  • 1. Data: 2011-06-21 08:51:45
    Temat: wniosek o kontrole nadzoru budowlanego
    Od: zenek <z...@n...email>

    Wiadomo jak wygląda najczęściej opieka na budynkami w wydaniu zarządu
    gospodarki mieszkaniowej w gminach. Kiedy jednak lokator takiego
    rozpadającego się budynku, który w jego przekonaniu zagraża przechodniom
    zwrócił się z wnioskiem o kontrolę do wniosek o kontrolę do Powiatowego
    Inspektora Nadzoru Budowlanego ten stwierdził, że lokator nie jest dla
    niego stroną ponieważ ten jako najemca jest związany umową z ZGM i do
    niego powinien kierować wszelkie pisma. Tylko, że ZGM stan budynków ma
    w... no mniejsza o szczegóły.
    Czy naprawdę w momencie kiedy budynek może stwarzać zagrożenie dla
    przechodniów inspektor nie musi przyjąć zgłoszenia z prośbą o kontrolę?

  • 2. Data: 2011-06-21 10:01:26
    Temat: Re: wniosek o kontrole nadzoru budowlanego
    Od: "tak" <t...@n...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@n...email> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy naprawdę w momencie kiedy budynek może stwarzać zagrożenie dla
    > przechodniów inspektor nie musi przyjąć zgłoszenia z prośbą o kontrolę?

    Chcesz wymusić remont a uzyskasz zakaz przebywania w bydynku stwarzającym
    zagrożenie.

    tak

  • 3. Data: 2011-06-21 10:20:11
    Od: zenek <z...@n...email>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 12:01:26 +0200, tak napisał(a):

    > Użytkownik "zenek" <z...@n...email> napisał w wiadomości

    > Chcesz wymusić remont a uzyskasz zakaz przebywania w budynku
    > stwarzającym zagrożenie.

    Pytanie nie dotyczyło skutków tylko czy inspektor musi czy nie
    zareagować. Czy ma prawo stwierdzić, że lokator nie jest stroną.

    Nie chodzi o wymuszenie remontu tylko o przestrzeganie prawa. Jeśli z
    budynku spadnie kawał tynku na głowę przechodnia to znowu będzie ups...
    nikt nie jest winny... bo wiecie rozumiecie, brak kasy, nie wiedzieliśmy,
    nikt nic nie mówił.... Urzędnicy znowu umyją ręce.
    Jako obywatela g..o mnie obchodzą rozliczenia ZGM. Niech ustalą takie
    stawki i je egzekwują, byle tylko budynki przez nich zarządzane nie
    stwarzały zagrożenia dla życia ich mieszkańców i przechodniów.

  • 4. Data: 2011-06-21 10:49:32
    Od: zenek <z...@n...email>

    Spytam w takim razie jeszcze raz
    czy inspektor budowlany może odmówić przyjęcia pisma z wnioskiem o
    przeprowadzenie czynności kontrolnych w budynku, który w opinii
    wnioskującego może stwarzać zagrożenie życia przechodniów?

    Argumentacja urzędnika była następująca. Wnioskujący nie jest stroną dla
    inspektora.... Wnioskujący powinien zgłosić się do ZGM, a do inspektoratu
    może tylko przesłać pismo "do wiadomości".

  • 5. Data: 2011-06-21 10:51:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > stawki i je egzekwują, byle tylko budynki przez nich zarządzane nie
    > stwarzały zagrożenia dla życia ich mieszkańców i przechodniów.

    Moim zdaniem PINB nie miał prawa w ten sposób odpisać, tym nie mniej skoro
    tak sie stało, to kolejne pismo skieruj do Prokuratury podnosząc
    podejrzenie spowodowania zagrozenia katastrofą. Prokuratura skieruje
    wniosek o kontrolę i wyjdzie na jedno - choć to moim zdaniem bez sensu i
    PINB powinien się na Twój wniosek tym zainteresować.

  • 6. Data: 2011-06-21 14:46:36
    Od: zenek <z...@n...email>

> [...]
    > wniosek o kontrolę i wyjdzie na jedno - choć to moim zdaniem bez sensu i
    > PINB powinien się na Twój wniosek tym zainteresować.

    Przeczytaj post poniżej. Nie twierdziłem ,że PINB na cokolwiek odpisał.
    Gdyby tak było sprawę skierowałbym do WSA. PINB w ogóle nie chciał pisma
    przyjąć. W sumie ma to w.... zwłaszcza, że mogę wysłać pismo pocztą :)

  • 7. Data: 2011-06-21 20:31:54
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Musi, a to że nie chce to ulubione zagranie PINB-u.
    Poszukaj o interesie faktycznym strony.
    No i zawsze możesz na pismie podać:
    Kopia do prokuratury rejonowej w ...

  • 8. Data: 2011-06-22 09:41:35
    Od: zenek <z...@n...email>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 20:31:54 +0000, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Musi, a to że nie chce to ulubione zagranie PINB-u. Poszukaj o interesie
    > faktycznym strony. No i zawsze możesz na pismie podać: Kopia do
    > prokuratury rejonowej w ...

    Dzięki za odpowiedź.
    Czy kopia do prokuratury to nie za duży kaliber? Możesz podać jakieś
    podstawy prawne, żeby ew. się powołać?

  • 9. Data: 2011-06-23 00:47:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jun 2011, zenek wrote:

> [...]
    > przeprowadzenie czynności kontrolnych w budynku, który w opinii
    > wnioskującego może stwarzać zagrożenie życia przechodniów?

    KPA w ogóle nie przewiduje trybu "odmowy przyjęcia".
    Rzeczywiście, taka jest praktyka różnych urzędów, ale jest sprzeczna
    z prawem. Pic w tym, że karalność tej praktyki dotyczy tylko przypadku
    kiedy składający pismo w wyniku nieprzyjęcia ponosi szkodę.

    Niemniej, wg przepisów:
    - urzędnik ma obowiązek pismo przyjąć
    - rzecz jasna ma możliwość:
    - odpisania, że urząd sprawą się nie zajmie z miliona powodów
    - odpisania, że urząd czegoś tam jeszcze żąda, aby sprawą się
    zająć (od danych i dokumentów do 5 zł za znaczek :P)

    > Argumentacja urzędnika była następująca. Wnioskujący nie jest stroną

    Ale to może być powód do oddalenia sprawy, zostawienia jej bez
    rozpoznania lub podobnego postępowania urzędu.
    Być może - zgodnie z prawem - akurat w tym przypadku im wolno.
    Nie jest to tożsame z prawem do odmowy przyjęcia pisma.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-06-29 12:59:50
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 14:46:36 +0000 (UTC), zenek napisał(a):

    > Przeczytaj post poniżej. Nie twierdziłem ,że PINB na cokolwiek odpisał.

    Z twoich postów można było wnosić że właśnie dostałeś taką odpowiedź
    PISEMNĄ z PINBu.

    > PINB w ogóle nie chciał pisma przyjąć.

    To zmiataj na pocztę, polecony, ZPO i ... czekaj na odpowiedź. Zobaczymy