  • 21. Data: 2010-02-04 22:26:47
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message
    news:bo52n8og5ur5$.swutxa0nposz$.dlg@40tude.net...

    > Ja na szczęście za mały byłem i tylko brak czekolady i szynki odczuwałem.
    > Zaraz pmlb wytłumaczy nam, że wszystko było, ale Wałęsa zeżarł, bo
    > towarzysze zawsze chcieli dobrze.

    Spoko, juz tlumacze.
    Po pierwsze poste polki:
    To efekt miesiecznych strajkow, sorry ale jak stoi 80% zakladow, transport -
    to niewiele da sie zrozbic by uzupelnic zapasy.
    Sprawa druga to ceny. Te byly tak niskie, ze oplacalo sie kupowac wszystko!
    Nawet podwojnie czy potrojnie (nie bylo niczym nadzwyczajnym na strychach
    domow po dwie trzy pralki czy telewizory, nawet nieodpakowane w orygilanych
    pudlach, bylo to nawet ukzane w filmie fabularnym)
    A jak niskie ceny dzialaja?
    Zadam wam pytanie: Supermarket oglasza promocje, ze za tydzien w sobote
    bedzie obnizka wszystkiego o 75% - i teraz:
    a) kiedy ustawi sie kolejka przed supermarketem, czy beda listy i stanie
    noca?
    b) po jakim czasie od otwarcia supermarketu na polkach zostanie tylko ocet?
    To byly przyczyny, braku towarow. Jednak brak towarow to lata strajkow '80
    Przed latami 80-siatymi nie bylo problemu z podstawowa zywnoscia, wedlina,
    miesem itp.
    Poza tym jakosc wyrobow byla niewspomierna do obecnych.
    Nawet czeklady czy w SW bylejady (wyrob czekoladopodobny) byly lepsze niz
    dzis! Mam wrazenie, ze dzis czekolada w Polsce to wlasnie bylejada...
    Zwlaszcza jak ja prownac z czekoladami zagranicznymi (w UK to bardzo latwe,
    bo w sklepach polskich sa polskie czekolady)
    O szynce nawet nie wspomne... Bo wowczas obowiazywaly normy, dzis nie ma
    zadnych:)
    Za PRL-u z kilogranma miesa robiono 1,3 kg szynki dzis z kilograma
    rekordzisci wyciskaja nawet i 2,5kg!!!
    Wiec co tak naprawde dzis jesz? I czy napewno wiecej niz za PRL-u?

    Widzisz, ty nie pamietasz, ale PRL nie byl wcale taki zly, nalezalo jedynie
    go "ochrzcic"! o czym miedzy innymi mowil Prymas Polski w 1981 roku:) Glemp:
    "socjalizm TAK, wypaczenia NIE!"
    To bylo przewodnie haslo Solidarnosci do 1989 roku do wyborow czerwcowych.
    Po wyborach czerwcowych a zwlaszcza po 1990 roku pierwsze co zostalo
    zniesione przez rzad Mazowieckiego top odpowiedzialnosc karna za defraudacje
    publicznych pieniedzy...:)) ciekawe dlaczego to uznano za najwazniejsze?:)
    ps.
    i pamietaj PRL nie zbankrutowal - PRL zostal rozmontowany. To wielka
    roznica...

  • 22. Data: 2010-02-05 07:54:01
    Od: Magda <n...@w...pl>

    "pmlb" wrote:

> [...]
    Po pierwsze kto ma zostac osadzony? To jest przecież wykroczenie
    przeciwko uprawnieniom pracowniczym i rozpoznawane jest na gruncie kpw
    w zw. z kp. Najprawopodobniej Panstwowa Inspekcja Pracy wyruszy tam na
    kontrolę i sporządzi z niej wniosek o ukaranie nieplacącego
    pracodawcy. Sąd puści to nakazem na posiedzeniu i pracodawca dostanie
    te 4.000. No i na tym się skończy.

  • 23. Data: 2010-02-05 08:15:40
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 22:26:47 -0000, pmlb napisał(a):

    > Spoko, juz tlumacze.
    > Po pierwsze poste polki:
    > To efekt miesiecznych strajkow, sorry ale jak stoi 80% zakladow, transport -
    > to niewiele da sie zrozbic by uzupelnic zapasy.

    I jeden strajk na blisko dziesięć lat rozłożył taka gospodarkę? Ciekawe
    skąd strajk, skoro było tak dobrze, a strajkujący, co wielokrotnie
    władzuchna pokazała, ryzykowali ostrzelanie z ostrej amunicji przez
    oddziały specjalne ZOMO.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 24. Data: 2010-02-05 08:47:32
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > Spoko, juz tlumacze.
    > Po pierwsze poste polki:
    > To efekt miesiecznych strajkow, sorry ale jak stoi 80% zakladow,
    > transport - to niewiele da sie zrozbic by uzupelnic zapasy.

    A przed strajkami w latach 70-tych, 60-tych to niby półki uginały się od
    towaru?

  • 25. Data: 2010-02-05 12:49:37
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-04 23:26, Użytkownik pmlb napisał:

    > Spoko, juz tlumacze.
    > Po pierwsze poste polki:
    > To efekt miesiecznych strajkow, sorry ale jak stoi 80% zakladow,
    > transport - to niewiele da sie zrozbic by uzupelnic zapasy.

    Nie wciskaj ciemnoty. Strajki wybuchły z powodu permanentnych braków
    w sklepach. Najpierw były wieczne braki a dopiero potem strajki.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-02-05 15:49:17
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > skąd strajk, skoro było tak dobrze, a strajkujący, co wielokrotnie
    > władzuchna pokazała, ryzykowali ostrzelanie z ostrej amunicji przez

    Popatrz, w czasie Stanu Wojennego zginelo mniej ludzi od ZOMO niz dzis
    miesiecznie w aresztach tymczasowych, ja wiem, ze w prasie to sa tylko
    "samobojstwa"...
    Poza tym, nie jeden strajk a cala fala strajkow. Doszlo do tego, ze
    niedobory byly tak potezne, z powodu strajkow, ze Solidarnosc jako jeden z
    postulatow zarzadala wprowadzenia reglamentacji rzywnosci w obawie, ze
    przeluzajace srtajki dobprowadza do totalnego zera w sklepach a co za tym
    idzie, ludzie sami wroca do pracy...
    Jeszcze raz ci napisze: ja to pamietam!

  • 27. Data: 2010-02-05 15:49:38
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Michal" <f...@h...com.pl> wrote in message

    > Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości

    > A przed strajkami w latach 70-tych, 60-tych to niby półki uginały się od
    > towaru?

    A co brakowalo?

  • 28. Data: 2010-02-05 15:53:14
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message

    > Nie wciskaj ciemnoty. Strajki wybuchły z powodu permanentnych braków
    > w sklepach. Najpierw były wieczne braki a dopiero potem strajki.

    Bzdura!
    Jakie pernamentne braki!
    Strajki wybuchy z powodow politycznych, a nie gospodarczych - kurde jak to
    ludzie szybko zapominaja...
    Moze obwa, ze dzis jest bieda i glod powoduje takie glupoty, ze strajki w
    latach 80-siatych byly na tle gospodarczym?
    Strajki to odpowiedz na brak mozliwosci rejestracji wolnego zwiazku
    zawodowego a nie brku w sklepach, bo przed strajkami 80 co ci w sklepie
    brakowalo?
    Przed 1980 rokiem, to dla przykladu podam, chleb, ser bialy kupowali ludzie
    ktorzy mieli kury i karmili kury swiezym chlebem i serem bialym bo tak to
    tanie bylo. W Poracy jak ktos nie mial bulki czy chleba z nocnego wypieku to
    byl "inny". Rano koljki za chlebem ale w sklepie chleb z wczoraj na
    polkach:))) ale przecie robotnik to bylo panisko i chcial cieplego pieczywka
    do pracy:)
    ehhh...

  • 29. Data: 2010-02-05 16:00:28
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-05 16:49, pmlb pisze:

    > A co brakowalo?

    Żartujesz, prawda?

    R- Co pamięta rok wprowadzenia kartek na cukier i wygląd sklepów.
    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 30. Data: 2010-02-05 16:03:58
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-02-05 16:53, pmlb pisze:

> [...]
    > w latach 80-siatych byly na tle gospodarczym?
    > Strajki to odpowiedz na brak mozliwosci rejestracji wolnego zwiazku

    Co Ty piii, piii
    ozreczytaj moze w jakiejś bibliotece, postulaty

    bo przed strajkami 80 co ci w sklepie
    > brakowalo?

    Tobue nic? Pełne półki mięsa były, wędlin i wszystkiego dostatku.

    > Przed 1980 rokiem, to dla przykladu podam, chleb, ser bialy kupowali
    > ludzie ktorzy mieli kury i karmili kury swiezym chlebem i serem bialym
    > bo tak to tanie bylo.

    Bo taka była ekonomia za Gierka, i m.in dlatego musiało to paść z hukiem

    W Poracy jak ktos nie mial bulki czy chleba z
    > nocnego wypieku to byl "inny".

    Jasne. nie mają na chleb -niech jedzą bułki