  • 1. Data: 2004-04-23 19:13:41
    Temat: czy ogloszenie jest przestepstwem?
    Od: "MX" <b...@e...com>

    Zawsze mnie zastanawiala jedna rzecz:
    Z tego co wiem dany czyn moze byc klasyfikowany jako przestepstwo dopiero po
    jego dokonaniu.
    Co jest w wypadku gdy ktos zamieszcza ogloszenie ktore jednoznacznie
    wskazuje na chec popelnienia przestepstwa ? np. ogloszenie w stylu "kupie
    heroine" lub
    "sprzedam kradziony rower" (zakladajac ze autor podchodzi do tego w miare
    powaznie). Czy samo zamieszczenie ogloszenia o takiej tresci jest
    przestepstwem lub wykroczeniem?
    Czy narusza to prawo w jakikolwiek sposob ? (zakladajac ze miejsce gdzie owo
    ogloszenie jest zamieszczane (np. grupa dyskusyjna) nie przewiduje zadnych
    ograniczen w swoim regulaminie)

    Pytanie moze malo inteligentne, ale prawnikiem nie jestem a ciekawi mnie
    to...

    MX

  • 2. Data: 2004-04-23 20:54:01
    Temat: Re: czy ogloszenie jest przestepstwem?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    MX wyskrobał(a):
    > Zawsze mnie zastanawiala jedna rzecz:
    > Z tego co wiem dany czyn moze byc klasyfikowany jako przestepstwo dopiero
    > po jego dokonaniu.

    Nie zawsze. W przypadków niektórych czynów zabronionych karalne jest już
    samo przygotowanie do ich popełnienia o ile ustawa tak stanowi, np. zamach
    stanu czy fałszerstwo pieniędzy.

> [...]
    > Czy narusza to prawo w jakikolwiek sposob ? (zakladajac ze miejsce gdzie
    > owo ogloszenie jest zamieszczane (np. grupa dyskusyjna) nie przewiduje

    Nie jest to karalne, ale może wzbudzić zainteresowanie organów ścigania.

    --
    Bartek Gliniecki