  • 1. Data: 2013-11-24 16:34:56
    Temat: wynajem mieszkania
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Jak się zabezpieczyć, jako osoba wynajmująca pokój, przed nieuczciwością
    wynajmującego? W gre wchodzi pokój, kaucja, brak umowy i płatności gotówką.

  • 2. Data: 2013-11-24 16:48:46
    Temat: Re: wynajem mieszkania
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-24 16:34, PlaMa pisze:
    > Jak się zabezpieczyć, jako osoba wynajmująca pokój, przed nieuczciwością
    > wynajmującego? W gre wchodzi pokój, kaucja, brak umowy i płatności gotówką.

    ... i brak odprowadzenia podatku? No to powodzenia! :)

    Google -> najem okazjonalny

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-11-24 16:50:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-24, PlaMa <m...@w...pl> wrote:
    > Jak się zabezpieczyć, jako osoba wynajmująca pokój, przed nieuczciwością
    > wynajmującego? W gre wchodzi pokój, kaucja, brak umowy i płatności gotówką.

    Sprzedać mieszkanie, wsadzić pieniądze na lokatę.
    Zysk podobny, ryzyko dużo mniejsze.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2013-11-24 18:08:28
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak się zabezpieczyć, jako osoba wynajmująca pokój, przed nieuczciwością
    > wynajmującego? W gre wchodzi pokój, kaucja, brak umowy i płatności
    > gotówką.

    umowa użyczenia z klauzulą natychmiastowego opuszczenia?

  • 5. Data: 2013-11-24 19:37:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 listopada 2013 16:50:22 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer
    napisał:
    > Sprzeda� mieszkanie, wsadzi� pieni�dze na lokat�.
    >
    > Zysk podobny, ryzyko du�o mniejsze.
    Kurcze fajne rady dajesz;)
    Szczególnie teraz gdy mieszkanie można kupic w cenie ok zł/mkw
    Na dzisiaj wynajmuję dwa mieszkania, żyć tylko z tego to trochę skromnie ale jeszcze
    dwa kupię i wtedy wyżyć sie da. Teraz gdy lokaty poniżej 3% a mieszkania w cenie ok
    1000zł/mkw to tylko kupować i wynajmowąć.
    Przynajmniej tu gdzie ja mieszkam bo w innych miastach może być inaczej
    Ostatnie mieszkanie które kupiłem, wyremontowałem, wstawiłem "do wynajęcia" na
    tablica.pl po 25min miałem pierwszy tel;)
    Za 38m mieszkanie płacą mi 900zł/mc z czego ja opłacam 150zł "czynszu" i 8,5%
    podatku.

  • 6. Data: 2013-11-24 20:59:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    Miało być:

  • 7. Data: 2013-11-24 21:22:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-24, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Kurcze fajne rady dajesz;)

    Biorąc pod uwagę, że statystycznie najem daje ok. 3-5% brutto to że ktoś
    jednostkowo wykręca cokolwiek lepszy zysk, oznacza tylko tyle że ktoś
    inny musi wyjść na zero lub ponieść stratę. Czyli mamy do czynienia z
    ryzykiem.

    Oczywiście można wymyślać teorie spiskowe i udowadniać na własnym/sąsiada
    przypadku że to jest ojej jakie opłacalne, ale statystycznie to jest bez
    pokrycia.

    Równie dobrze mogę Ci udowadniać, że ja na inwestycjach kwotą 100 tys.
    wykręciłem przez 2 ostatnie _miesiące_ ponad 8 tys zł netto i zyski z najmu
    w takim kontekście wygladają po prostu śmiesznie, ale to nie o to chodzi.

    Statystycznie zysk z najmu nie odbiega znacząco od zysku z lokat, a jest
    o wiele bardziej ryzykowny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2013-11-24 23:24:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

> [...]
    tablica.pl po 25min miałem pierwszy tel;)
    > Za 38m mieszkanie płacą mi 900zł/mc z czego ja opłacam 150zł "czynszu" i 8,5%

    ciesz sie, ze płacą, bo jak przestaną to cienko będziesz śpiewał.

  • 9. Data: 2013-11-25 00:08:31
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-24 16:34, PlaMa pisze:
    > Jak się zabezpieczyć, jako osoba wynajmująca pokój, przed nieuczciwością
    > wynajmującego? W gre wchodzi pokój, kaucja, brak umowy i płatności gotówką.

    Jako osoba wynajmująca pokój od kogoś :) Rozpatrujemy to z punktu
    widzenia "klienta" :)

  • 10. Data: 2013-11-25 07:45:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co