  • 1. Data: 2004-04-23 20:12:13
    Temat: Czy pracownik ma prawo wyjść do ubikacji?
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nauczyciele klas 1-3 prowadzą zajęcia bez dzwonków - kształcenie
    zintegrowane.
    Zarządzeniem naszego kuratorium dyrektorzy zostali zobowiązani do wydania
    zakazów dotyczących możliwości wyjścia nauczyciela przez cały ten czas do
    ubikacji.

    Czy PIP miałaby tu coś do powiedzenia?

  • 2. Data: 2004-04-23 20:25:50
    Temat: Re: Czy pracownik ma prawo wyjść do ubikacji?
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Czy PIP miałaby tu coś do powiedzenia?
    TAK
    IMHO - psychiatra również mógłby się wypowiedzieć.
    K.

  • 3. Data: 2004-04-23 21:51:07
    Od: "Owca" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c6btat$55l$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zakazów dotyczących możliwości wyjścia nauczyciela przez cały ten czas do

    Mialaby przpomnijmy sobie sprawe sklepu w Szczecinie "Geant" gdzie kasjerki
    byly zmuszane do nieopuszczania swoich stanowisk podczas pracy. Sprawa malo
    brakowalo wyladowalaby w sadzie ale doszlo do ugody.

    Ciezko powiedziec jesli nauczyciele nie mieli wplywu na ta decyzje moim
    zdaniem jest to lamanie prawa ale jakiego tego juz nie wiem za mlody jestem.

    Pozdrawiam
    Pawel "Owca" Sobczyk

  • 4. Data: 2004-04-24 21:41:23
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Roman G. wrote:

> [...]
    > zakazów dotyczących możliwości wyjścia nauczyciela przez cały ten czas do

    w KP nie ma wprost prawa do lania co 15 minut ani drapania sie po głowie
    jak swędzi - jest za to sporo paragafów o godności i rzetelności. Na
    pewno nauczyciel moze wyjsc bez obwy za potrzebą. Jakby były jakieś
    problemy bez najmniejszych problemów wygra sprawę w sądzie - ośmieszając
    przy okazji dyrektora. Poza tym od czego ma związki zawodowe? jak im o
    tym wspomni to będą sie wydzierać w niebogłosy.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-04-25 07:28:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 24. kwietnia 2004 23:41 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane sebol:

> [...]
    > przy okazji dyrektora. Poza tym od czego ma związki zawodowe? jak im o
    > tym wspomni to będą sie wydzierać w niebogłosy.

    No dobrze, ale co wtedy z dziećmi? Powiedzmy, że jeden wyskoczy oknem, inny
    wbije cyrkiel w oko kolegi itp. Tu nie chodzi o sytuację w stylu ,,nie
    obsłużę klienta'', ale o ,,nie dopilnuję czyjegoś bezpieczeństwa''. Tak
    jakby np. ochroniarz zszedł z posterunku do kibla, a wtedy zabito by
    chronionego Wodza Narodu. Albo chirurg zostawił otwartego pacjenta w
    trakcie operacji.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-04-25 07:45:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > Zarządzeniem naszego kuratorium dyrektorzy zostali zobowiązani do wydania
    > zakazów dotyczących możliwości wyjścia nauczyciela przez cały ten czas do
    > ubikacji.

    Jesteś pewny, że to zostało tak sformułowane, a nie "zakaz pozostawienia
    dzieci z klas I - III bez opieki?" Bo u nas teoretycznie na takie wyjście
    jest do dyspozycji pedagog szkolny, który pilnuje dzieci podczas chwilowej
    nieobecności nauczyciela.

    krys

  • 7. Data: 2004-04-25 09:00:44
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No dobrze, ale co wtedy z dziećmi?

    Nad dziećmi powyżej 7.r.ż. (art. 106 kw.) można sprawować opiekę w sposób
    niebezpośredni, na przykład wydając im polecenie, jak mają się zachowywać i
    co robić.

    > Powiedzmy, że jeden wyskoczy oknem, inny wbije cyrkiel w oko kolegi itp.

    Zgodnie z teorią przeciętnej przyczynowości nie są to zwyczajne następstwa
    działania nauczyciela i nie wynikają z niewłaściwego sprawowania opieki.
    Mało prawdopodobnych zdarzeń, nadzwyczajnych skutków swojego działania, bądź
    zaniechania nie masz obowiązku przewidywać, tym bardziej nie ponosisz za to
    odpowiedzialności.

  • 8. Data: 2004-04-25 09:11:50
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Roman G. wrote:

> [...]
    > zaniechania nie masz obowiązku przewidywać, tym bardziej nie ponosisz za to

    Twoja teoria jest piękna do momentu w którym jedno dziecko wybije
    drugiemu oko podczas twojego pobytu w kiblu.
    Wowczas media, rodzice i prokuratura powiesza cie bez wzglednu na twoja
    teorie.
    Nie twierdze, ze nauczyciel nie ma prawa wyjsc do kibla. Zarzadzenie
    kuratorium jest bzdurne. Nauczyiel ma zapewniac nieprzerwana opieke, a
    jak to jest zorganizowane w klasach 1-3 zalezy od dyrektora szkoly.

  • 9. Data: 2004-04-25 11:11:44
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> napisał(a):

    > Twoja teoria jest piękna

    Nie jest to moja teoria.

    > do momentu w którym jedno dziecko wybije
    > drugiemu oko podczas twojego pobytu w kiblu.
    > Wowczas media, rodzice i prokuratura powiesza cie bez wzglednu na twoja
    > teorie.

    Pótora roku temu "Wyborcza" opisywała wypadek w północnej Polsce.
    Nauczycielka drugiej klasy wyszła do ubikacji, jeden uczeń uderzył drugiego
    w głowę, pozornie nic się nie stało, ale kiedy pani wróciła i dalej
    prowadziła lekcję, dziecko spadło z krzesła i umarło. Nauczycielka nie miała
    nwwet postawionych zarzutów. Nieszczęśliwy wypadek, mimo normalnie
    sprawowanej opieki.

  • 10. Data: 2004-04-25 11:12:39
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> napisał(a):