eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji!
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 1. Data: 2010-02-03 13:55:40
    Temat: PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    Witam
    Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
    Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
    Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
    kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
    wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
    działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc

    --
    PZDR
    DarkDaro



    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4831 (20100203) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com





  • 2. Data: 2010-02-03 14:22:34
    Temat: Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-03 14:55, DarkDaro wrote:
    > Witam
    > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
    > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
    > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
    > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
    > wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
    > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
    >

    Spróbować z innym serwisem. Serwisant powinien móc odczytać, jaki był
    rzeczywisty czas działania telewizora, chociaż tak naprawdę to niczego
    nie zmienia. Parametr MTTF - średni czas do uszkodzenia, jak sama nazwa
    wskazuje, liczy się uśredniając czasy pracy zarówno tego egzmeplarza,
    który się zepsuł po pierwszej godzinie pracy, jak i teo, który
    przepracował 10 tys, godzin bezawaryjnie :-(
    A z prawnego punktu widzenia, 24 miesiące po dacie zakupu skończył się
    okres, gdy można by było zgłosić tego typu niezgodność z umową.


  • 3. Data: 2010-02-03 14:27:04
    Temat: Re: PopsutyTV o du
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    DarkDaro pisze:
    > Witam
    > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
    > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
    > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
    > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
    > wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
    > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
    >

    Trochę nie rozumiem kupowania telewizora na raty a już tym bardziej na
    raty dłuższe niż dwa lata. Jak to mówią, zastaw się a postaw się :)

    --
    Krzysiek


  • 4. Data: 2010-02-03 14:29:35
    Temat: Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/3/2010 7:55 AM, DarkDaro wrote:
    > Witam
    > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).

    tak to juz niestety jest z dzisiejsza elektronika.
    Bardzo mizernej jakosci.

    > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.

    sprawdz inny serwis.

    > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
    > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
    > wiedziałem w chwili zakupu.


    prawodopodobnie?
    to prawdopodobnie bedziesz musial to umiec udowodnic, inaczej przepadlo.


    Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
    > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
    >

    nie kupowac sprzetu za niwiadomojakie pieniadze, bo nie jest tego warty.


  • 5. Data: 2010-02-03 16:18:00
    Temat: Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: r...@p...onet.pl

    > Witam
    > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).
    > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.
    > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
    > kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
    > wiedziałem w chwili zakupu. Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż
    > działał a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc
    >

    Być może producent potajemnie montuje jakigoś chipa z wewnętrznym zegarem,
    który ma za zadanie uszkodzić sprzęt po minięciu okresu gwarancyjnego?
    W końcu to dodatkowa kasa dla producenta, wielu ludzi zdecyduje się na naprawę.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 6. Data: 2010-02-03 16:21:44
    Temat: Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DarkDaro" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hkbv8n$7je$1@inews.gazeta.pl...

    > Zepsuł mi się TV 50 cali za 5000zł dwa miesiące po gwarancji (2 lata GW ).

    Pech. Kupując telewizor myślałeś, że gwarancja jest dłuższa?

    > Serwisant orzekł, że trzeba wymienić panel co przekracza koszt nowego TV.

    Poszukaj innego serwisu. Nie musi być autoryzowany. Poszukaj samego panelu,
    np. na forum elektroda.pl - tam pojawiają się ludzie, którzy sprzedają
    matryce nowe i używane.

    > Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność sprzętu na
    > kilka tysięcy godzin,

    "Żywotność" o której piszesz, to uśrednione wartości. Żaden producent nie
    traktuje tego parametru poważnie.

    prawdopodobnie sprzęt jest powystawowy o czym nie
    > wiedziałem w chwili zakupu.

    IMO w tej chwili to już niewiele zmienia. Trzeba było to sprawdzać przy
    zakupie. Udowodnienie tego teraz jest praktycznie niemożliwe.

    >Panel typu plasma może działać dużo dłużej niż działał

    Dobrze napisałeś. Może. Nie musi. Producent zagwarantował, że dwa lata
    będzie działał i słowa dotrzymał.

    > a ja wciąż muszę spłacać raty !. Proszę o pomoc

    Trzeba było o tym myśleć, kiedy się zaciągało kredyt. Dobra nauka na
    przyszłość. Przy zakupie nie zastanawiałeś się, co będzie jak gwarancja
    minie, a sprzęt się popsuje? Ja kupuje elektronikę tylko taką, której nie
    będzie mi żal po okresie gwarancji wyrzucić.

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
    > wirusow 4831 (20100203) __________
    >

    Wyłącz ten badziew.

    Pozdrawiam
    Czabu


  • 7. Data: 2010-02-03 16:34:27
    Temat: Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>


    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6915.00000128.4b69a1b8@newsgate.onet.pl...

    > Być może producent potajemnie montuje jakigoś chipa z wewnętrznym zegarem,
    > który ma za zadanie uszkodzić sprzęt po minięciu okresu gwarancyjnego?
    > W końcu to dodatkowa kasa dla producenta, wielu ludzi zdecyduje się na
    > naprawę.

    Do tego chyba jeszcze nie dochodzi, zbyt łatwo byłoby to udowodnić. Chodzą
    jednak słuchy, że niektóre firmy mają specjalne działy, których głównym
    zadaniem jest przewidzieć ile sprzęt wytrzyma i kombinowanie jak na jego
    żywotność wpłynąć, żeby awaria nastąpiła dokładnie wtedy, kiedy chce
    producent. Brzmi jak bajka, jednak osoby zajmujące się serwisowaniem np.
    sprzętu AGD, potrafią podać dziesiątki przykładów, które uprawdopodniają
    taką teorię spiskową. Np. słabsze łożyska, silniki, jakieś plastikowe
    elementy w mechanizmach, które w całej partii sprzętu psują się w jednakowy
    sposób, po podobnym czasie pracy. Wykonanie takiego elementu w lepszej
    wersji, która wytrzymywałaby kilkukrotnie dłużej, byłoby znikomym kosztem,
    jednak producenci montują te gorsze elementy z jakiegoś powodu i raczej to
    nie wynika z troski o cenę finalną.

    Pozdrawiam
    Czabu


  • 8. Data: 2010-02-03 17:28:26
    Temat: Re: PopsutyTV o dużejwartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Wed, 3 Feb 2010 17:34:27 +0100, "Czabu"
    <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> wrote:


    >Do tego chyba jeszcze nie dochodzi, zbyt łatwo byłoby to udowodnić. Chodzą
    >jednak słuchy, że niektóre firmy mają specjalne działy, których głównym
    >zadaniem jest przewidzieć ile sprzęt wytrzyma i kombinowanie jak na jego
    >żywotność wpłynąć, żeby awaria nastąpiła dokładnie wtedy, kiedy chce
    >producent.

    Do celowego uszkadzania sprzętu to może jeszcze nie dochodzi, ale jak
    ocenić postępowanie niektórych producentów drukarek atramentowych,
    które współpracują z kardridżami jedynie do końca "terminu ważności",
    a potem odmawiają współpracy, pomimo tego że tusz jeszcze jest zdatny
    do użytku? Pazerność korporacji staje się na prawdę zatrważająca!

    --
    A.


  • 9. Data: 2010-02-03 18:57:34
    Temat: Re: PopsutyTV o dużej wartości dwa miesiące po gwarancji!
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >> Czy mogę coś w tej sprawie zrobić ? Producent określa żywotność
    >> sprzętu na kilka tysięcy godzin, prawdopodobnie sprzęt jest
    >> powystawowy o czym nie wiedziałem w chwili zakupu.
    >
    > prawodopodobnie?
    > to prawdopodobnie bedziesz musial to umiec udowodnic, inaczej
    > przepadlo.

    a jakby udowodnił to co?
    2 lata po zakupie juz chyba nie obowiazuje przepisy na ktore moznaby sie
    powolac z sugerowana przez ciebie niezgodnoscia z umowa.

    Troche rzuca sie na mysl rada: nie kupowac TV na ktory kogos nie stac.
    2 lata spłacac raty za TV? Bez jaj...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"


  • 10. Data: 2010-02-03 19:09:01
    Temat: Re: PopsutyTV o du
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    > Trochę nie rozumiem kupowania telewizora na raty a już tym bardziej na
    > raty dłuższe niż dwa lata. Jak to mówią, zastaw się a postaw się :)
    >
    A co tu jest do rozumienia? Darmowy kredyt to po co mam płacić 100% przy
    zakupie?
    --
    PZDR
    DarkDaro



    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4832 (20100203) __________

    Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    http://www.eset.pl lub http://www.eset.com




strony : [ 1 ] . 2 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1