  • 31. Data: 2013-10-25 11:30:45
    Temat: Re: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-10-25, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Też(szczególnie w tzw patrolach i konwojach sa to 40-50 letni emeryci mundurowi)
    ale na tzw strózówkach
    > sa to najczęściej osoby z grupą inwalidzką bez świadczeń.

    No czekaj. To w końcu umowy śmieciowe, czy grupa inwalidzka? Bo do UoD z PFRONu nie
    dostaniesz
    dofinansowania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2013-10-25 11:45:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ochroniarze zatrudnieni na umowy śmieciowe to często emeryci bądź
    > renciści, dla nich to dodatek a nie podstawowa pensja, więc inaczej
    > traktują takie coś...

    Masz idealistyczne podejscie do zycia...
    Znam przynajmniej kilku gdzie ochrona to podstawowe zródlo utrzymania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 33. Data: 2013-10-25 12:32:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 11:30:45 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer
    napisał:
    nie dostaniesz
    Co do PFRON to nie wiem jak jest z dofinasowaniem.
    Wiem z praktyki że firmy ochroniarskie zatrudniaja przewaznie na umowy smieciowe. Ale
    faktycznie w ogłsozeniach piszą że preferują kandydatów z grupą inwalidzką. I znam
    conajmniej kilka osób z grupa inwalidzką zatrudnionych na umowy smieciowe.
    Malo tego, zatrudnienie sa w dwóch firmach(firmy powiązane kapitałowo ze soba) w
    jednej firmie na symboliczne 100zł w drugiej wg stawki godzinowej(4,5-5zł/godz)
    Podobno dzięki temu tez sa jakies oszczędności n jakiś tam skaldnikach wynagrodzenia
    dla "pracodawcy".

  • 34. Data: 2013-10-25 13:19:47
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 09:56, Kris pisze:
    > Weż teraz powiedz takiemu "ochtroniarzowi" czy innemu budowlańcowi że praca na
    umowe o dzieło to dla niego same korzyści. Przeciez zaoszczędzone na zusie pieniądze
    moze zainwestować niekoniecznie w złotych polskich i będzie miał emeryturę jak ta
    lala;)
    > Wszystko ladnie pięknie wygląda tylko że w praktyce dzięki umową śmieciowym
    przeciętny pracownik(jesli można tak nazwać osobę zatrudnioną na umowe śmieciową" nic
    nie zyskuje nic nie oszczedza itp.

    Skoro jest głupi, to trudno. Tylko socjaliści chcą go uszczęśliwiać na
    siłę i na cudzy koszt.
    W normalnym społeczeństwie MUSZĄ być ludzie umierający z głodu pod
    mostem i to w światłach reflektorów TVN. Głównie po to, aby inni to
    widzieli "ku przestrodze". Aby innym chciało się oszczędzać, odkładać,
    zainwestować choćby w dzieci czy w inny sposób *POMYŚLEĆ* o przyszłości.

    A tych, którzy nie potrafią - pal licho. Średnia (jakiejkolwiek miary)
    całego społeczeństwa podniesie się, jeśli ich będzie mniej.

    Bo z drugiej strony naturalnym jest, że jeśli taki półmózg ma do wyboru
    z jednej strony (coś tych stron za dużo mi wyszło ;) ) "zadbać",
    pracować, zarabiać, a z drugiej - wyciągnąć łapę po zasiłek, to resztki
    zdrowego rozsądku i czysty racjonalizm podyktują mu "wyciągnij łapę,
    durnie dadzą".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 35. Data: 2013-10-25 13:28:26
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 10:48, z pisze:

    > Całą motywacja do umowy i pracę mi opadła :-).

    I to jest największa zdobycz socjalizmu (i socjału w wydaniu UE)!

    > Ale... jeśli ktoś na śmieciowej pracuje normalnie jak na o pracę
    > (miejsce, godziny, nadzór...) to trzeba do jasnej cho... przestrzegać
    > obowiązującego prawa i z mocy prawa ma to być umowa o pracę. Jak nie to
    > kara aż w pięty pójdzie!!!

    Nie. To durne "prawo" trzeba zmienić.

    Wracam do mojego przykładu półmózga, którego praca nie jest warta
    więcej, niż powiedzmy 1kpln (bo jest półmózgiem, a sił bozia też
    poskąpiła). Mogłby pracować za tego tała, byłby zadowolony, pracodawca
    by go chętnie zatrudniał i płacił mu tała. Ale na 1850/mies to już
    pracodawcę nie stać za pracę słabego półmózga. Więc półmózg bez pracy
    pije jabola, a w najlepszym wypadku naciąga kierowców na "opłatę za
    pilnowanie auta".

    Kolejna zdobycz socjalizmu.

    W uzupełnieniu, w stylu ELC: Praca tylko wg socjalistów jest
    dobrodziejstwem. Według Biblii praca jest karą za grzech pierworodny, po
    wygnaniu z Raju "będziesz pracował w pocie czoła". Jest przekleństwem.
    Cały postęp cywilizacyjny zawdzięczamy nie "Stachanowcom", ale tym
    wszystkim leniom, którzy zamiast zap...ć woleli leżeć i myśleć "jak by
    to zrobić, żeby się mniej narobić". Wynaleźli więc młotek, koło, maszynę
    parową itd. To ci leniwi, a nie ci pracowici.

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 36. Data: 2013-10-25 13:28:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2013 13:19:47 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:
    > A tych, kt�rzy nie potrafi� - pal licho. �rednia (jakiejkolwiek miary)
    > ca�ego spo�ecze�stwa podniesie si�, je�li ich b�dzie mniej.
    Takie pierdoły to możesz pisac Ty, czy mój 42 letni kolega który ma ok 6tys
    "mundurowej" emerytury.
    Mój 63 letni teść (który całe dotychczasowe życie przepracował ale jeszcze prawa do
    emerytury nie ma) i sporo jemu podobnych moga miec troszkę inne zdanie. Może i jak
    piszesz sa durniami bo nie poszli za młodu do kopalni czy innej mundurówki ale coż
    tego cofnąć teraz nie można.

  • 37. Data: 2013-10-25 13:45:01
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 13:28, Kris pisze:

> [...]
    piszesz sa durniami bo nie poszli za młodu do kopalni czy innej mundurówki ale coż

    Czyli Twój teść (zgaduję:) nie może znaleźć pracy, a wieku emerytalnego
    jeszcze nie osiągnął.
    Wyobraź sobie więc, że zlikwidowano ten p...y ZUS i Tobie i Twojej żonie
    zostaje miesięcznie blisko dwa tała w kieszeni. Może też Twoja żona ma
    jeszcze rodzeństwo? Czy w sumie, z tej kasy, nie bylibyście w stanie
    zapewnić teściowi środków do życia? Albo pozwolić mu mieszkać i stołować
    się w Waszym (większym, bo stać Was) domu?

    Czy może wolicie nadal płacić na ten p...y ZUS i pozwalać, żeby to
    urzędnik decydował kiedy i ile teść dostanie z Waszych pieniędzy, a w
    międzyczasie ten urzędnik budował sobie pałace i szkolił się wyjazdowo
    na Majorce, też z Waszych pieniędzy?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 38. Data: 2013-10-25 13:51:34
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 25.10.2013 09:56, Kris wrote:
> [...]
    przeciętny pracownik(jesli można tak nazwać osobę zatrudnioną na umowe śmieciową" nic

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 39. Data: 2013-10-25 13:52:37
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 25.10.2013 10:09, Liwiusz wrote:

    > Tylko dla takiego pracownika alternatywą nie jest umowa o pracę, tylko
    > brak pracy.

    jedna rzecz jest potrzebna - dawac CALOSC wynagrodzenia do reki i ew.
    kwitki ile ma zaplacic do ZUS ile do fiskusa.

    Otworza sie etatowcom oczy, jak poczuja zywa gotowke w rece, a po
    oplatach, pol tej gotowki wyparuje.

  • 40. Data: 2013-10-25 13:56:48
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 25.10.2013 11:10, Kris wrote:
    > Dokładnie tak.

    zaraz, zaraz, za tych ludzi, co podpisuja umowy smieciowe to pod lufa
    przy skroni podpisuja?

    jak sie nie podoba, nie musza, niech poszukaja innego pracodawcy z etatem.

    jak obie strony sie godza - to dlaczego chcesz karac jedna strone?