania gazem czy prądem:
    http://tnij.org/60lt
    --
    Jacek S.