  • 41. Data: 2011-06-22 08:23:44
    Temat: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > No i właśnie dlatego że jest to idiotyzm, to mi się chce.
    >
    > Gdybym przekroczył o ileśtamdziesiąt, to pomimo że byłoby to kilka stów, a
    > teoretycznie są jakieś tam kruczki związane z brakiem uchwalonego
    > rozporządzenia, to by mi się nie chciało.
    > A ponieważ jest to 2km/h i całe pięć dych i jeden punkt, to mi się chce -
    > w imię zasad.

    Kiedyś o 4km/h przekroczyłem
    dostałem 50zł
    ale jak mi to dawał to był jakis taki wystaraszony niepewny ten policjant

    przyjąłem bo nie chciałem dyskutowac i tracić czas na sądy
    a mierzył pistoletem

    ale ciśnienei mi podniosło to też trochę
    bo mogł daćupomnienie

  • 42. Data: 2011-06-22 08:43:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tapatik,

    Wednesday, June 22, 2011, 10:09:33 AM, you wrote:

    [...]

    > To co proponujesz? Likwidację fotoradarów?
    > Są kierowcy, którzy lubią jeździć niebezpiecznie,

    Ale co to ma wspólnego z fotoradarami?

    > i ze względu na wypadki jakie powodują, społeczeństwo chciało by
    > jednak ich "uspokoić".

    Fotoradarami? Jaja sobie robisz?

    > Podpowiem jeszcze w tych wypadkach giną także inni użytkownicy, jadący
    > prawidłowo.

    Nadal to nie ma nic wspólnego z fotoradarami. Podpowiem:
    najidiotyczniejsze przypadki śmierci na drodze, to wiejskie drogi bez
    fotoradarów i pijane towarzycho wracające z dyskoteki.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 43. Data: 2011-06-22 08:53:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-06-21 18:30, Tomasz P yra pisze:
    > Myślałem że albo ktoś się pomylił, albo szukają jelenia, wysłałem im
    > wyjaśnienie (ładne, wraz z wszelkimi źródłami, podstawami prawnymi itp.
    > itd.) gdzie zaznaczyłem że nie jestem jeleniem, bo:
    > - dane techniczne tego fotoradaru mówią o dokładności pomiaru +-3km/h
    > - rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dla fotoradarów również
    > mówi o dokładności +-3km/h
    > - niedawna nowelizacja PoRD określa wymóg (fakt że dotyczący jeszcze
    > niewydanego rozporządzenia) określenia sposobu kontroli w sposób
    > uwzględniający tolerancję 10km/h w stosunku do prędkości dozwolonej
    Masz jakieś linki do tego typu dokumentów?

    Maciek

  • 44. Data: 2011-06-22 08:54:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-06-22 10:23, Amir pisze:
    > ale ciśnienei mi podniosło to też trochę
    > bo mogł daćupomnienie
    A mógł zabić! :->

    Maciek

  • 45. Data: 2011-06-22 08:58:58
    Od: z <z...@g...pl>

    Tapatik pisze:

> [...]
    > wypadki jakie powodują, społeczeństwo chciało by jednak ich "uspokoić".
    > Podpowiem jeszcze w tych wypadkach giną także inni użytkownicy, jadący
    Życie jest niebezpieczne i niezdrowe. Szkoda naszych podatków na durne
    ratowanie wszystkich przed wszystkim. To się nie udaje.

    > Jak Ci wyszedł ten 1km/h?????

    Zmierzono 58 więc przy tolerancji +-3 jest jakieś prawdopodobieństwo że
    mogło być 61 Logika ta sama :-)

  • 46. Data: 2011-06-22 09:07:10
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > Art. 99 KPW - W razie odmowy przyjęcia mandatu karnego lub nieuiszczenia
    > w wyznaczonym terminie grzywny nałożonej mandatem zaocznym, organ,
    > którego funkcjonariusz nałożył grzywnę, występuje do sądu z wnioskiem o
    > ukaranie. We wniosku tym należy zaznaczyć, że obwiniony odmówił
    > przyjęcia mandatu albo nie uiścił grzywny nałożonej mandatem zaocznym, a
    > w miarę możności podać także przyczyny odmowy.
    >
    > Jeżeli w mojej odpowiedzi do straży gminnej dołączę pismo z wyjaśnieniem
    > przyczyny odmowy, to jak rozumiem we wniosku o ukaranie, te wyjaśnienia
    > powinny się znaleźć? Może to już wystarczy?

    Nie jestem pewien -- AFAIR Twoje wysłane wyjaśnienia powinni dołączyć do akt.
    Zwykle następnym pisemkiem po "rachunku" ze straży wiejskiej którego zapłaty
    odmówiłeś jest wyrok nakazowy (albo cisza jeśli sąd rzecz oddalił jako
    bezpodstawną). Straż wiejska z mojej okolicy już w samym pisemku informuje, że
    dołączy.

    Tu ważna rzecz: wykazuj *wszystkie* uchybienia jakie widzisz -- i to, że pomiar
    jest 62+-3/60 i pokaż że nie ma podstawy prawnej do przeprowadzenia pomiaru.

    > No to by był poważny problem, bo z racji odległości jest to w zasadzie
    > niemożliwe.
    > Ale czy aby na pewno nie ma możliwości załatwienia sprawy pisemnie?

    Zależy od sądu -- jeśli argumentacja będzie dobra, czyli wskazanie (braku)
    podstaw prawnych i jeśli sąd raczy ją przeczytać to może w ogóle sprawę oddalić,
    odmawiając wszczęścia postępowania z braku podstaw.

    > Albo wysłać oświadczenie, albo może jakiś wniosek o przeniesienie
    > sprawy? To jest możliwe?

    Kiedy już będzie wyrok nakazowy (a być może nie będzie, bo przyzwoity sąd
    powinien sprawę od razu oddalić z braku podstaw -- nie ma rozporządzenia
    wymaganego ustawą, nie ma więc udokumentowanego zgodnego z wymaganymi przepisami
    oznakowania fotoradaru -- to uchybienie na poziomie braku homologacji radaru;
    ponadtro jeśli ), wtedy możesz złożyć prośbę o przeniesienie sprawy do twojego
    sądu. Sądy często przychylają się do takich próśb bo mają robotę z głowy, ale
    też warto to uzasadnić (np. konieczność opieki nad dzieckiem/niepełnosprawnym +
    pracująca żona która nie dostanie zwolnienia z pracy racji Twojej rozprawy
    sądowej). Oczywiście sąd może się do prośby nie przychylić i wtedy czeka cię
    wycieczka.

    > A jak się liczy te koszty?

    Przedstawiasz sądowi dokumentację. Koszty oczywiście muszą być rozsądne, za
    takie można przyjąć wymagane dla podróży służbowych (nie należy ci się hotem 5*
    ale też wcale nie musisz spać w hotelu robotniczym "Pluskwa&Karaluch". Jak
    jedziesz samochodem to możesz np policzyć tak:
    Zwykle 0,8358 zł za km przebiegu pojazdu o pojemności pow. 900ccm -- to jest
    stawka dla przebiegu pojazdu wykorzystywanego do celów służbowych. To ma być w
    miarę prostą drogą (a nie do Szczecina przez Przemyśl). Możesz wliczyć nocleg
    jeśli sprawa będzie się odbywać zbyt rano albo zbyt późno albo będzie zbyt
    daleko by można było zmieścić się w dobowych limitach dla kierowców zawodowych
    (oczywiście jadąc z legalną prędkością -- zwykle po prostu przymuje się średnią
    60km/h i tyle). BTW jeśli rozprawa po południu to może być tak, że jeszcze nie
    nocowałeś, ale przewidujesz konieczność noclegu aby bezpiecznie wrócić do domu
    (więc jazda ponad 13h (2x~400km, średnia 60km/h) w ciągu jednej doby odpada) --
    na to też jest stawka (tzw. dieta -- pogooglaj na diety w wyjazdach służbowych).
    To 60km/h to też jest prędkość przyjmowana do wyliczenia liczby koniecznych na
    trasie noclegów. I pewnie coś takiego możesz chcieć i sąd powinien się przychylić.

    > Bo może nawet z ciekawości bym się przejechał, tylko żeby się nie
    > okazało że za trasę 400km samochodem ktoś mi ryczałtem odda 15zł.
    > Tak samo jak można teoretycznie prawnika wziąć na zastępstwo,ale może
    > liczyć na to za kwotę w wysokości 60zł.

    O to może najlepiej spytać rzeczywistego prawnika a nie googli.

    \SK

  • 47. Data: 2011-06-22 09:52:43
    Od: "go!" <g...@g...nospam.us>

    On 21/06/2011 20:46, Tomasz Pyra wrote:

    > A ponieważ jest to 2km/h i całe pięć dych i jeden punkt, to mi się chce
    > - w imię zasad.

    Nie wiem czy to dziala ze straza, ale jesli napiszesz pismo, ze cie nie
    stac na stawianie sie na sprawach w miejscowosci X to sprawa powinna byc
    przeniesiona do Twojego miejsca zamieszkania i wtedy
    straznicy/policjanci beda ciagani przez cala Polske.

  • 48. Data: 2011-06-22 10:53:50
    Temat: Re: Co robiÄ? po nieprzyjÄ?ciu mandatu?
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Nic nie zwrócą, jeśli stawiennictwo nie jest obowiązkowe (a tak właśnie
    > jest, w przeciwieństwie to - na przykład - stawiennictwa świadka).

    Hmmm stawienictwo oskarzonego nie jest obowiazkowe? Hmmm
    Coz, jesli tak jest to kolejny absurd.

  • 49. Data: 2011-06-22 10:56:00
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Przeciez napisal:
[...]
    - w PoRD (Art. 129h ust. 5) jest wymóg wydania rozporządzenia
    zawierającego szczegółowe przepisy wykonawcze dla wykonywania takich
    kontroli, rozporządzenia nie ma i w związku z tym fotoradary robią
    zdjęcia nielegalnie. Takie interpretacje można znaleźć np. tu:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/507647,straz_m
    iejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html

    Wystarczy zagooglowac.

  • 50. Data: 2011-06-22 10:57:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-22 12:53, Misiek pisze:

    > Hmmm stawienictwo oskarzonego nie jest obowiazkowe? Hmmm
    > Coz, jesli tak jest to kolejny absurd.

    Możesz uzasadnić?

    --
    Liwiusz