  • 31. Data: 2005-10-04 18:27:37
    Temat: Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhugov$4dd$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> pisze:

    > He he, a co jak się nie wyprowadzi na żądanie? I tu patrz punkt poprzedni.
    > może iśc do sądu, dostać wyrok, może z wyrokiem iśc do komornika,
    > komornik wyrok wykona, tylko pies leży pogrzebany w tym, że nie ma
    > eksmisji na bruk.
    Nie ma mowy o eksmisji, bo jej w ogóle oficjalnie nie ma w tym lokalu. Jak
    można kogoś eksmitować skądś gdzie go nie ma?

    Jotte

  • 32. Data: 2005-10-04 18:27:40
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhts9l$l9v$6@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> pisze:

    > Właścicielem mieszkania ona nie jest. Prawo mieszkać tam ma.
    Może jestem tępy, ale ni cholery tego właśnie prawa pojąć nie mogę.
    A jak mąż będzie miał np. dwa mieszkania to ma prawo mieszkać w każdym?

    Jotte

  • 33. Data: 2005-10-04 18:57:41
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 04 Oct 2005 13:09:14 -0500, *witek* <news:dhuggc$34l$1@inews.gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Nic z tego powyższego własnie nie wynika.
    > Ma prawo sprzedać mieszkanie bez zgody małżonki, ale razem z nią.

    Na sprawie rozwodowej małżonki proszą sąd o ustalenie kto w tym mieszkaniu
    po rozwodzie zostaje i na ogół wywalani są panowie. Panie z dziećmi zostają.
    Jeśli mieszkanie było ex małżonka, to sąd ustala jaką kwotę (i w jakim
    terminie) ma ta kobieta spłacić byłemu już małżonkowi i daje temu panu
    konkretny *termin wyprowadzki* z mieszkania.

    Koniec tematu z panów strony (!) i mącenia ludziom w głowach.

    --
    Kaja

  • 34. Data: 2005-10-04 19:29:18
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konkretny *termin wyprowadzki* z mieszkania.
    >
    > Koniec tematu z panów strony (!) i mącenia ludziom w głowach.

    Ja nie jestem panem, wiec mam nadzieje, ze moge jeszcze kontynuowac.

    Sytuacja, o jakiej mowisz ma miejsce, gdy istnieje wspolwlasnosc mieszkania.
    Gdy malzonkowie je wynajmowali (a umowa najmu zostala zawarta po slubie),
    wywala sie jednego bez placenia mu czegos z tego tytulu (ewentualne alimenty
    to co innego). Jesli byla to wspolwlasnosc, to osobie "wywalonej" druga musi
    splacic jej czesc wlasnosci. To prawda, ze w takich przypadkach sądy
    przyznaja mieszkanie zwykle kobiecie, zwlaszcza, jak dzieci zostaja z nia
    (co ma miejsce w olbrzymiej wiekszosci przypadkow).

    W przypadku, gdy tylko jedna osoba jest wlascicielem mieszkania, sąd moze
    druga wywalic i nie naleza sie temu wywalonemu zadne oplaty mianem
    rekompensaty, bo nie utracil zadnej czesci wlasnego majatku - skonczyla mu
    sie tylko czyjas zgoda na uzytkowanie majatku nalezacego do kogos innego.

    Mysle, ze wazne jest walkowanie tego watku o tyle, ze moze ktos sobie przy
    tej okazji uswiadomi (i uniknie problemow), ze gdy wstepuje w zwiazek
    malzenski, nie staja sie jego wspolwlasnoscia rzeczy nalezace do drugiej
    osoby _przed_ slubem. Kiedy jedna ze stron wnosi do malzenstwa swoje wlasne
    mieszkanie, druga osoba nie nabywa poprzez slub praw wlasnosci do tego
    mieszkania. Mieszkanie jest wspolne i z rownymi prawami tylko wtedy, gdy
    zostanie zakupione juz podczas trwania malzenstwa.

    Zeby mieszkanie wnoszone przez jedna strone do malzenstwa stalo sie prawnie
    wspolne, potrzebne jest spisanie pewnego dokumentu bedacego odwrotnoscia
    rozdzielnosci majatkowej ;). Dlatego, gdy jest sie kobieta planujaca oddac
    sie zyciu rodzinnemu, a nie karierze i wychodzi sie za wlasciciela
    mieszkania nie majac wlasnego lokum lub innego zabezpieczenia finansowego,
    warto taki dokument w romantycznym okresie narzeczenstwa wynegocjowac, bo
    zycie toczy sie roznie, a potem w sytuacji takiej jak opisywana w tym watku
    mozna sie znalezc w bardzo zlym polozeniu przez nie dopilnowanie tego.

    I.

  • 35. Data: 2005-10-04 19:29:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]

    > terminie) ma ta kobieta spłacić byłemu już małżonkowi i daje temu panu
    > konkretny *termin wyprowadzki* z mieszkania.
    Tak, tak, jasne, pani znawczyni...
    Sąd zdecyduje o tym, że rozwodzący się facet ma obowiązkowo sprzedać swoją
    odrębną własność, określi mu nabywcę (była żona), a w dodatku ustali cenę i
    termin realizacji transakcji.
    ROTFL

    > Koniec tematu z panów strony (!) i mącenia ludziom w głowach.
    A jak by tak może koniec z twojej strony?

    Jotte

  • 36. Data: 2005-10-04 20:09:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > Mieszkanie jest wspolne i z rownymi prawami tylko wtedy, gdy
    > zostanie zakupione juz podczas trwania malzenstwa.
    Tu się mylisz. Jeżeli jeden z małżonków zakupi _po_ zawarciu małżeństwa
    (nawet jeśli stanowi ono wspólnotę majatkową) np. mieszkanie, samochód itp.
    dobra, ale posiada dokumenty świadczące, iż nabył je ze środków posiadanych
    przed ślubem, to również stanowią one jego majątek odrębny.

    Jotte

  • 37. Data: 2005-10-04 20:45:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:

    > Nie ma mowy o eksmisji, bo jej w ogóle oficjalnie nie ma w tym lokalu. Jak
    > można kogoś eksmitować skądś gdzie go nie ma?

    Co to dla ciebie znaczy oficjalnie mieszka?
    Liczy się stan faktyczny. Jeśli mieszka faktycznie, tam znajdują sie jej
    rzeczy to oficjalnie czy nie, nie ma żadnego znaczenia.

  • 38. Data: 2005-10-04 20:47:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:dhts9l$l9v$6@inews.gazeta.pl witek

    > Może jestem tępy, ale ni cholery tego właśnie prawa pojąć nie mogę.
    > A jak mąż będzie miał np. dwa mieszkania to ma prawo mieszkać w każdym?

    Ma prawo mieszkać tam gdzie faktycznie mieszkała do tej pory i wyrzucić
    ją może tylko komornik, niezależnie od faktu kto jest włascicielem
    mieszkania.

  • 39. Data: 2005-10-04 20:58:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Bo je gość kupił z własnych środków przed ślubem i stanowi ono majątek
    > odrębny.

    to wyjaśnijmy może sobie co rozumiesz przez posiadanie...
    podpowiem, że nie ma to nic wspólnego z prawem do mieszkania, a jest
    pewnym stanem faktycznym

    KG

  • 40. Data: 2005-10-04 20:59:27
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhupoj$inq$3@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> pisze:

    > Ma prawo mieszkać tam gdzie faktycznie mieszkała do tej pory i wyrzucić
    > ją może tylko komornik, niezależnie od faktu kto jest włascicielem
    > mieszkania.
    Co to znaczy faktycznie mieszkała? Jak długo, na jakiej podstawie, jakie są
    wg Ciebie zasady tego mechanizmu )o ile on w ogóle istnieje)?
    Wystarczy gdzieś faktycznie pomieszkać jakiś czas (jaki?) i tylko komornik
    może wyrzucić, niezależnie od tego czyj jest lokal?

    Jotte