  • 1. Data: 2011-06-21 16:30:04
    Temat: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    Od: Tomasz P yra <h...@s...spam.spam>

    Sprawa wygląda tak, że straż gminna sfotografowała mój samochód jadący
    2km/h szybciej niż wolno. (słownie dwa kilometry na godzinę - 62/60)
    Gmina biedna, 50zł piechotą nie chodzi, wysłali formalnie poprawne
    żądanie wskazania osoby/odmowy wskazania(za to 150zł)/przyjęcia
    mandatu(50zł)/odmowy przyjęcia(sąd)

    Myślałem że albo ktoś się pomylił, albo szukają jelenia, wysłałem im
    wyjaśnienie (ładne, wraz z wszelkimi źródłami, podstawami prawnymi itp.
    itd.) gdzie zaznaczyłem że nie jestem jeleniem, bo:
    - dane techniczne tego fotoradaru mówią o dokładności pomiaru +-3km/h
    - rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dla fotoradarów również
    mówi o dokładności +-3km/h
    - niedawna nowelizacja PoRD określa wymóg (fakt że dotyczący jeszcze
    niewydanego rozporządzenia) określenia sposobu kontroli w sposób
    uwzględniający tolerancję 10km/h w stosunku do prędkości dozwolonej
    - w PoRD (Art. 129h ust. 5) jest wymóg wydania rozporządzenia
    zawierającego szczegółowe przepisy wykonawcze dla wykonywania takich
    kontroli, rozporządzenia nie ma i w związku z tym fotoradary robią
    zdjęcia nielegalnie. Takie interpretacje można znaleźć np. tu:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/507647,straz_m
    iejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html

    Strażnik gminny stwierdził że moje wyjaśnienie niczego nie wnosi i w
    związku z tym skieruje sprawę do sądu.

    Sprawa IMO powinna być do wygrania w cuglach, ale jako że nie mam
    pojęcia o tym co się teraz będzie działo, to nie chciałbym wdepnąć na
    jakąś proceduralno-formalną minę.
    No i tu pytanie - co teraz się będzie działo?

    Stawić się w sadzie nie dam rady, chciałbym wysłać pisemne wyjaśnienia
    (czy może to się nazywa inaczej?)
    Czy muszę tu wyjść samemu z tymi wyjaśnieniami, czy zostanę pisemnie
    powiadomiony o takiej możliwości i trybie złożenia takich wyjaśnień? Ile
    będę miał czasu i co jeżeli będę np. na urlopie i nie zdążę odebrać pisma?
    Czy może wyjaśnienia wystarczy przekazać do SG wraz z odmową przyjęcia
    mandatu i one wtedy trafią do sądu?

    I co tam najlepiej napisać?
    Bo jak widać zarzutów wobec tej kontroli mam kilka - wymienić wszystkie?
    Czy któreś sobie lepiej darować?

    Jak najlepiej zredagować takie pismo?
    "Po ludzku", czyli zwięźle i treściwie napisać o co chodzi?
    Czy lepiej wysilić się na język urzędowo-prawniczy wplatając w środku
    zdania pełne tytuły aktów prawnych, numery dzienników ustaw itp. itd. -
    wtedy jedno zdanie lubi być bardzo długie i obawiam się czy gdzieś po
    drodze nie zginie jego sens.

  • 2. Data: 2011-06-21 16:46:06
    Temat: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    Od: "gazeta.pl" <6...@O...PL>

    > mandatu(50zł)/odmowy przyjęcia(sąd)

    Nierozumiem co robisz. Pszekroczyłeś ewindentnie prędkość o obsz
    zabudowanym, naraziłeś mieszkańców i peinisz się o piec dych?

    GW

  • 3. Data: 2011-06-21 16:47:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/21/2011 11:46 AM, gazeta.pl wrote:

    > Nierozumiem co robisz. Pszekroczyłeś ewindentnie prędkość o obsz
    > zabudowanym, naraziłeś mieszkańców i peinisz się o piec dych?
    >
    > GW

    no właśnie niekoniecznie przekroczył. bo jeśli radar pokazał 62 i ma
    błąd pomiaru +- 3km/h to mógł jechac 59

  • 4. Data: 2011-06-21 16:54:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 21 Jun 2011 18:46:06 +0200 osobnik zwany gazeta.pl
    wystukał:

    > Nierozumiem co robisz. Pszekroczy?e? ewindentnie predko?ae o obsz
    > zabudowanym, narazi?e? mieszkanców i peinisz sie o piec dych?

    kolina, robisz się coraz zabawniejszy

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2011-06-21 16:59:02
    Od: z <z...@g...pl>

    gazeta.pl pisze:

    > Nierozumiem co robisz. Pszekroczyłeś ewindentnie prędkość o obsz
    > zabudowanym, naraziłeś mieszkańców i peinisz się o piec dych?
    >
    > GW

    Czyżby "dojenie" weszło na wyższy poziom?
    Teraz delikwent będzie się zastanawiał czy opłaci mu się tracić czas i
    pieniądze żeby walczyć w sądzie. Pewnie "organy" przeliczyły sobie jakiś
    procent tych co dla świętego spokoju zapłacą.
    Tylko strach się bać bo równie dobrze mogą dojść do wniosku następnym
    razem że za przekroczenie -2km/h też opłaci im się wysyłać mandat.
    Ale dziadostwo. Pomyślcie o tym przy najbliższych wyborach
    NIE DLA PSA KIEŁBASA!!!

    PS. Takie jeszcze uzasadnienie tego -2km/h. Skoro tolerancja jest 3 km/h
    to jest prawdopodobieństwo że jednak przekroczył prędkość o 1km/h.
    :-)

  • 6. Data: 2011-06-21 17:25:00
    Od: Gryngol <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-21 18:47, witek pisze:

    > no właśnie niekoniecznie przekroczył. bo jeśli radar pokazał 62 i ma
    > błąd pomiaru +- 3km/h to mógł jechac 59

    mógł też 65;) pirat!!

  • 7. Data: 2011-06-21 17:28:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/21/2011 11:59 AM, z wrote:

    > PS. Takie jeszcze uzasadnienie tego -2km/h. Skoro tolerancja jest 3 km/h
    > to jest prawdopodobieństwo że jednak przekroczył prędkość o 1km/h.

    slusznie
    jakies prawdopodobienstwo jest :)

  • 8. Data: 2011-06-21 17:31:53
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-21 18:59, z pisze:

    > PS. Takie jeszcze uzasadnienie tego -2km/h.
    > Skoro tolerancja jest 3 km/h to jest
    > prawdopodobieństwo że jednak przekroczył
    > prędkość o 1km/h.
    > :-)

    Następny geniusz :-/

    JK

  • 9. Data: 2011-06-21 17:38:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-21 19:31, JK pisze:

    > Następny geniusz :-/

    Nowy Einstein ;)

  • 10. Data: 2011-06-21 17:38:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-21 18:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Sprawa wygląda tak, że straż gminna sfotografowała mój samochód jadący
    > 2km/h szybciej niż wolno. (słownie dwa kilometry na godzinę - 62/60)

    Dziwne te 60 km. Jesteś jej pewien?

    --
    spp