    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Date: Thu, 4 Feb 2010 22:26:47 -0000

    "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> wrote in message
    news:bo52n8og5ur5$.swutxa0nposz$.dlg@40tude.net...

    > Ja na szczęście za mały byłem i tylko brak czekolady i szynki odczuwałem.
    > Zaraz pmlb wytłumaczy nam, że wszystko było, ale Wałęsa zeżarł, bo
    > towarzysze zawsze chcieli dobrze.

    Spoko, juz tlumacze.
    Po pierwsze poste polki:
    To efekt miesiecznych strajkow, sorry ale jak stoi 80% zakladow, transport -
    to niewiele da sie zrozbic by uzupelnic zapasy.
    Sprawa druga to ceny. Te byly tak niskie, ze oplacalo sie kupowac wszystko!
    Nawet podwojnie czy potrojnie (nie bylo niczym nadzwyczajnym na strychach
    domow po dwie trzy pralki czy telewizory, nawet nieodpakowane w orygilanych
    pudlach, bylo to nawet ukzane w filmie fabularnym)
    A jak niskie ceny dzialaja?
    Zadam wam pytanie: Supermarket oglasza promocje, ze za tydzien w sobote
    bedzie obnizka wszystkiego o 75% - i teraz:
    a) kiedy ustawi sie kolejka przed supermarketem, czy beda listy i stanie
    noca?
    b) po jakim czasie od otwarcia supermarketu na polkach zostanie tylko ocet?
    To byly przyczyny, braku towarow. Jednak brak towarow to lata strajkow '80
    Przed latami 80-siatymi nie bylo problemu z podstawowa zywnoscia, wedlina,
    miesem itp.
    Poza tym jakosc wyrobow byla niewspomierna do obecnych.
    Nawet czeklady czy w SW bylejady (wyrob czekoladopodobny) byly lepsze niz
    dzis! Mam wrazenie, ze dzis czekolada w Polsce to wlasnie bylejada...
    Zwlaszcza jak ja prownac z czekoladami zagranicznymi (w UK to bardzo latwe,
    bo w sklepach polskich sa polskie czekolady)
    O szynce nawet nie wspomne... Bo wowczas obowiazywaly normy, dzis nie ma
    zadnych:)
    Za PRL-u z kilogranma miesa robiono 1,3 kg szynki dzis z kilograma
    rekordzisci wyciskaja nawet i 2,5kg!!!
    Wiec co tak naprawde dzis jesz? I czy napewno wiecej niz za PRL-u?

    Widzisz, ty nie pamietasz, ale PRL nie byl wcale taki zly, nalezalo jedynie
    go "ochrzcic"! o czym miedzy innymi mowil Prymas Polski w 1981 roku:) Glemp:
    "socjalizm TAK, wypaczenia NIE!"
    To bylo przewodnie haslo Solidarnosci do 1989 roku do wyborow czerwcowych.
    Po wyborach czerwcowych a zwlaszcza po 1990 roku pierwsze co zostalo
    zniesione przez rzad Mazowieckiego top odpowiedzialnosc karna za defraudacje
    publicznych pieniedzy...:)) ciekawe dlaczego to uznano za najwazniejsze?:)
    ps.
    i pamietaj PRL nie zbankrutowal - PRL zostal rozmontowany. To wielka
    roznica...