  • 51. Data: 2011-06-22 10:58:48
    Temat: Re: Co robiÄ? po nieprzyjÄ?ciu mandatu?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-22 12:57, Liwiusz pisze:

    > Możesz uzasadnić?

    Pomijając już fakt, że w sprawie o wykroczenie jest się obwinionym, a
    nie oskarżonym.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2011-06-22 11:00:03
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Możesz uzasadnić?

    A co tu uzasadniac?
    tawienictwo swiadka jest OBOWIAZKOWE, stawienictwo oskarzonego juz nie.
    Absurd. Ilez spraw sie nie odbylo ze wzgledu na nie stawienie sie strony,
    oskarzonego itd?

  • 53. Data: 2011-06-22 11:07:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-22 13:00, Misiek pisze:

> [...]
    > tawienictwo swiadka jest OBOWIAZKOWE, stawienictwo oskarzonego juz nie.
    > Absurd. Ilez spraw sie nie odbylo ze wzgledu na nie stawienie sie

    No i po to stawiennictwo obwinionego (!) jest nieobowiązkowe, aby można
    było prowadzić sprawę bez niego.

    Nie można by było, gdyby jego stawiennictwo było właśnie obowiązkowe.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2011-06-22 11:29:38
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Nic nie zwrócą, jeśli stawiennictwo nie jest obowiązkowe (a tak właśnie
    > jest, w przeciwieństwie to - na przykład - stawiennictwa świadka).
    >
    > --
    > Liwiusz

    Nieprawda! W sprawie karnej stawiennictwo obwinionego jest obowiązkowe.

  • 55. Data: 2011-06-22 11:33:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-22 13:29, p 47 pisze:

    > Nieprawda! W sprawie karnej stawiennictwo obwinionego jest obowiązkowe.

    Nieprawda

    art. 106
    § 3. Niestawiennictwo prawidłowo zawiadomionych o terminie stron i ich
    przedstawicieli procesowych nie tamuje rozpoznania sprawy, chyba że
    stawiennictwo było obowiązkowe.

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2011-06-22 11:35:35
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > No i po to stawiennictwo obwinionego (!) jest nieobowiązkowe, aby można
    > było prowadzić sprawę bez niego.
    >

    > --

    A kto cię tak okłamał?! - zgodnie z pouczeniem zawartym w każdym wezwaniu na
    rozprawę w charakterze obwinionego, cyt. :" w przypadku niestawiennictwa
    obwinionego sąd jest uprawniony do wydania polecenia zatrzymania i
    doprowadzenia obwinionego pod przymusem przez organ Policji (art 75par.2
    kpk). (...) Usprawiedliwienie nieobecności z opwodu choroby może nastąpić
    przez złożenie zaświadczenia lekarza sądowego (art 117 par.2a kpk."

  • 57. Data: 2011-06-22 11:35:48
    Temat: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-22 10:58, z pisze:

    > Zmierzono 58 więc przy tolerancji +-3 jest

    Komu zmierzono 58? Odstaw zioło :-)

    JK

  • 58. Data: 2011-06-22 11:43:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-22 13:35, p 47 pisze:

> [...]
    > Policji (art 75par.2 kpk). (...) Usprawiedliwienie nieobecności z opwodu
    > choroby może nastąpić przez złożenie zaświadczenia lekarza sądowego (art

    Nikt mnie nie okłamał. Może Ty źle interpretujesz fakty. Nie ma przepisu
    zobowiązującego każdego obwinionego do stawiennictwa się na rozprawę
    (jeśli jest, to poproszę o podstawę).

    Z drugiej strony sądy mogą zobowiązać obwinionego do stawiennictwa, pod
    opisanym powyżej rygorem.

    Dlatego - tak jak napisałem - na zwrot kosztów dojazdu mamy szansę
    jedynie w przypadku stawiennictwa obowiązkowego, co nie jest regułą.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2011-06-22 12:55:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-06-22 12:56, Misiek pisze:
    > Przeciez napisal:
    Czegoś chyba nie zrozumiałeś - przeczytaj jeszcze raz :->

    Maciek

  • 60. Data: 2011-06-22 18:33:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-22 10:18, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Sorawdź zatem, czy przysłana prędkość nie jest od razu skorygowana. Bo
    > wtedy cały argument o 62/60 vs +/-3 bierze w łeb. Na szczęście pozostają
    > inne.

    Prędkość na fotce jest ta sama co na rachunku.
    Żadnej wzmianki o korekcie - również w danych technicznych urządzenia.