  • 1. Data: 2013-10-22 22:18:11
    Temat: Czy PUP ma prawo oferować pracę w oparciu o umowy śmieciowe bądź samozatrudnienie?
    Od: p...@p...onet.pl

    Przeglądając kiedyś oferty pracy na stronie pewnego UP
    zauważyłem, że są wśród nich stanowiska typu
    "doradca ubezpieczeniowy", "doradca klienta"
    i "handlowiec-doradca klienta", czyli oczywista akwizycja
    z wynagrodzeniem prowizyjnym za "wyniki". Przy kilku z nich
    w uwagach znajdują się wymowne adnotacje w stylu
    "własna działalność gospodarcza" bądź "umowa-zlecenie",
    przy innych warunki zatrudnienia nie były
    sprecyzowane (chyba wiadomo dlaczego). Moje pytanie brzmi:
    czy urząd pracy ma prawo składać bezrobotnym tego rodzaju
    propozycje? Pół biedy jeśli chodzi o umowy zlecenie, ale
    co z przypadkiem oferowania działalności zarobkowej w oparciu
    o umowę o dzieło bądź samozatrudnienie, tzn. stawiania
    bezrobotnego zarejestrowanego w UP w sytuacji gorszej
    od tej, w której pierwotnie się znajduje przez pozbawienie
    go ubezpieczenia zdrowotnego? Czy takie praktyki są legalne?

  • 2. Data: 2013-10-22 22:42:40
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-22 22:18, p...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > od tej, w której pierwotnie się znajduje przez pozbawienie
    > go ubezpieczenia zdrowotnego? Czy takie praktyki są legalne?

    Qrwa chłopie z ksiezyca spadłeś w kraju bezprawia to jest normalne ze
    urzad pracy oferuje prace w burdelu albo na kominie. UP to przechowalnie
    debili ktorzy tylko poto tam siedza zeby zainkasowac co miesiac wyplate
    czy sie stoi czy sie lezy 500zl sie nalezy.

  • 3. Data: 2013-10-22 22:46:34
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-22 22:42, LeonKame pisze:

> [...]
    > debili ktorzy tylko poto tam siedza zeby zainkasowac co miesiac wyplate
    > czy sie stoi czy sie lezy 500zl sie nalezy.

    A porpos pytania to te oferty wisza tam tylko proforma
    tak naprawde nikt zadnej pracy nie oferuje tak ze nie martw sie.

  • 4. Data: 2013-10-22 22:50:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-10-22 22:18, p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > od tej, w której pierwotnie się znajduje przez pozbawienie
    > go ubezpieczenia zdrowotnego? Czy takie praktyki są legalne?

    Przy DG brak ubezpieczenia zdrowotnego? Czy Ty aby nie przesadzasz?

    Już nie mówiąc o tym, że z niewiadomych powodów w PL panuje jakiś dziwny
    kult umów "nieśmieciowych". Co to niby dają większe bezpieczeństwo
    socjalne, emerytury i inne cuda-wianki.

    I ludzie kombinują zamiast brać co jest i cieszyć się, że ma się szansę
    na nie wrzucenie całkiem konkretnej części wynagrodzenia w "czarną
    dziurę" pod nazwą ZUS.

    Piotrek

  • 5. Data: 2013-10-22 22:58:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > od tej, w której pierwotnie się znajduje przez pozbawienie
    > go ubezpieczenia zdrowotnego? Czy takie praktyki są legalne?
    He he. Powiem więcej: UP może (prawie) wszystko - najpierw zachęca do
    założenia DG, a jak ją zawiesisz, robi problemy z wypłatą zasiłku.
    Zgodnie z prawem prawo do zasiłku uzyskujesz w tym przypadku dopiero po
    3 miesiącach. Dajmy na to, że zawieszasz DG na 2 miesiące, potem kolejne
    2 miesiące działalność prowadzisz i znów zawieszasz. Czy przysługuje Ci
    zasiłek? Według UP nie, gdyż wyczerpałeś 3 + 3 miesiące wyczekiwania, a
    zasiłek przysługuje Ci np. przez 6 miesięcy. Innymi słowy: przez 6
    miesięcy nie pobierałeś zasiłku, co wyczerpało jednocześnie Twoje prawo
    do zasiłku. Dodam jeszcze, że przy odpowiedniej konfiguracji można te 6
    miesięcy "wyczerpać" np. w 3 ;-)
    Na szczęście odwołanie do wyższej instancji studzi te zapędy i okazuje
    się, że jednak można okresy wyczekiwania wyliczyć normalnie, pytanie
    tylko ile osób odpuści i się nie odwoła.

    Maciek

  • 6. Data: 2013-10-22 23:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > od tej, w której pierwotnie się znajduje przez pozbawienie
    > go ubezpieczenia zdrowotnego? Czy takie praktyki są legalne?

    Ale jakie praktyki?
    Wywiesić ogłoszenie? Zapewne mozna.
    Proponować taką prace i przy jej nieprzyjęciu wyrzucac ze statusu
    bezrobotnego? Na pewno nie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 7. Data: 2013-10-22 23:02:13
    Od: p...@p...onet.pl

    > Przy DG brak ubezpieczenia zdrowotnego? Czy Ty aby nie przesadzasz?

    Przy DG ubezpieczenie zdrowotne jest, ale czy nie jest szczytem
    perfidii oferowanie bezrobotnemu, który teoretycznie
    nie posiada dochodów, żeby bawił się w przedsiębiorcę
    i z własnej kieszeni bulił ZUS? Gdyby miał zamiar
    rozkręcać biznes, to chyba nie rejestrowałby się
    w urzędzie pracy, tylko sam z siebie zakładałby
    działalność gospodarczą.

  • 8. Data: 2013-10-22 23:08:21
    Od: p...@p...onet.pl

    > A porpos pytania to te oferty wisza tam tylko proforma
    >
    > tak naprawde nikt zadnej pracy nie oferuje tak ze nie martw sie.

    Chwilowo ten problem mnie nie dotyczy, ale ciekawi mnie jak to
    wygląda od strony formalnej. Podobno oferty z urzędu nie można
    odrzucić bez bardzo dobrego powodu. Ciekawe co się w takim
    razie dzieje kiedy próbują bezrobotnemu wtrynić umowę
    o dzieło. Przecież jeśli zaakceptuje taką ofertę, to straci
    ubezpieczenie, a jeśli odmówi, to go wykreślą z ewidencji
    i też je straci.

  • 9. Data: 2013-10-22 23:34:13
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-22 23:08, p...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > o dzieło. Przecież jeśli zaakceptuje taką ofertę, to straci
    > ubezpieczenie, a jeśli odmówi, to go wykreślą z ewidencji

    Bierzesz butelke z benzyna i robisz to samo co inni podczas ostatniej
    wojny. Tylko w ten sposob mozna cokolwiek wywalczyc.Jak powiedzial
    medrzec narodu wielki Bolek ja juz swoje wywalczylem teraz wy musicie.

  • 10. Data: 2013-10-23 20:13:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 22:50:30 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:

    > Ju� nie m�wi�c o tym, �e z niewiadomych powod�w w PL panuje jaki�
    >dziwny kult um�w "nie�mieciowych". Co to niby daj� wi�ksze
    >bezpiecze�stwo socjalne, emerytury i inne cuda-wianki.
    > I ludzie kombinuj� zamiast bra� co jest i cieszy� si�, �e ma si�
    >szans� na nie wrzucenie ca�kiem konkretnej cz�ci wynagrodzenia w >"czarn�
    >dziurďż˝" pod nazwďż˝ ZUS
    Ładnie brzmi tylko ma niewiele współnego z rtzeczywistościa.
    Na umowach śmieciowych zyskują jedynie pracodawcy, pracownik i tak dostanie tyle
    samo.