  • 1. Data: 2005-10-03 17:39:01
    Temat: Re: GNU GPL - demo
    Od: cybor <c...@w...pl>

    Mon, 3 Oct 2005 15:34:13 +0000 (UTC), na pl.comp.os.advocacy, Dominik
    'Rathann' Mierzejewski napisał(a):

    > Date: Mon, 3 Oct 2005 17:14:56 +0200
    > From: cybor

    > Jeśli użyjesz źródeł tamtej aplikacji w swojej. Poczytaj ze zrozumieniem.
    > A poza tym NTG. FUT: psp.
    Dobra rzucę okiem na soc, ale tu chciałbym zakończyć skoro już się ciągnie
    temat... tak jakoś advocacy skojarzyło mi się z zawiłościami prawnymi,
    choćby i GNU GPL
    Czytam (staram się czytać ze zrozumieniem :)), wiem że jak dołączę kawałek
    źródeł to zrozumiałe, ale dołączam biblioteki które też powstały ze źródeł
    udostępnionych na GPL implikuje że i biblioteka jest też na GPL.
    Więc problem pozostaje.
    --
    pozdrawiam
    cybor, odpowiadając na e-mail usun "g" z adresu

  • 2. Data: 2005-10-04 06:33:23
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > źródeł to zrozumiałe, ale dołączam biblioteki które też powstały ze źródeł
    > udostępnionych na GPL implikuje że i biblioteka jest też na GPL.

    Nie widze calego wątku Ale generalnie czym innym jest poslugiwanie sie
    programem/bibliotekami na licencji GNU GPL a czym innym
    uzywanie ich zrodlel we wlasnym produkcie. W pierwszym przypadku program nie musi byc
    GNU GPL w drugim tak.

    Uzycie biblioteki (np takiej jak GTK+ choc tam jest troch inna licencja) jest
    traktowane tak jak uzycie np jakiegos
    programiku/exeka. I ten programik mozesz wlaczyc do swojego projektu iwywolac exce
    czy jakos tak (zalezy od jezyka) i twoj
    prjekt nie musi byc GNU GPL. Ale jezeli uzyjesz bezposrednio zrodel (wkleisz dow
    swojego programu "tekst" ) - to musi

    A.