  • 31. Data: 2004-04-29 11:11:33
    Temat: Re: Czy pracownik ma prawo wyjść do ubikacji?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > Załóżmy, że jestem dziadkiem zaciągającym zobowiązania opieki nad cudzym
    > dzieckiem i dotyczy mnie art. 354 kc - jak nauczyciela.
    > Mogę zostawić wnuczka w jego pokoju?

    Możesz, ale jak mu się coś stanie, to módl się, żeby rodzice nie zechcieli
    pociągnąć Cię do odpowiedzialności.

    > Czy Twoje wrażenie podeprzesz jakąś podstawą prawną?

    Nie. Jeśli sama sprawuję opiekę nad własnym dzieckiem - sama poniosę
    konsekwencje zaniedbań - także te prawne.
    Jeśli swoje dziecko muszę (obowiązek szkolny) powierzyć pod opiekę osób
    trzecich konsekwencje będę wyciągać wobec nich.
    To chyba logoiczne i nie muszę znać wszystkich dostępnych kodeksów?

    krys

  • 32. Data: 2004-04-29 11:18:33
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > Z jakiego przepisu to wynika?

    Nie wiem, wiem to od nauczycieli uczących w tych klasach. Sami na złość
    sobie chyba tego nie wymyślili? Być może jest to wewnętrzne zarządzenie
    dyrektorów, ale nie wydaje mi się, żeby nagle dyrektorzy w różnych miastach
    wpadli na ten sam pomysł.

    Zresztą, chyba Ty inicjowałeś wątek, skąd więc przyszedł Ci taki pomysł do
    głowy?
    Ja tylko zasugerowałam, że może chodzić o nie pozostawianie dzieci bez
    opieki.

    krys

  • 33. Data: 2004-04-29 21:09:24
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Możesz, ale jak mu się coś stanie, to módl się, żeby rodzice nie zechcieli
    > pociągnąć Cię do odpowiedzialności.

    Przyznam, że troszkę się uśmiałem :-))

> [...]
    > trzecich konsekwencje będę wyciągać wobec nich.
    > To chyba logoiczne i nie muszę znać wszystkich dostępnych kodeksów?

    Akurat znajomość Kodeksu wykroczeń, konkretnie art. 106 bardzo by tu
    pomogła ;-)

  • 34. Data: 2004-04-29 21:11:06
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie wiem, wiem to od nauczycieli uczących w tych klasach. Sami na złość
    > sobie chyba tego nie wymyślili?

    Nauczyciele są w błędzie.

  • 35. Data: 2004-05-01 15:48:05
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > Przyznam, że troszkę się uśmiałem :-))

    Tu nie ma nic do śmiacia;-)), chociaż faktycznie, zawieruszył mi się
    emotikon.

    > Akurat znajomość Kodeksu wykroczeń, konkretnie art. 106 bardzo by tu
    > pomogła ;-)

    Nie bój nic, jak zajdzie potrzeba, to już ja odpowiednie paragrafy sobie
    spokojnie znajdę... Ale liczę na to, że jednak nie będę musiała.

    krys