  • 11. Data: 2004-04-25 13:14:49
    Temat: Re: Czy pracownik ma prawo wyjść do ubikacji?
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > No dobrze, ale co wtedy z dziećmi? Powiedzmy, że jeden wyskoczy oknem,
    inny
    > wbije cyrkiel w oko kolegi itp.

    hmm... a ja mam pytanie w "drugą stronę". Czy dzieciom również nakazano
    przychodzenie do szkoły w pampersach? Bo jeśli nie, to i tak któreś z
    pociech pozostanie bez opieki, kiedy pójdzie samo do ubikacji. A co, jeśli
    przewróci się na posadzkę w łazience lub spadnie ze schodów, jeśli łazienka
    jest np. piętro wyżej?
    Kaliope

  • 12. Data: 2004-04-25 13:19:15
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jesteś pewny, że to zostało tak sformułowane, a nie "zakaz pozostawienia
    > dzieci z klas I - III bez opieki?"

    A co to znaczy "pozostawić dzieci bez opieki"?

    > Bo u nas teoretycznie na takie wyjście
    > jest do dyspozycji pedagog szkolny, który pilnuje dzieci podczas chwilowej
    > nieobecności nauczyciela.

    Teoretycznie? A praktycznie jak to funkcjonuje? Pedagog jest cały czas
    dostępny, pełni dyżur taki, czy jak?

  • 13. Data: 2004-04-25 13:30:23
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Kaliope <K...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > przewróci się na posadzkę w łazience lub spadnie ze schodów, jeśli łazienka

    Ciekawostka: w niektórych regionach nauczyciele boją się już puszczać
    uczniów do ubikacji, bo kuratorium im wmawia, że w razie wypadku poniosą
    odpowiedzialność, bo uczeń rzekomo bez opieki.
    ;-)

  • 14. Data: 2004-04-25 21:37:52
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Roman G. wrote:

> [...]
    > uczniów do ubikacji, bo kuratorium im wmawia, że w razie wypadku poniosą
    > odpowiedzialność, bo uczeń rzekomo bez opieki.

    nauczyciel odpowiada bezposrednio za swoje czyny a dyrekcja za
    organizacje. Jezeli nauczyciel wyjdzie za potrzeba ( niestety czasem
    musi) to problemem dyrekcji jest wprowadzic odpowiednie procedury majace
    zapewnic opieke przez ten moment.

    Przyklady:
    - jedna z woznych wchodzi do sali na te 5 minut.
    - jedna ze starszych uczennic przy otwartych drzwiach z sali
    - pedagog, higienistka ( o ile jest), nauczyciel w-f ktory moze starsze
    zostawic bez opieki na 10 minut.

    chyba nie jest to niewykonalne?

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 15. Data: 2004-04-25 23:12:11
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    sebol wrote:

> [...]
    > - jedna ze starszych uczennic przy otwartych drzwiach z sali
    > - pedagog, higienistka ( o ile jest), nauczyciel w-f ktory moze starsze

    Oczywiście, że jest. I tu w dupę powinien dostać dyrektor szkoły, jeżeli
    to do tej pory nie jest rozwiązane zarządzeniem dyrektora.

  • 16. Data: 2004-04-26 10:45:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > A co to znaczy "pozostawić dzieci bez opieki"?

    No nie wiesz? Wychodzisz i zamykasz drzwi z drugiej strony.

    > Teoretycznie? A praktycznie jak to funkcjonuje?

    Praktycznie to nauczyciel normalnie wychodzi i zostawia dzieci.

    Pedagog jest cały czas
    > dostępny, pełni dyżur taki, czy jak?

    Pedagog jest dostępny, siedzi sobie w swoim gabinecie i czeka, aż go ktoś
    poprosi o chwilowe zastępstwo, ewentualnie o rozwiązanie problemu z
    uczniem.

    krys

  • 17. Data: 2004-04-26 11:40:23
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    sebol <i...@a...pl> napisał(a):

    > Jezeli nauczyciel wyjdzie za potrzeba ( niestety czasem
    > musi) to problemem dyrekcji jest wprowadzic odpowiednie procedury majace
    > zapewnic opieke przez ten moment.

    Czy Twoim zdaniem opieka nad dzieckiem to wyłącznie trzymanie go w zasięgu
    wzroku?
    Co z uczniem, który sam pójdzie do ubikacji - jest pod opieką, czy nie?
    Co z uczniami podczas zwiadu terenowego lub gry terenowej w lesie?

    > - jedna ze starszych uczennic przy otwartych drzwiach z sali

    Co to znaczy "starszych"? Od jakiego wieku uczennica może być sama, od
    jakiego wieku może sprawować nadzór nad zachowaniem młodszych uczniów?

    > nauczyciel w-f ktory moze starsze zostawic bez opieki na 10 minut.

    Od jakiego wieku już może zostawić?

  • 18. Data: 2004-04-26 18:13:09
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No nie wiesz? Wychodzisz i zamykasz drzwi z drugiej strony.

    Czyli jak mój 10-latek odrabia lekcje w swoim pokoju, nie mogę iść do kuchni
    wrzucić coś na ruszt?

  • 19. Data: 2004-04-27 10:37:21
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > Czy Twoim zdaniem opieka nad dzieckiem to wyłącznie trzymanie go w zasięgu
    > wzroku?

    Mówimy o klasach I - III? No to sorry, ale wychodzi na to, że nauczyciel nie
    ma prawa pozostawić dzieci bez bezpośredniej opieki. Dlatego organizowane
    są procesje po szkołach, kiedy np. trzeba część dzieci przekazać na
    świetlicę, czy do stołówki szkolnej - pod opiekę innego nauczyciela.
    W takim przypadku, nawet, jeśli wydarzy się wypadek, nauczyciel ma czyste
    sumienie - natomiast jeśli mojemu dziecku przydarzyłoby się coś podczas
    nieobecności nauczyciela - wyciągałabym wszelkie konsekwencje, bo nie
    dopełnił obowiązku.

    > Co z uczniem, który sam pójdzie do ubikacji - jest pod opieką, czy nie?

    Dzieci chodzą parami;-) Poza tym zawsze można zorganizować z maluchami
    wycieczkę do WC.

    > Co z uczniami podczas zwiadu terenowego lub gry terenowej w lesie?

    Takie maluchy to zazwyczaj chodzą parami za rączkę, dopóki nie nauczą się
    być w zasięgu wzroku nauczyciela. Poza tym dla własnego bezpieczeństwa
    nauczyciel powinien wybrać taki teren, żeby dzieci mu się nie
    pogubiły/potopiły/powpadały do rozpadlin.

    krys

  • 20. Data: 2004-04-27 11:20:15
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    krys pisze:

    Roman:

    > Dzieci chodzą parami;-)

    Więc wystarczyłoby odwrócić sytuację, zadbać o to, żeby w klasie była
    parzysta liczba dzieci i nauczyciel może spokojnie pójść do WC ;-)

    > Poza tym zawsze można zorganizować z maluchami wycieczkę do WC.

    Czy to aby nie przesada? Na tych wycieczkach zejść może pół dnia lekcyjnego -
    wystarczy, że każdemu zachce się siusiu o innej porze ;-) W naszym
    przedszkolu do WC same chodzą już 4-latki.

    --
    PozdrawiaM