  • 1. Data: 2011-06-21 13:34:15
    Temat: Sprzedaż mieszkania odroczona
    Od: jakbysiedalo <z...@g...com>

    Witam,
    zgłosił się do mnie potencjalny Klient, który chciałby kupić
    mieszkanie, ale dopiero po nowym roku, a do tego czasu chciałby je
    wynając. Generalnie ze względów podatkowych odpowiada mi to tylko
    chciałbym zabezpieczyc sie przed ewntualnym oszustwem.

    I tak, rozumiem, że najlepiej podpisać umowe przedwstepna notarialnie
    gdzie bedzie zapis o sprzedazy w styczniu 2011. Czy sam wynajem tez
    powinien byc uregulowany w tej umowie, tak aby np. niezaplacenie
    czynszy za mieszkanie traktowac jako zerwanie umowy?

    Generalnie boje sie wlasnie tego, ze czlowiek sie wprowadzi, nie
    bedzie placic, na koniec nie wykupi go.

    Poprosze o jakies wskazowki jak to przeprowadzic.

    Dziekuje
    jakbysiedlo

  • 2. Data: 2011-06-21 21:16:44
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania odroczona
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 06:34:15 -0700 (PDT), jakbysiedalo napisał(a):

> [...]
    > bedzie placic, na koniec nie wykupi go.
    >
    > Poprosze o jakies wskazowki jak to przeprowadzic.

    Nie wiem, czy dobrze myslę - moze inni podpowiedzą:

    Sporządź MĄDRĄ umowę wynajmu, a jako aneks do niej umowę przedwstępną
    sprzedaży.
    W niej zaś zawrzyj wymóg wpłacenia zaliczki na kupno mieszkania - w
    wysokości
    czynszu za okres wynajmu, bezzwrotną w przypadku niedojścia sprzedaży
    do skutku. Oczywiście czynsz ma byc płacony cały czas normalnie. Jeśli będą
    płacić i kupią,
    to zaliczka będzie zaliczką, a jesli nie będą płacić, to masz przynajmniej
    z góry zapłacony czynsz, a umowa sprzedaży nie dochodzi do skutku (to też
    trzeba zastrzec), co jest
    oczywiste wobec oczywistego w tym wypadku braku funduszy u najemcy.

    I należy zastrzec w umowach wszelkie terminy oraz nie meldować lokatorów na
    pobyt stały, tylko czasowy zgodny z umową wynajmu - chyba to wiesz.

    --
    XL
    Prawda o GMO:

  • 3. Data: 2011-06-21 21:19:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-21, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > I należy zastrzec w umowach wszelkie terminy oraz nie meldować lokatorów na
    > pobyt stały, tylko czasowy zgodny z umową wynajmu - chyba to wiesz.

    1. A czemu?
    2. Lokator się sam może zameldować

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2011-06-21 22:57:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 21:19:19 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2011-06-21, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > 1. A czemu?
    > 2. Lokator się sam może zameldować

    Lokator na pobyt stały bez zgody właściciela? - nie sądzę.

  • 5. Data: 2011-06-21 23:00:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-21, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Lokator na pobyt stały bez zgody właściciela? - nie sądzę.

    A co ma jego zgoda? Jest umowa najmu (pisemna), to przecież to wystarczy.
    Skoro *mieszka* to się może zameldować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-06-22 07:06:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.06.2011 01:00), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-06-21, Ikselka<i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A co ma jego zgoda? Jest umowa najmu (pisemna), to przecież to wystarczy.
    > Skoro *mieszka* to się może zameldować.

    A czy do stałego pobytu nie jest potrzebna umowa najmu na czas nieokreślony?

    p. m.

  • 7. Data: 2011-06-22 07:30:37
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > A czy do stałego pobytu nie jest potrzebna umowa najmu na czas
    > nieokreślony?

    a w ogole jaka roznica miedzy zameldowaneim stalym a czasowym? a w ogole to
    jak zameldowanie sie ma do tytulu prawnego do lokalu?
    zdaje mi sie, ze nijak ale moze mi sie tylko zdaje?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 8. Data: 2011-06-22 07:34:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.06.2011 09:30), wromek wrote:

    > a w ogole jaka roznica miedzy zameldowaneim stalym a czasowym?

    Zameldowanie stałe jest "z zamiarem stałego pobytu", cokolwiek by to
    znaczyło. Ale w jakichś instrukcjach dot zameldowania, widziałem info
    które w skrócie znaczyło "na stały pobyt, stały tytuł do lokalu potrzeby".

    > a w ogole to
    > jak zameldowanie sie ma do tytulu prawnego do lokalu?

    tytuł jest potrzebny do zameldowania, w odwrotną stronę nijak.

    p. m.

  • 9. Data: 2011-06-22 08:35:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-22, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > A czy do stałego pobytu nie jest potrzebna umowa najmu na czas nieokreślony?

    A umiesz wskazać podstawę prawną? IMHO nie jest, to jest co najwyżej praktyka
    urzędów. Ja mam umowę na 2 lata i mam stały meldunek.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-06-22 08:54:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.06.2011 10:35), Wojciech Bancer wrote:

    > A umiesz wskazać podstawę prawną?

    Jakbym umiał, to bym podał od razu (albo powiedział że tak jest). A ja
    się pytałem.

    > IMHO nie jest, to jest co najwyżej praktyka
    > urzędów. Ja mam umowę na 2 lata i mam stały meldunek.

    A wątpliwość naszła właśnie na podstawie tego, że szwagra nie chcieli
    zameldować na stałe na podstawie rocznej umowy najmu, mówiąc mu że ma
    przynieść umowę na czas nieokreślony.

    Być może że to praktyka urzędów. Ale praktyka to ponoć też prawo, ino
    bez podstawy.

    p. m.