  • 1. Data: 2005-10-03 17:12:44
    Temat: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania?
    Od: "Jarek Ossowski" <a...@s...pl>

    Witam,

    Sytuacja wygląda następująco: jest sobie pewne małżeństwo. Mają rocznego synka.
    Mieszkają w jednym mieszkaniu ale żona nie jest w nim zameldowana. To samo się
    tyczy dzieciaka. Kilka dni temu mąż wywalił swoję żonę i dziecko z mieszkania.
    Moje pytanie brzmi: czy miał do tego prawo? Jeśli nie to pod jaki paragraf można
    coś takiego podciągnąć? Proszę o szybką odpowiedź bo sprawa jest dosyć napięta i
    pilna. Dzięki z góry za pomoc.

    --
    Z poważaniem,
    Jarek Ossowski

  • 2. Data: 2005-10-03 17:56:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarek Ossowski wrote:
> [...]
    > coś takiego podciągnąć? Proszę o szybką odpowiedź bo sprawa jest dosyć napięta i

    Nie miał prawa. Proponuję wynając jakiekolwiek mieszkanie i wraz z
    adwokatem pofatygować się do sądu po zwrot kosztów wynajęcia mieszkania
    do czasu umożliwienia powtórnego sprowadzenia się do mieszkania.

  • 3. Data: 2005-10-03 18:26:40
    Od: "Jarek Ossowski" <a...@s...pl>

    witek wrote:
> [...]
    > adwokatem pofatygować się do sądu po zwrot kosztów wynajęcia
    > mieszkania do czasu umożliwienia powtórnego sprowadzenia się do

    OK a jaki jest na to paragraf?

  • 4. Data: 2005-10-03 18:41:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jarek Ossowski wrote:

    > OK a jaki jest na to paragraf?

    Będę strzelać - coś w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym. Ściągnij sobie z
    sieci i poszukaj.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-10-03 18:48:06
    Od: "Jarek Ossowski" <a...@s...pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Będę strzelać - coś w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym. Ściągnij
    > sobie z sieci i poszukaj.

    OK dzięki wielkie, tak też zrobię. Wkurzyłem się ostro sytuacją, w jakiej
    znalazła się moja koleżanka i chce za wszelką cenę jej pomóc i nie dopuścić,
    żeby temu debilowi uszło to na sucho...

  • 6. Data: 2005-10-03 18:54:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Będę strzelać - coś w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym. Ściągnij sobie z
    > sieci i poszukaj.

    tylko ściągnij aktualny
    art.28[1]

    KG

  • 7. Data: 2005-10-03 19:06:32
    Od: "Jarek Ossowski" <a...@s...pl>

    kam wrote:
    > tylko ściągnij aktualny
    > art.28[1]

    Patrz! Dokładnie ten sam art. i paragraf wyłuskałem jako odpowiedni z kodeksu.
    Brzmi on następująco:

    "Art. 28. § 1. Jeżeli jeden z małżonków pozostających we wspólnym pożyciu nie
    spełnia ciążącego na nim obowiązku przyczyniania się do zaspokajania potrzeb
    rodziny, sąd może nakazać, ażeby wynagrodzenie za pracę albo inne należności
    przypadające temu małżonkowi były w całości lub w części wypłacane do rąk
    drugiego małżonka."

    Czyli jesteśmy, że tak powiem, w domu.

  • 8. Data: 2005-10-03 19:21:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jarek Ossowski napisał(a):
> [...]
    > przypadające temu małżonkowi były w całości lub w części wypłacane do rąk

    nie, chodzi mi o następny artykuł - dotyczący wspólnego mieszkania

    KG

  • 9. Data: 2005-10-03 19:35:09
    Od: "Jarek Ossowski" <a...@s...pl>

    kam wrote:
    > nie, chodzi mi o następny artykuł - dotyczący wspólnego mieszkania

    Faktycznie. Czyli generalnie oba są przydatne bo ten Twój uprawnia drugiego
    współmałżonka do zamieszkiwania w mieszkaniu nawet jeśli nie jest zameldowany
    natomiast mój mówi jakie sankcje mogą zostać nałożone, jeśli jedna ze stron
    zostanie wyrzucona z mieszkania czyli straci możliwość zaspokajania potrzeb
    rodziny.

  • 10. Data: 2005-10-03 20:00:59
    Temat: Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhs03d$b6e$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > nie, chodzi mi o następny artykuł - dotyczący wspólnego mieszkania
    Co konkretnie wynika z art. 28^1?
    Oto hipotetyczna: pan A i pani B oboje stanu wolnego, oboje posiadacze
    mieszkań własnościowych, postanawiają zawrzeć związek małżeński. Ich
    mieszkania, nabyte przed ślubem stanowią oczywiście, majatek odrębny każdego
    z małżonków. Małżeństwo zamieszkuje w lokalu należącym do pana A (powiedzmy,
    że pani B się nie melduje, ale to raczej bez znaczenia).
    Pani B mając wyłączne prawo do dysponowania swoim majątkiem odrębnym zbywa
    mieszkanie (ciągle zamieszkując u małżonka, pana A), zaś uzyskane środki
    przeznacza i zużywa w całości na cele własne.
    W efekcie pani B nie posiada jakichkolwiek praw do jakiegokolwiek lokalu
    mieszkalnego.
    Czyżby w tym momencie pan A nie miałby prawa do podobnie swobodnego
    rozporządzenia własnym majątkiem odrębnym (mieszkaniem) i wyproszenia
    małżonki pod most?

    Jotte