    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy pracownik ma prawo wyjść do ubikacji?
    Date: Tue, 27 Apr 2004 12:37:21 +0200

    Roman G. wrote:

    > Czy Twoim zdaniem opieka nad dzieckiem to wyłącznie trzymanie go w zasięgu
    > wzroku?

    Mówimy o klasach I - III? No to sorry, ale wychodzi na to, że nauczyciel nie
    ma prawa pozostawić dzieci bez bezpośredniej opieki. Dlatego organizowane
    są procesje po szkołach, kiedy np. trzeba część dzieci przekazać na
    świetlicę, czy do stołówki szkolnej - pod opiekę innego nauczyciela.
    W takim przypadku, nawet, jeśli wydarzy się wypadek, nauczyciel ma czyste
    sumienie - natomiast jeśli mojemu dziecku przydarzyłoby się coś podczas
    nieobecności nauczyciela - wyciągałabym wszelkie konsekwencje, bo nie
    dopełnił obowiązku.

    > Co z uczniem, który sam pójdzie do ubikacji - jest pod opieką, czy nie?

    Dzieci chodzą parami;-) Poza tym zawsze można zorganizować z maluchami
    wycieczkę do WC.

    > Co z uczniami podczas zwiadu terenowego lub gry terenowej w lesie?

    Takie maluchy to zazwyczaj chodzą parami za rączkę, dopóki nie nauczą się
    być w zasięgu wzroku nauczyciela. Poza tym dla własnego bezpieczeństwa
    nauczyciel powinien wybrać taki teren, żeby dzieci mu się nie
    pogubiły/potopiły/powpadały do rozpadlin.

    krys