  • 1. Data: 2013-10-22 17:41:16
    Temat: rozwiązywć za porozumieniem czy wypowiadać?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Czy umowę o pracę na czas nieokreślony lepiej rozwiązać za porozumieniem,
    czy wypowiedzieć?
    Umowa trwa 2lata. Czy (i kiedy) przysługuje mi odprawa?

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2013-10-22 17:45:23
    Temat: Re: rozwiązywć za porozumieniem czy wypowiadać?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 22 Oct 2013 17:41:16 +0200, "yapann" <y...@o...pl> wrote:

    >Czy umowę o pracę na czas nieokreślony lepiej rozwiązać za porozumieniem,
    >czy wypowiedzieć?
    >Umowa trwa 2lata. Czy (i kiedy) przysługuje mi odprawa?
    >

    >Dziękuję.

    To w Polsce PRZYSLUGUJE odprawa?...

    A.L.

  • 3. Data: 2013-10-22 18:26:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@a...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To w Polsce PRZYSLUGUJE odprawa?...

    Przysługuje.
    Ale przy zwolnieniu pracownika przez pracodawce.
    Nie pamietam czy dodatkowym warunkiem była likwidacja stanowiska pracy, czy
    moze zwolnienia grupowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 4. Data: 2013-10-22 18:38:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.L. wrote:

    > To w Polsce PRZYSLUGUJE odprawa?...

    aha

  • 5. Data: 2013-10-22 18:49:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-22 17:45, A.L. wrote:

    > To w Polsce PRZYSLUGUJE odprawa?...

    Czasami - chyba tylko przy zwolnieniach grupowych.

    Shrek.

  • 6. Data: 2013-10-22 20:52:53
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:l46abd$bcc$2@node1.news.atman.pl...
    > Czasami - chyba tylko przy zwolnieniach grupowych.

    nie sądzicie że 'chybanie' mało wnosi?

    "Odprawa pieniężna powinna być wypłacona, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z
    13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
    stosunków pracy pracowników przyczyn niedotyczących pracowników (Dz.U. Nr
    90, poz. 844 ze zm.). Przepis ten stanowi, że w razie rozwiązywania umowy o
    pracę za wypowiedzeniem lub na mocy porozumienia stron, z przyczyn
    niedotyczących pracownika, pracodawca ma obowiązek wypłacić odprawę."

    Wszsytko jest na necie - ale interpetacja prawa nie jest taka oczywista dla
    zjadaczy chleba
    pomoże ktoś kto wie?...

  • 7. Data: 2013-10-23 08:30:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-22 17:41, yapann pisze:
    > Czy umowę o pracę na czas nieokreślony lepiej rozwiązać za
    > porozumieniem, czy wypowiedzieć?
    > Umowa trwa 2lata. Czy (i kiedy) przysługuje mi odprawa?

    Jeśli to Ty wypowiadasz, to odprawa nie przysługuje....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 8. Data: 2013-10-23 08:32:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-22 20:52, yapann pisze:

> [...]
    > obowiązek wypłacić odprawę."
    >
    > Wszsytko jest na necie - ale interpetacja prawa nie jest taka oczywista

    Niedotyczących pracownika, czyli, nie z winy pracownika (wypowiedzenie
    umowy przez pracownika, to jest wina pracownika rozwiązania umowy)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 9. Data: 2013-10-23 23:13:43
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote in message
    > (wypowiedzenie umowy przez pracownika, to jest wina pracownika rozwiązania
    > umowy)

    to nie jest wina - to jedynie pracownik jest rozwiązujacym
    trudno mówić o winie bo ktoś się wyprowadził wygrał w totka czy coś
    Wina to nie to samo co przyczyna.

    poczytaj i daj znać czy potwierdzasz
    dzięki

  • 10. Data: 2013-10-24 08:12:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-23 23:13, yapann pisze:
> [...]
    >
    > to nie jest wina - to jedynie pracownik jest rozwiązujacym
    > trudno mówić o winie bo ktoś się wyprowadził wygrał w totka czy coś

    Ok - szybciej pisałem widać niż myślałem, czasem tak jest, a faktycznie
    - grupa prawnicza, więc użycie niesłownikowe słowa "wina" było naganne -
    moja wina :). Jest to przyczyna dotycząca pracownika, pracownik jest
    inicjatorem wypowiedzenia.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl