  • 21. Data: 2013-10-25 09:02:36
    Temat: Re: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-25, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Odkładając 800 zł przez 40 lat, średnio na lokatach 4% uzbieramy: 865941.10 zł

    [...]

    Autokorekta - wyniki podałem dla średnio 4.5% w skalu roku przez cały okres,
    nie dla 4%.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2013-10-25 09:42:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-24 22:06, sqlwiel pisze:

    > Nie. Policz dokładnie. Załóż sobie jakiś-tam sensowny poziom inflacji
    > (może być stały) i nieco wyższe od niego % depozytów. (Tak jest od 20
    > lat.) Użyj % składanego. Szczęka Ci opadnie.

    Poza tym - kto powiedział, że koniecznie trzeba oszczędzać w złotych
    polskich?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2013-10-25 09:51:01
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 25.10.2013 09:42, Liwiusz wrote:

    > Poza tym - kto powiedział, że koniecznie trzeba oszczędzać w złotych
    > polskich?

    ...jak mozna w zlotych sztabkach na ten przyklad ;)

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 24. Data: 2013-10-25 09:56:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 09:42:36 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Poza tym - kto powiedział, że koniecznie trzeba oszczędzać w złotych
    > polskich?
    Weż teraz powiedz takiemu "ochtroniarzowi" czy innemu budowlańcowi że praca na umowe
    o dzieło to dla niego same korzyści. Przeciez zaoszczędzone na zusie pieniądze moze
    zainwestować niekoniecznie w złotych polskich i będzie miał emeryturę jak ta lala;)
    Wszystko ladnie pięknie wygląda tylko że w praktyce dzięki umową śmieciowym
    przeciętny pracownik(jesli można tak nazwać osobę zatrudnioną na umowe śmieciową" nic
    nie zyskuje nic nie oszczedza itp.

  • 25. Data: 2013-10-25 10:09:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-25 09:56, Kris pisze:
> [...]
    przeciętny pracownik(jesli można tak nazwać osobę zatrudnioną na umowe śmieciową" nic

    Tylko dla takiego pracownika alternatywą nie jest umowa o pracę, tylko
    brak pracy.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2013-10-25 10:29:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 10:09:10 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Tylko dla takiego pracownika alternatywą nie jest umowa o pracę, tylko
    > brak pracy.
    W dzisiejszych warunkach tak. W "normalnych" pracodawca miałby wybór ryzykowac
    zatrudnieniem na czarno lub umowa o prace. A ryzyko powinno byc duże wg mnie.
    Tu gdzie mieszkam działaja 4 agencje ochrony.
    3 póki co zatrudniaja ochroniarzy na umowy śmieciowe itp, jedna robiła tak samo
    gdzieś do połowy 2012roku. W pierwszej połowie 2012 roku przegieła z cięciem stawek i
    "pracownicy" zmobilizowali się i polecieli do PIP.
    PIP przetrzepał ich totalnie i uwierz mi że teraz już na smieciowe umowy nie
    zatrudniaja. Najniższa krajowa ale na umowe o pracę. I kurcze nawet nadgodziny płaca.
    Widac się da.Najniższa krajowa to teraz coś koło 1200zł na reke.
    Ci na umowy śmieciowe dostaja 4,5zł na reke. Normalnie szczęściarze, tyle kasy
    uratowane przed ZUSem i na emeryturkę mogą sobie sami odkładac inwestując
    niekoniecznie w pln.;)

  • 27. Data: 2013-10-25 10:32:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-25 10:29, Kris pisze:
> [...]
    uratowane przed ZUSem i na emeryturkę mogą sobie sami odkładac inwestując

    Ochroniarze zatrudnieni na umowy śmieciowe to często emeryci bądź
    renciści, dla nich to dodatek a nie podstawowa pensja, więc inaczej
    traktują takie coś...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 28. Data: 2013-10-25 10:43:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 10:32:35 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:
    > Ochroniarze zatrudnieni na umowy śmieciowe to często emeryci bądź
    > renciści,
    Też(szczególnie w tzw patrolach i konwojach sa to 40-50 letni emeryci mundurowi) ale
    na tzw strózówkach sa to najczęściej osoby z grupą inwalidzką bez świadczeń.

  • 29. Data: 2013-10-25 10:48:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-25 10:09, Liwiusz pisze:
    > Tylko dla takiego pracownika alternatywą nie jest umowa o pracę, tylko
    > brak pracy.

    Ja tam do umów śmieciowych nic nie mam. Jak się dowiedziałem jaką
    emeryturę prognozuje mi ZUS to jestem pewien że z mocy ustawy (minimum
    siakie czy owakie) będę musiał dostać i tak większe.
    Całą motywacja do umowy i pracę mi opadła :-).
    Gdybym zarabiał średnią krajową i więcej to miałoby jakiś sens.
    Generalnie muszę sobie zorganizować ubezpieczenie + jak największa kasa
    na rękę.

    Ale... jeśli ktoś na śmieciowej pracuje normalnie jak na o pracę
    (miejsce, godziny, nadzór...) to trzeba do jasnej cho... przestrzegać
    obowiązującego prawa i z mocy prawa ma to być umowa o pracę. Jak nie to
    kara aż w pięty pójdzie!!!

  • 30. Data: 2013-10-25 11:10:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 10:48:13 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]
    > (miejsce, godziny, nadzór...) to trzeba do jasnej cho... przestrzegać
    > obowiązującego prawa i z mocy prawa ma to być umowa o pracę. Jak nie to
    Dokładnie tak.